ljungqvist86
Ny medlem
Hello,
Meckade lite med hojjen och körde det klassiska spruta vatten på grenrören för att kolla så att allting står rätt till! Upptäckte till min förvåning att grenrör 3&4 blir betydligt varmare än 1 & 2. Jag vet att den går på alla cylindrar så den teorin kan vi stryka. Nu vet jag inte om grenrören blir varmare när hojjen kommer upp i varv för nu skedde testet efter några minuters tomgångskörning?!
Mina teori är osynkade / skitiga förgasare?
Grenrör 1&2 är mer igensotade?
Men det jag inte riktigt får ihop är varför det skiljer så mycket i temperatur på grenrören. Även fast förgasarna nu är lite i osynk/smutsiga får cylindrarna uppenbarligen den soppan de behöver för annars skulle den ju gå knackigt på både tomgång och höga varv?!
Frågan kanske är lite konstigt formulerad men jag har iallafall försökt att förklara problemet på ett bra sätt! hehe
Meckade lite med hojjen och körde det klassiska spruta vatten på grenrören för att kolla så att allting står rätt till! Upptäckte till min förvåning att grenrör 3&4 blir betydligt varmare än 1 & 2. Jag vet att den går på alla cylindrar så den teorin kan vi stryka. Nu vet jag inte om grenrören blir varmare när hojjen kommer upp i varv för nu skedde testet efter några minuters tomgångskörning?!
Mina teori är osynkade / skitiga förgasare?
Grenrör 1&2 är mer igensotade?
Men det jag inte riktigt får ihop är varför det skiljer så mycket i temperatur på grenrören. Även fast förgasarna nu är lite i osynk/smutsiga får cylindrarna uppenbarligen den soppan de behöver för annars skulle den ju gå knackigt på både tomgång och höga varv?!
Frågan kanske är lite konstigt formulerad men jag har iallafall försökt att förklara problemet på ett bra sätt! hehe
Man ska asap rulla iväg och köra mjukt och försiktigt istället för att ha den bluddrandes på tomgång tills den är varm! På dom varven så orkar inte oljepumpen bygga upp något tryck så toppen i synnerhet går osmord