Pluggen: Vanliga värden är 20-40nm på många motorcyklar. exakt vad du skall ha på din får du leta reda på själv. Jag brukar dock dra runt 30nm på de cyklar jag har/haft utan problem. Jag brukar även sätta en klick biltema silikon som extra säkerhet istället för att naja.
Om den läcker och inte är uppenbart löst så hade jag tagit bort den och sedan gjort rent. Ny bricka eller i nödfall glödgat den om det är koppar.
Du kan ta vara på oljan om den är nybytt. Jag brukar sedan hälla över den i en ren dunk med tratt på och i tratten sätter jag kaffefilter eller liknande. Det tar tid men säkerställer att inte stora partiklar följer med vart fall.
Hur varmt skall ett grenrör vara? Hur högt flyger måsarna?
Hur djupt simmar fiskar? Lyser dem klarrött efter att du pressat hojen så skulle jag säga att den går väl varm. Skillnaden mellan 2&3 bör inte vara stor alls. Likaså 1&4. i så fall är det något som är "fel".
Har dåligt med erfarenhet i detta fallet. Hoppas någon annan kan svara på vad som är acceptabelt på skillnad i grader.
Ädit:
Oil drain plug 20—25 Nm (18—25 ft-lbs) enligt den här sidan till din mc: (finns fler goa värden där)
http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX750F-numbers.shtml