Gratis skjut.....

K-Man; mr triggerhappy! :7peta var det A eller C igår?[/QUOTE skrev:
C & B varav jag bara sköt C. Fråga Hult hur det gick... ladda med tomt magsin, skjuta på fel figur osv osv.:rofl minst 12 bort!

//spenk

"Får betalt"? Det där är väl en definitionsfråga.. hur lite kan räknas som att få betalt? :)

när jag låg inne fick jag 40:- om dan o 4000:- i muckbidrag... observara inte lön utan BIDRAG...

mina soldater som muckade på F7 03 fick fan så mkt mer..

Fäst nycklarna i kroken sedan ner i fickan med krok+nyckel. Ta även din mag-lite och sätt i fästet sedan öppnar du din benficka (vid knäet) och stoppar ner mag:en där så ska du se att du inte låter som en bjällra längre :D :tummenupp

Jag är inte född igår.
Det ska va lite smidigt också.

o stora magliten har man ju med sig ofta, inte.

men tack ändå...

när jag låg inne fick jag 40:- om dan o 4000:- i muckbidrag... observara inte lön utan BIDRAG...

mina soldater som muckade på F7 03 fick fan så mkt mer..

40 spänn i timmen? Sicket glidarliv... kommer jag upp i fyra spänn får jag nog vara glad. Men å andra sidan får man ligga i myggbemängda surhål och hålla sig vaken på alldeles för lite sömn! :tummenupp

I timmen...hey killen vi pratar om dan alltså 40 kr per dag...inga stora pengar där inte..:D

Vafan fick ni betalt? Själv fick man stryk, om man hade tur, sen som plåster på såren var det 2 dagars övning på ålning medelst hasning över torkad leråker i grötkläder. Som mat fick vi en skopa svarta flugor (som bet och la ägg innanför huden) med lite ärtsoppa kletat runt flugkroppen.

Betalt? Bah!

hrmm. nöje o nöje:confused: 30 spänn om dagen, alla besparingar försvann under tiden man låg inne, och ett par tusingar i muckarbidrag. Ja kan man kalla det betalt nöje, 7 1/2 månad har det stulit av ens liv hade man vetat bättre hade man nog vapenvägrat, då hade man iaf haft det torrt o fint i 3 månader istället.. staten är ju fortfarande skyldig en pengar med ränta skulle man kunna säga...

hrmm. nöje o nöje:confused: 30 spänn om dagen, alla besparingar försvann under tiden man låg inne, och ett par tusingar i muckarbidrag. Ja kan man kalla det betalt nöje, 7 1/2 månad har det stulit av ens liv hade man vetat bättre hade man nog vapenvägrat, då hade man iaf haft det torrt o fint i 3 månader istället.. staten är ju fortfarande skyldig en pengar med ränta skulle man kunna säga...

Eller så tar man fast anställning, låter försvarsmakten yrkesutbilda en i 2 år, med lön , traktamente , rese ersättning. Bra kompensation för det uteblivna året...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025