Grenrörstillverkning sökes.

du kan inte fixa röret själv, punkta ihop och lämna bort på helsvetsning? borde ju funka =)

Fixar du materialet så kan jag sy ihop det, i Januari. Dock skulle jag inte ta i något som någon annan punktat ihop ens med tång.

Tror inte han äger vare sig svets eller vinkelslip. Och andra sidan så kan han nog köpa en billig vinkelslip och en billig svets för samma pengar som en firma tar för att snickra ihop ett formsytt grenrör.

Vinkelslip har jag, och jag skulle kunna få tag på en svets... Men jag har aldrig använt en, och har inte direkt en bra yta att arbeta på...

Fixar du materialet så kan jag sy ihop det, i Januari. Dock skulle jag inte ta i något som någon annan punktat ihop ens med tång.

Om jag inte hittat någon annan innan dess så är det absolut ett alternativ! :) om jag inte hittar någon skickar jag ett pm! Tack :)

du kan inte fixa röret själv, punkta ihop och lämna bort på helsvetsning? borde ju funka =)

Man kan dock inte punkta ihop hela systemet och sedan helsvetsa alltihop sist. Det slår sig ofta så mycket att systemet då inte kommer att passa. I synnerhet om systemet tillverkas i rostfritt.
När jag bygger brukar jag därför börja vid avgasporten. Först punkta förstås. Men sen, så fort man är säker på en fog, då helsvetsar man den. Sen fortsätter man med nästa rörsektion nedströms.

Bumpar den här lite, fick inte tag i någon som ville/kunde hjälpa till, och har nu letat lite till, utan framgång.

Om jag har material klart, finns det någon här som är intresserad av att tjäna lite kosing och hjälpa en grabb? :rolleyes: Skulle vara grymt tacksam!

Bumpar den här lite, fick inte tag i någon som ville/kunde hjälpa till, och har nu letat lite till, utan framgång.

Om jag har material klart, finns det någon här som är intresserad av att tjäna lite kosing och hjälpa en grabb? :rolleyes: Skulle vara grymt tacksam!

Har du kollat om Andersson Turbo har tid? Om du redan har material är det betydligt enklare för ngn att bygga.
Själv har jag för mycket så här års, träbåten ska i sjön den 26:e april. Så jag vågar inte ta på mig mer innan dess.

Hälsningar Jörgen

Har du kollat om Andersson Turbo har tid? Om du redan har material är det betydligt enklare för ngn att bygga.
Själv har jag för mycket så här års, träbåten ska i sjön den 26:e april. Så jag vågar inte ta på mig mer innan dess.

Hälsningar Jörgen

Jag PMar honom, tack för tipset!

Jag ställde exakt samma fråga till mina MC-kompisar i Borlänge Bikers förra året. De rekommenderade mig med här firman: http://www.isakssons.com/swe/startsida

Nu blev det inte av att kontakta dem. Den hojen står fortfarande i garaget och behöver ett annat grenrör. :gnissla Men jag vidarbefordrar tipset. Borlänge är ju inte Sthlm men det är inte Köping heller...

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!