GRC-kopia (Kines)

Surefire82

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Ort
stockholm
Hoj
GRC "fakie" (B2)
Tänkte starta en tråd om GRC-kopian aka. B2 som jag vill tipsa/få tips om lite mek-detaljer osv. Skriv gärna om erfarenheter och trevliga tips om hur man ska kunna få denna "rishög" att gå som en Formel1!!


Kan redan nu börja med mitt första problem.

Jag gjorde som alla andra rutinerade mekare (har visseligen tummen mitt i hand) tog bort luftfiltret och satt dit ett stycke nät (för att slippa allt för stora objekt i förgasaren) samt skruva lite på kopplingen för att den skulle greppa på lite högra varv. Vill få lite bättre drag i starten... det som hände va just detta, fick lite piggare botten drag och "ax", men det höll bara i sig i typ 15min sen drog kopplingen. vet inte om den är slut.. gav upp när den inte ville bita eftersom det vart sent och börja bli lite mörkt.. tänkte bara kolla om någon nu har några tips på inställningar av koppling/byte koppling eller modifiering utav koppling.. ha det, har skrivit nog nu...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top