Greek bike accident

RocketQueen skrev:
2528305
Hur är det med nollvisionen i Grekland? Ser dom inte sin trafik som ett problem? Dom är ju ganska skeptiska till hjälm etc vilket är konstigt med alla dödsfall. Antar att dom inte tänker på det eftersom att det alltid varit så.

Det är bara i Sverige vi måste ha hjälm och flytväst när vi vistas utomhus!

Inte för att jag är skeptisk mot hjälmtvång när man för ett motordrivet fordon men t.ex. hjälmtvång för alla som cyklar är ju patetiskt, om även säkert vädigt nyttigt.

Det måste vara rent ut sagt livsfarligt i alla länder i världen utom i Sverige, där staten och vägverkets noll-i-vision räddar oss. Hur överlever folket bland dessa barbariska väghuliganer, livsfarliga vägar och lurande trafiksituationer igentligen??

Shit happens, speciellt i trafiken - när vi alla väl hajjat det kanske vi kan köra lite mer defensivt - inte lita på skyddsutrustning och bestämmelser.

Lucius skrev:
2528339 Det är bara i Sverige vi måste ha hjälm och flytväst när vi vistas utomhus!

Inte för att jag är skeptisk mot hjälmtvång när man för ett motordrivet fordon men t.ex. hjälmtvång för alla som cyklar är ju patetiskt, om även säkert vädigt nyttigt.

Det måste vara rent ut sagt livsfarligt i alla länder i världen utom i Sverige, där staten och vägverkets noll-i-vision räddar oss. Hur överlever folket bland dessa barbariska väghuliganer, livsfarliga vägar och lurande trafiksituationer igentligen??

Shit happens, speciellt i trafiken - när vi alla väl hajjat det kanske vi kan köra lite mer defensivt - inte lita på skyddsutrustning och bestämmelser.

Personligen tycker jag hjälmtvånget är bra. I Norge får man ju inte snacka i mobilen när man kör bil. Kan tyckas lite knäppt kanske men jag tycker att det verkar funka bra. Bodde där i 2 år och alla jag snackade med verkade nöjda.
Men jag förstår vad du menar. Dessvärre känns det ju inte som att folk "hajjar" med tanke på att ingen kör med hjälm trots alla dödsfall. Har även bott i Grekland en kortare tid och känner mig inte speciellt trygg i deras trafik sen tycker jag dock inte att dom är några väghuliganer. Är bara skeptisk till deras trafikvanor. :rolleyes:

Last edited:
Lucius skrev:
2528339 Det är bara i Sverige vi måste ha hjälm och flytväst när vi vistas utomhus!

Tror tyvärr inte att folk hajar förns dom själva ligger på akuten:gnissla

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...