Gripsters något att ha?

Fick mina HF för några dagar sen, monterade dem nyss. Var lätta att sätta dit och passade bra, verkar som dom kommer ge riktigt bra grepp mot tanken. Återstår att se hur länge dom sitter samt hur mycket dom käkar på stället :D

Några kassa bilder med mobilen:

Stiligt Robban! :) Jag tog och snöt mig och skickade en order på samma-lika, sneglade lite snabbt på våra bågar senast, 1098-modellen ser ut att bli klockren på millens tank (gripster har bara till nya millen :( ).

Får hoppas de ger lite välbehövligt grepp för knäna, är helt slut i ljumskarna efter en dag på bana (och jag tränar/tävlar enduro, där man lever på att hålla ihop knäna :hihi ).

Någon mer med funktionsrapport som vill dela med sig, gärna från bankörning...?

/J

Jag körde med high fusion på gelleråsen igår, funkade skitbra. Vart svart på stället efter gnuggandet men tror inte att dem sliter något spec.

Mindre än en vecka efter bestälning damp dem ner i brevlådan så leveranstiden går det inte heller att klaga på:tummenupp

Snake Skin funkar alldeles utmärkt på bana men tror faktiskt mina Stomp Grips slet mindre på stället. Snake skins design får lite av en rivjärns effekt tack vare just utformningen. Alltså inte så illa att det sliter sönder stället direkt men tror själv att slitaget nog är större med Snake, undrar om inte Fusion var av en bättre design

Jag körde med high fusion på gelleråsen igår, funkade skitbra. Vart svart på stället efter gnuggandet men tror inte att dem sliter något spec.

Mindre än en vecka efter bestälning damp dem ner i brevlådan så leveranstiden går det inte heller att klaga på:tummenupp

Ah, det var nog er vi hade bredvid oss i depån?
Det var efter att ha sneglat på dina gripsters jag bestämde mig (och femtielfte närkontakten skrev/tank på banan).

/J - hästsläp, röd mille.

Snake Skin funkar alldeles utmärkt på bana men tror faktiskt mina Stomp Grips slet mindre på stället. Snake skins design får lite av en rivjärns effekt tack vare just utformningen. Alltså inte så illa att det sliter sönder stället direkt men tror själv att slitaget nog är större med Snake, undrar om inte Fusion var av en bättre design

Kör med HF och har inte märkt av något slitage på stället än(100mil gata+en halvdag på kartbana)har verkligen pressat och gnuggat för att testa greppet under körningen.

Köpte däremot nytt ställ i veckan(perforerat,det andra var så varmt på bana)och var ute och försökte få fason på passformen idag men hade nästintill inget grepp alls,verkar som den glatta ytan på nytt ställ inte biter sig fast på HF,tips hur man fixar det?
Bara köra och slita in eller finns det något snabbare sätt?
Ska på bana på söndag och hinner bara åka lördag innan och skulle vilja ha fäste tills dess.

Henrik

Så,testat på bana,efter lite skrubbande på knäna på det nya stället så det blev lite strävare så vart det kanongrepp.

Knät satt fast ända ut i sandfållan "black bike in left corner pocket"

Gripsterpaden satt kvar även efter tanken blev begravd i blöt sand med så jag kan bara rekommendera dom,High Fusion kör jag med och de passar iaf. R6an perfekt.

Henrik

Är ruskigt nöjd med mina "Snake skin" har kört både på storbana och gokartbana och slitaget på skinstället verkar inte vara ett större problem:tummenupp

Visst syns det lite på stället med det är bara på ytan och kommer nog inte att bli något större problem.

DSC00072.jpg

Har precis beställt Ice Grip från dem efter en massa mailande fram och tillbaka med en säljare hos TechSpec..

Om kundbemötandet är en indikation på leverans och produkt, så är det nog ett av de bästa ställen jag handlat hos..:tummenupp

Det var tydligen väldigt få som beställer just Ice eftersom den inte är lika "bra" (blir lätt smutsig och dimmig, tydligen)
men han slängde med lite prover på HF och SS i leveransen så jag kunde avgöra själv sen om jag vill byta till något annat.
Återkommer med rapport när jag fått grejerna, monterat och testat.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon