Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Hrrrrmmmm.
Det var väl nått om en kastad handske????????????????????????????????????:hihi
 
?????:va
Har inte uppdaterat här på länge.
Hojen känns klar byggmässigt och hade jag inte så satans svårt att skiljas från mina projekt hade det varit lämpligt att sälja nu.

Sedan sist har en kolvring nypit fast i en överhettad kolv, som överhettades pga tanktätnings flagor i förgasarn.
Denna kolvring hyvlade av en tiondel på högra sidan av främre cylindern så att loppet blev ovalt.

Motorn är ful-lagad tillsvidare så att man kan åka resten av den lilla säsongen.

I vinter ämnar jag hitta de hästar jag tycker borde finnas i detta stallet.
Det borde nog vara 15-20 till om det är riktig ordning på grejorna
 
Japp uppdatering:tummenupp Handsken gällde race utmaningen:7peta
 
Säsongen är avslutad.
Motorn går inte bra när den blir varm och varm blir den utav helvete efter lite huligan åka.
Målet för vinter blir att lite motsägelsefullt hitta mer effekt och hålla temperaturerna i schack.
Detta ska ske genom att få full koll på lambda värdena, i år så kördes hojen endast i rövdynon.
Keramisk coating av idiotiska konstruktioner i motorn, såsom avgaskanaler genom cylindern tex.
Ev övergång till E85
om nöden kräver, som nödåtgärd: vatten insprutning

Effekten ska hittas genom flödes förbättringar i insug och kanaler samt idiot våldsamma kamaxlar.
Utvärdering av allt detta sker efter förstörande provning i vanlig ordning..
 
Det gäller ju bara att omvandla Ottomotorns 33% värme till effekt så är ju biffen kirrad, hur svårt kan det vara lixom?

Har någon representant för Kungliga Postverket kommit förbi med coatingen än?
 
Kungliga postverket var förbi. Skulle ringa o tacka idag men herrn behagade inte. försöker igen imorgon kl 16:00
 
Har uppgraderat oljepumpen. Smörjning o höga temperaturer är ju hojens akilleshäl.
Orginal har pumphjulet 2 skovlar nu har den fyra. Mod rekommenderat av innehavaren av flera bonneville rekord med flathead harleys

DSC_0991_zpsrxi3uipn.jpg
 
Svarvade ur olje pumphuset. Tog ynka 0.5mm. Det ökade pumpkapaciteten med hela 167%!
Man bör ha i beaktande att det är ifrån obefintliga nivåer.
Lite som att Upphärad mekaniska nytt ökar mest i svensk press just nu!!
Om jag ökar från noll ex till 2!
På full gas har jag ca 1-1.3bar i vanliga fall.

DSC_0992_zps2hc1hxww.jpg

DSC_0993_zpsaly9flyw.jpg
 
Last edited:
Fasen vicket resultat:tummenupp
Tänk nu på oss trådföljare att du gör det sakta och försiktigt. Lektyren skall ju räcka över hela vintern:D
Tänk om annan kunde svarvat ur tummen ur...... så kanske det hänt nått med mina projekt åxå.
 
Köp o köp man hör allri annat..
DSC_0994_zps4jbtgqd2.jpg

DSC_0995_zpsonlut59t.jpg

DSC_0997_zpsyc3tabhn.jpg

DSC_0998_zpsqxz1tozh.jpg


DSC_1001_zpssy3vdv95.jpg
 
:Bugar. Läckert. Är tanken att härda hemma åxå?
 
:Bugar. Läckert. Är tanken att härda hemma åxå?

Nae, vi har härdutrustning på jobbet. Men detta är ss2541 det kan nog vara tufft nog till denna applikationen. Går dom ner sig efter 500mil så har dom överlevt 10 säsonger!

Om jag inte ser fel så har du fräst egna kammar :yoparty

Jajemen. 280 i duration 10.5mm i lyft convexa lyftramper och jävligt mycke full lyft.
Men långt ifrån den brutalitet fabriken exprimenterade med på 60-talet

Cams-kr-01.jpg
 
Nae, vi har härdutrustning på jobbet. Men detta är ss2541 det kan nog vara tufft nog till denna applikationen. Går dom ner sig efter 500mil så har dom överlevt 10 säsonger!



Jajemen. 280 i duration 10.5mm i lyft convexa lyftramper och jävligt mycke full lyft.
Men långt ifrån den brutalitet fabriken exprimenterade med på 60-talet

View attachment 423707

Fifan så grymt :yoparty
 
10,5 i lyft. Får du ta ur topparna elr går det ändå? Är väl inte så stor kammare ?
Det är inte så att du är nån reinkarnation av någon motorsmed från 20/30talet :tummenupp
 
Varför göra det så lätt för sig?
Självkligt måste topparna holkas ur, Ventiler lyftare etc lättas mm. För att så pass idiotiska kammar ska kunna funka. Jag tom kollade upp vad titan gr5 hade för kilopris idag.... 348kr/kg
 
Lite dyrare än järn:rolleyes: Men å andra sidan blir det väl inte så många kilo.
Coooool faktorn ökar ju i kvadrat vid mojen om du nämner titan i maskinen:hihi
 
Nja en 50mm stång väger 8.8kg/m och 80% av det ska bli spånor.
Men att låta special firmor tillverka delar åt en kostar mycke pengar det med.
Jämför med ett slip on till en ny sportis så är det bara kaffepengar
Vi får se, kanske blir det inget av det sidoprojektet.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top