Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Ibland är det upp ibland är det ner. Skulle hona ur cyllarna igår och sätta dit nya ringar. Insåg att reporna var för många o för djupa.
Borrning o kolvar jippie!
 
Joo! typ 100, Oavsett så måste nåt har varit fel från början.

Japs hojar är fruktansvärt mycke lättare att smälla ihop.
Allt man behöver är en moment nyckel, jag behöver en mindre motorrenoverings firma i garaget för att få allt att lira.
 
Förvisso men mycke roligare med ordentlig mekanik.
Men du har ju iof fixat lite mera mekanik så det blir väl nästan urmakeri.......
Me etts läckert urverk ä det.:yoparty
 
Joo! typ 100, Oavsett så måste nåt har varit fel från början.

Japs hojar är fruktansvärt mycke lättare att smälla ihop.
Allt man behöver är en moment nyckel, jag behöver en mindre motorrenoverings firma i garaget för att få allt att lira.

Precis tvärtemot gemene mans uppfattning om såna här gamla järn, ju äldre desto enklare att skruva med verkar många tro...
 
Å andra sidan så kan man reparera nästan allt utan byta halva motorn. Sedan är ju tricket att få ihop det.......
Har gjort vissa missar själv. Antingen så skakar man isr eller så rasar det strax igen.
Men så dj-vla lätt är det inte alltid.
Sedan verkar ju ägarn till denna skapelse inte ha tummen mitt i direkt.
Det samma gäller ju för Johansson åxå måste jag påpeka:Bugar
 
Håller på o bygger en egen tank. Bristen på engelska hjul, krymp o sträck maskiner etc. Gör att det får göras på infödings nivå. Jag har gjort en plugg i mdf så får jag se om det går att banka ut alu plåt efter den.

DSC_0953_zpsd3e11028.jpg
 
Sluta rök gräs pojk.
 
Last edited:
Äh vadå, Blown flathead woodie är ju störtfränt! Oldstuk knuttarna kommer digga det.
Tänkt på att Nikel kanske har starr eller astma eller nåt som han behöver medicinsk marijuana för? Alla har det minsann inte så lätt här i världen. .
 
Ähh vadå.
När du hade den trädtanken så tänkte jag att det kunde varit coolt tanken inbäddad i den.
Som en tunn list som går ovan och under.

Röka gräs har jag aldrig gjort, men det har ju blivit ganska mycket tvåtaktsolja det senaste.:rodnar
 
Tackar tackar.

Tank smidet får läggas åt sidan nu.
Alla delar till att sätta ihop motorn har landat i garaget igen. Måste fokusera på att få igång smällan igen o börja plöja mig igenom buggar o barnsjukdomar så jag faktiskt lyckas åka lite i sommar. Förväntar mig att den inte spinner som en katt på orginal inställningen på gasarn o tändning.

Banka plåt kan man ju göra när det regnar.
 
Väl gömd växlings grunka. Det börjar bli mycke gejer på denna sidan
DSC_0960_zpsfb76aedf.jpg

Hemkokt singlefire tändning med dubbel stiftstoppar.

DSC_0961_zpsfa4f37ce.jpg
 
Alla som har en laddtrycksmätare från ett lancaster bombflyg från 1945 räcker upp en hand.:hihi
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top