fazerfun
Gudomlig sporthojare
Skulle köra upp pärlan, en GSXR 1100 av första årsmodellen, från Gbg till Sthlm igår em. Vädret var kanon och humöret på topp. Stannar efter ca 13 mil för en fikapaus. Efter ca en halvtimme är det dags att dra igen men då vägrar den starta. Wtf...
lyckas springa igång hojen och den går som vanligt men bluddrar betänkligt på tomgång. Drar iväg men efter 2 km märker jag att den inte svarar på gas och vägrar varva mer än 3500 varv, den liksom storknar och verkar inte gå på alla cylindrar. Linkade tillbaka till fikastället, lämnade hojen och bad handlaren komma och plocka upp hojen (vilket gjordes idag).
Det sitter ett äldre Dynojet på hojen som jag tror kan vara en del av förklaringen; motorvarvet sjunker tex väldigt långsamt vid gasavslag och den gillar inte låga varv. I övrigt går den som en klocka.
lyckas springa igång hojen och den går som vanligt men bluddrar betänkligt på tomgång. Drar iväg men efter 2 km märker jag att den inte svarar på gas och vägrar varva mer än 3500 varv, den liksom storknar och verkar inte gå på alla cylindrar. Linkade tillbaka till fikastället, lämnade hojen och bad handlaren komma och plocka upp hojen (vilket gjordes idag).Det sitter ett äldre Dynojet på hojen som jag tror kan vara en del av förklaringen; motorvarvet sjunker tex väldigt långsamt vid gasavslag och den gillar inte låga varv. I övrigt går den som en klocka.