Greenknights heltidsrapport! :)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jamenvisst! Hemkommen igen med kropp och hoj helt i ordning! Ett sånt STD600-rejs det blev.

Topp-10 (hrmm.. 10e plats :) ) i mitt första lopp som A-förare så jag är hur nöjd som helst. Startade på 17 plats och var nästan lite rädd på gridden. Kändes mycket mer allvar än vad rookie-rejsen förra året någonsin gjorde (även om man var som ett asp-löv även då). Starten var acceptabel, lite feg in i första böj och inbromsning efter långrakan. Då jag tyckte mig bromsat klart och skulle svänga kommer teamkompis Alex Lind dundrande på innern i en sjuk fart, skrapar i fot, fotpinne, ram, motor ... äh, banka i gjorde det i alla fall och både jag o MrJim var på det klara med att Alex inte skulle köra mer det rejset. Men hur det var höll han sig på hjulen. Dock hade nedväxlingen försummats i paniken så när han gick på gas hände då ingenting alls. Jag m.fl. blåste kvickt om. Efter nått varv fann jag mig bakom Erik Jorpes, Johan "Gulsnabbtraja", Jimmy Malm och Swedie i nämnd ordning. Johan gick snart av med ett brak i hansen-kurvan. Därefter började jakten. I flera varv pendlade det mellan hopp och förtvivlan och baken på Swedies hoj var ibland nära och ibland illa långt bort. Var på väg att ge upp men tog tag i det, skrek några grova könsord i hjälmen nerför rakan och fick ner varvtiderna nån sekund. Snart hade jag Swedie i sikte och hjälpt av Kawans lysande motor gasade jag upp jämsides med tre varv kvar och bromsade sedan om en irriterad Johnny. Därefter var Jimmy Malm inte långt bort och samma procedur upprepades på honom varvet efter.

Erik Jorpes och en gul Yamma nästa mål. Kände att det omöjligen kunde vara mer än nått varv kvar så i inbromsningen inför hansen (tredjen sista kurvan på banan) fick det bära eller brista och jag dök på innern. Det höll och i sista kurvan före mål var det gulflagg så Jorpes väntade counter-attack uteblev. Gick i mål på en elfteplats som sedan blev en tionde efter att rejsets vinnare Haaland diskades. Huwwayyy...

Alex hade under hela loppet haft kontakt med samma klunga men lyckades inte ta sig om. En 14-plats slutade han på och SM-poäng även där.

Bästa varvtid var enligt gökur 1.41,9 men officiellt 1.42,0. Doh! :gnissla

Sammanfattningsvis var det en lysande dag i solen på Anderstorp. Stefan (Nr18) och Skalman gjorde ett mycket bra jobb som komentatorer. Det får dom gärna göra om!

Olyckligt att Alkishajen krashade men han fick iaf köra en .39a innan det hände.

Snart Stocksport/STCC-premiär och även om toppen är långt bort känns det efter den här tävlingen som om man kanske ändå gjorde rätt i att klassa upp sig och ge sig in i hetluften.

.. out

Grattis till en bra början för gröna riddarna, samt även till en kul skriven racerapport. :yoparty

Don Quixote skrev:
Gick i mål på en elfteplats som sedan blev en tionde efter att rejsets vinnare Haaland diskades. Huwwayyy...

Afan.. satt här och läste och tänkte att jag blev ju 10:a... men då förstår
jag... då blev med andra ord jag 9:a.. från att ha legat på 17:e efter
superkass start, så får det vara ok fastän jag inte är i närheten av nöjd..

Nu till den stora frågan... varför blev han diskad?

/Benny

Grattis! Tionde är bra, men vi vet alla att du kan bättre :tummenupp

Bennybåge skrev:
Afan.. satt här och läste och tänkte att jag blev ju 10:a... men då förstår
jag... då blev med andra ord jag 9:a.. från att ha legat på 17:e efter
superkass start, så får det vara ok fastän jag inte är i närheten av nöjd..

Nu till den stora frågan... varför blev han diskad?

/Benny

Det var nått med innerbenen eller gaffelfjädrarna som ej var standard har jag hört:(

Grym avslutning av dig Donkey Kong. Jag var imponerad!.

ps. Jag fick också vara med och gagga i mikrofonen, men bara till de "riktiga" klasserna. ;) ds

Strider skrev:
En stressad Lodnert vägrade svara utan snäste bara: Det får du fråga Haaland om. Något tekiskt regelvidrigt var det nog.

Stod i något annat inlägg att han hade regelvidriga framgaffelfjädrar...dumt...mycket dumt...typiskt norrmän. :rolleyes:

Goodstuff skrev:
Grym avslutning av dig Donkey Kong. Jag var imponerad!.

ps. Jag fick också vara med och gagga i mikrofonen, men bara till de "riktiga" klasserna. ;) ds
Vi var tvungen att fixa nån som kunde nåt om fikaklassen oxå ju :död

Grattis - fantastiskt bra!;-)

Vi ses & hörs,

Joakim
(en som inte riktigt redde ut en sen demoninbromsning i Hansen & fick lecakulor i hela fejset!!!;-)))

Don Quixote skrev:
Jamenvisst! Hemkommen igen med kropp och hoj helt i ordning! Ett sånt STD600-rejs det blev.

Erik Jorpes och en gul Yamma nästa mål. Kände att det omöjligen kunde vara mer än nått varv kvar så i inbromsningen inför hansen (tredjen sista kurvan på banan) fick det bära eller brista och jag dök på innern. Det höll och i sista kurvan före mål var det gulflagg så Jorpes väntade counter-attack uteblev.

.. out

HAde det inte varit gulflagg i sista kurvan så hade jag gett tebax....

Hämden kommer.... :huvet :mad: :mad:

ps. Grattis... Tror vi kommer ha skoj i år... ds

:tummenupp Bra kört gubben :D Hur gick det för Jimmy M ? Kul att det börjar droppa in rapporter nu satt med nyhetstorka igår och undrade vem som gjort vad osv...

björn

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar