Grattis Carl XVI Gustaf!

Cervantes skrev:
2125419 Grattis alla skattebetalare som ofrivilligt får stå för notan på hans kalas.. :3freak

Ja, en skandal egentligen.

Den stora uppståndelse som också skapas av tex. media påminner bara den Svenska befolkningen om hur olika värda människor är och det är mycket tråkigt tycker jag.
Varje medborgare borde själv få bestämma om de vill stödja kungahuset med skattepengar eller inte, tex. en ruta att kryssa i varje år på deklarationen.

Använd dessa skattepengar till att skapa arbeten istället, det är ett hån mot de unga arbetslösa att kungahuset suger ut så pass mycket skattepengar från befolkningen.

Vi lever på ett modernt 2000-tal, hela parodin borde vara borta för länge sedan.

Last edited:
prulle skrev:
2125917 Och själv? Det första va som du troligen fatta ett skämt.

Nej, jag förstod inte det. Och om jag ska vara lite tarvlig:
Resten av ditt inlägg var ju fullt av trams så vad som var skämt respektive inte skämt är omöjligt för en lekman, som mig, att avgöra.

Ett forum fullt av upplysta människor !! Kungen dricker champagn på våran bekostnad begär högre appanage samtidigt som barnen drar igenom huvudstaden i sina stora jeepar som om trafikregler inte gäller dom .Och visst har de rätt ! De gäller inte för dem som har åtalsimunitet ! Trodde det var 2006 inte 1006 ! Gör om kungahuset till ett företag se hur länge de bär sig .Inte förän då får vi ett "mått" på hur populära de är :tummenupp
Gissar på att konkurs ansökan skulle lämnas in effter ett år ! :hihi

Bara korkade vänsterproletärer och dumsnåla egoister utan känsla för historia och svensk tradition som inte är royalister...
Vad Markus yrar som i vanliga fall brukar vara på rätt spår i de flesta trådar fattar jag inte.
Gissar att mb eller någon annan internet-partisan har lyckats hacka hans konto :mad:

Edit:

Grattis i efterskott ers kungliga majestät :Bugar

Caffe skrev:
2127909 Bara korkade vänsterproletärer och dumsnåla egoister utan känsla för historia och svensk tradition som inte är royalister...
Vad Markus yrar som i vanliga fall brukar vara på rätt spår i de flesta trådar fattar jag inte.
Gissar att mb eller någon annan internet-partisan har lyckats hacka hans konto :mad:

Edit:

Grattis i efterskott ers kungliga majestät :Bugar

Du kan inte vara verklig, du tycker alltså det är riktigt att skattepengarna användas till kungahuset istället för att tex. få ned arbetslöseten ?

I så fall så måste det saknas någon skruv.

Jag känner till många arbetslösa som ser det som ett förtryck att dessa skattemedel inte används för att få ned arbetslöshenten istället.

Det kallas inte egoism utan rättvisa.

burner skrev:
2127953 Du kan inte vara verklig, du tycker alltså det är riktigt att skattepengarna användas till kungahuset istället för att tex. få ned arbetslöseten ?

I så fall så måste det saknas någon skruv.

Jag känner till många arbetslösa som ser det som ett förtryck att dessa skattemedel inte används för att få ned arbetslöshenten istället.

Det kallas inte egoism utan rättvisa.

Jo, jag är högst verklig och jag anser inte att kungens pengar istället borde finansiera någon skyddad verkstad för bittra bidragstagare ute i glesbygden.

För tusan, köp en damtidning för A-kassan och fantisera om de goda livet, kunde mannen från Ockelbo ta sig upp så finns det hopp för andra.

Caffe skrev:
2127980 Jo, jag är högst verklig och jag anser inte att kungens pengar istället borde finansiera någon skyddad verkstad för bittra bidragstagare ute i glesbygden.

Jag känner flera som tagit examen nu kring 03->06, det är inom områden som tex. civilekonomer, lärare och dataingenjörer.

Jag anser inte att de faller i kategorin skyddad verkstad.

burner skrev:
2127989 Jag känner flera som tagit examen nu kring 03->06, det är inom områden som tex. civilekonomer, lärare och dataingenjörer.

Jag anser inte att de faller i kategorin skyddad verkstad.

Äsch, du editera bort det jag tänkte svara på.

Men vi kommer att mötas igen, i en annan tråd, en annan dag, var så säker.
Jag hoppas du är beredd då för det kan bli otrevligt :mad:;)

Caffe skrev:
2127909

Det är så enkelt, kan man försörja sig själv så ska man göra det. Ingen ska leva på alla andras bekostnad, analfabet eller inte.

Dessutom är han en dålig representant, omotiverad och slö.

Om han ens gjorde något vettigt skulle toleransen kanske vara något högre.

Strongliquid skrev:
2125340 Japp, idag fyller hans majestät kungen jämnt! 60 år! :banana

Grattis!
:öl :2cool :fyllisar

Kunga huset "makes med fucking :zpy " jag hoppas du driver med oss..lägg ner skiten..ingen historia att vara stolt över, översitteri och förtryck är vad de har pysslat med, förr fick folk svälta ihjäl och de kunde leva i lyx, och det går folk och sjunger o grattar dem för och vifta med sina små flaggor, och folk blir överlyckliga om kungen sett/tagit dem i handen, så de nästan gråter. :va En sak att man firar han som person, men fy fan för monarkin i min mening..

Markus skrev:
2128247 Det är så enkelt, kan man försörja sig själv så ska man göra det. Ingen ska leva på alla andras bekostnad, analfabet eller inte.

Dessutom är han en dålig representant, omotiverad och slö.

Om han ens gjorde något vettigt skulle toleransen kanske vara något högre.

Jaha, det är som de säger, även solen har sina fläckar, du, inte kungen.

sporTlovEr skrev:
2128472 Kunga huset "makes med fucking :zpy " jag hoppas du driver med oss..lägg ner skiten..ingen historia att vara stolt över, översitteri och förtryck är vad de har pysslat med, förr fick folk svälta ihjäl och de kunde leva i lyx, och det går folk och sjunger o grattar dem för och vifta med sina små flaggor, och folk blir överlyckliga om kungen sett/tagit dem i handen, så de nästan gråter. :va En sak att man firar han som person, men fy fan för monarkin i min mening..

Förstår att du har luft i lungorna efter att ha varit ute i det fria med kamraterna under fanan hela dagen :tungan

krattis i efterskott till jordnötskungen :D

Bifogat

• jordnöts-kungen.jpg
    jordnöts-kungen.jpg
    118.3 KB · Visningar: 44
Back