Greek bike accident

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
RocketQueen skrev:
2528305
Hur är det med nollvisionen i Grekland? Ser dom inte sin trafik som ett problem? Dom är ju ganska skeptiska till hjälm etc vilket är konstigt med alla dödsfall. Antar att dom inte tänker på det eftersom att det alltid varit så.


Det är bara i Sverige vi måste ha hjälm och flytväst när vi vistas utomhus!

Inte för att jag är skeptisk mot hjälmtvång när man för ett motordrivet fordon men t.ex. hjälmtvång för alla som cyklar är ju patetiskt, om även säkert vädigt nyttigt.

Det måste vara rent ut sagt livsfarligt i alla länder i världen utom i Sverige, där staten och vägverkets noll-i-vision räddar oss. Hur överlever folket bland dessa barbariska väghuliganer, livsfarliga vägar och lurande trafiksituationer igentligen??

Shit happens, speciellt i trafiken - när vi alla väl hajjat det kanske vi kan köra lite mer defensivt - inte lita på skyddsutrustning och bestämmelser.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Lucius skrev:
2528339 Det är bara i Sverige vi måste ha hjälm och flytväst när vi vistas utomhus!

Inte för att jag är skeptisk mot hjälmtvång när man för ett motordrivet fordon men t.ex. hjälmtvång för alla som cyklar är ju patetiskt, om även säkert vädigt nyttigt.

Det måste vara rent ut sagt livsfarligt i alla länder i världen utom i Sverige, där staten och vägverkets noll-i-vision räddar oss. Hur överlever folket bland dessa barbariska väghuliganer, livsfarliga vägar och lurande trafiksituationer igentligen??

Shit happens, speciellt i trafiken - när vi alla väl hajjat det kanske vi kan köra lite mer defensivt - inte lita på skyddsutrustning och bestämmelser.


Personligen tycker jag hjälmtvånget är bra. I Norge får man ju inte snacka i mobilen när man kör bil. Kan tyckas lite knäppt kanske men jag tycker att det verkar funka bra. Bodde där i 2 år och alla jag snackade med verkade nöjda.
Men jag förstår vad du menar. Dessvärre känns det ju inte som att folk "hajjar" med tanke på att ingen kör med hjälm trots alla dödsfall. Har även bott i Grekland en kortare tid och känner mig inte speciellt trygg i deras trafik sen tycker jag dock inte att dom är några väghuliganer. Är bara skeptisk till deras trafikvanor. :rolleyes:
 
Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Lucius skrev:
2528339 Det är bara i Sverige vi måste ha hjälm och flytväst när vi vistas utomhus!

Inte för att jag är skeptisk mot hjälmtvång när man för ett motordrivet fordon men t.ex. hjälmtvång för alla som cyklar är ju patetiskt, om även säkert vädigt nyttigt.

Det måste vara rent ut sagt livsfarligt i alla länder i världen utom i Sverige, där staten och vägverkets noll-i-vision räddar oss. Hur överlever folket bland dessa barbariska väghuliganer, livsfarliga vägar och lurande trafiksituationer igentligen??

Shit happens, speciellt i trafiken - när vi alla väl hajjat det kanske vi kan köra lite mer defensivt - inte lita på skyddsutrustning och bestämmelser.


Tror tyvärr inte att folk hajar förns dom själva ligger på akuten:gnissla
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top