Gratis Kreditkort

Markus skrev:
Ja, det hade ju varit värt 145 lappar...not. :hihi
Men vadå, är Platinum sämre än Guld då? Det behövs inga miljoner poäng för att få två flygbiljetter till Paris t.ex. På guld alltså.

Blue, green, gold, platinum och centruion aka black card är rätt "rang ordning" Poäng systemet är den samma i alla utom centurion som får 1.5 poäng / krona. Green Card har väl en årsavgift på 525:- Gold card 1050:- och Platinum 4200:- och Centurion ligger väl på runt 23000:-

Nivåerna ger dig olika "erbjudanden" från AMEX när det gäller reser och annat elände. Har nappat på några stycken men inte så att jag tycker det är värt 4200:- för det här kortet!

Klart att det inte behövs miljoner poäng men det har blivit det trotts att jag bor på hotel och annat med dom poängen. Så nu måste jag åka till Mexico och tillbaka så kan jag byta kort :rolleyes:

Markus skrev:
Invik verkar hetast so far, tusen tack!

Du kan ju kolla Handelsbanken Finans som jag nämnde: http://www.kopkort.nu/

Edit: Tillkommer visst en adm.avgift beroende på i vilken butik man handlar samt en avi-avgift på 25:- om man väljer att betala av på fler månader...

Last edited:
abstruse skrev:
Du kan ju kolla Handelsbanken Finans som jag nämnde: http://www.kopkort.nu/

Edit: Tillkommer visst en adm.avgift beroende på i vilken butik man handlar samt en avi-avgift på 25:- om man väljer att betala av på fler månader...

Jag kollade nu, missade det innan. Det är 25:- faktureringsavgift vilket motsvarar 300/år om man använder det varje månad. Men tack ändå. :tummenupp

korvgubbe skrev:
Edit:
Gratis årsavgift men kostar ju en massa att använda..
.... har 3% uttagsavgift!.. sjukt dyrt ju..

http://www.banqueinvik.se/default.ns?lngItemID=1094

Kan nog stämma men ärligt talat så tar jag aldrig ut cash, jag handlar på kortet om jag använder det. Då kan det bli svårt att hitta ett helt GRATIS kort om man tänkt ta ut stålar i väggen också.

Markus skrev:
En fördel till med Amex guld är att man har tillträde till vissa lounger på flygplatser.

Det har jag missat helt, eftersom jag inte fick nagon sadan info nar jag tecknade mitt guldkort.

Hur tar jag reda pa var dessa lounger finns? Finns de pa Arlanda tex?

Lugn skrev:
Det har jag missat helt, eftersom jag inte fick nagon sadan info nar jag tecknade mitt guldkort.

Hur tar jag reda pa var dessa lounger finns? Finns de pa Arlanda tex?

Vet inte exakt, i Helsingfors finns en Lounge man får (fick) tillträde till i alla fall. Tror inte det är någon på Arlanda. Du får nog ringa och fråga då de har WWWLH (World Wide Webs Lousiest Homepage) samt ingen email (2004?) till kundtjänst...

Markus skrev:
Vet inte exakt, i Helsingfors finns en Lounge man får (fick) tillträde till i alla fall. Tror inte det är någon på Arlanda. Du får nog ringa och fråga då de har WWWLH (World Wide Webs Lousiest Homepage) samt ingen email (2004?) till kundtjänst...

Okej, far ta och kolla upp det.

Tack iaf!

Säker på att man får det med guldkort? har jag helt missat.. trodde bara det var platina som hade sånna...:va

Loungen here I come :hoppa

kajlyl skrev:
Säker på att man får det med guldkort?

Jag är säker på att det fanns en i Helsingfors, och den lär ju inte vara den enda. Jag reser inte så ofta så jag har inte kollat så mycket.

Markus skrev:
Jag är säker på att det fanns en i Helsingfors, och den lär ju inte vara den enda. Jag reser inte så ofta så jag har inte kollat så mycket.
För att komma in i lounger med sitt Amex så behöver man väl dels ha ett Platinumkort och dels ha ett så kallat Priority Pass som iofs verkar vara gratis att ansöka (för kortinnehavaren, däremot kostar det en shitload med pengar för extrakortsinnehavare).

AMEX skrev:
Priority Pass
Nu kan vi erbjuda dig en helt ny förmån som Platinum Card-medlem - fritt Priority Pass medlemskap. Ansök om Priority Pass och du får tillgång till flygplatslounger över hela världen oavsett vilket flygbolag eller i vilken klass du flyger. Flygplatsloungernas avkopplande miljö med förfriskningar samt telefon, fax och internet gör ditt resande bekvämare. För ansökan ring Platinum Card Service.
Som Platinum Card Extrakortsinnehavare kan du ansöka om Priority Pass för endast 249 Euro (ordinarie pris 455 Euro). Du kan även ta med dig gäster in i loungen, och de får då tillgång till alla faciliteter mot en avgift, som för närvarande är 27 Euro per person och besök.

http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641,10056,00.asp

sgtpepper skrev:
För att komma in i lounger med sitt Amex så behöver man väl dels ha ett Platinumkort och dels ha ett så kallat Priority Pass som iofs verkar vara gratis att ansöka (för kortinnehavaren, däremot kostar det en shitload med pengar för extrakortsinnehavare).

De kanske har ändrat sedan de dränkte åtminstone Sverige i guldkort?
I Mars någon gång så fick man komma in i alla fall, i Helsingfors (inte SAS Lounge).

Markus skrev:
De kanske har ändrat sedan de dränkte åtminstone Sverige i guldkort?
I Mars någon gång så fick man komma in i alla fall, i Helsingfors (inte SAS Lounge).
Jo, så kan det ju vara. Som vi redan konstaterat så är det ju snudd på omöjligt att hitta någon vettig info på AMEX webbsajt :).

korvgubbe skrev:
ICA Bankkort (mastercard) kostar iofs 195 kr per år men är det enda kort som varken har uttagsavgifter(utanför EU) eller valutapåslag(normalt 1.5% även inom EU) vid köp i utlandet.

Alla kort har uttagsavgift. Skillnaden ar hur de presenteras till kunden; fast avgift, procentuellt paslag eller att kortutgivaren ger sa dalig kurs att de inte behover/vagar ge en annu samre kurs totalt sett. Blir det allt for illa kanske myndigheterna ger bannor och boter.

Titta pa slutkursen istallet.

Mastercard far ju "lite" battre vaxlingskurser an ICA-banken om man sager sa, vilket ger en del utrymme for extra avgifter.

sweborn skrev:
Alla kort har uttagsavgift. Skillnaden ar hur de presenteras till kunden; fast avgift, procentuellt paslag eller att kortutgivaren ger sa dalig kurs att de inte behover/vagar ge en annu samre kurs totalt sett. Blir det allt for illa kanske myndigheterna ger bannor och boter.

Titta pa slutkursen istallet.

Mastercard far ju "lite" battre vaxlingskurser an ICA-banken om man sager sa, vilket ger en del utrymme for extra avgifter.

Nej, alla kort har ingen Uttagsavgift även om de flesta har det. ICA kortet blev ju utsedd till årets kort just för att de varken hade valutapåslag eller uttagsavgift..

*/ ?>
Back