Gratis Kreditkort

Markus skrev:
...

T-Rex:
Amex är gratis, kolla webben. Nackdelen är ju som sagt inköpsställen, men även kort kredit och dåligt strukturerade räkningar. Fördelen är att man kan byta poängen mot resor, hotellnätter, hyrbil, prenumerationer etc.

Såg det. Mig ville de pracka på ett guld, kostar tydligen pengar. När jag frågade vad poängen var mumlade de något om nån helpdesk? Vad vet jag, för folk som inte klarar av att beställa sitt hotellrum själva kanske det kan vara något. Annars vettefan...

Markus skrev:
Amex är gratis, kolla webben. Nackdelen är ju som sagt inköpsställen, men även kort kredit och dåligt strukturerade räkningar. Fördelen är att man kan byta poängen mot resor, hotellnätter, hyrbil, prenumerationer etc.
American Express har också världens absolut fulaste, sämsta och mest ostrukturerade webbplats/internetbank.

sgtpepper skrev:
American Express har också världens absolut fulaste, sämsta och mest ostrukturerade webbplats/internetbank.

Ja, den slås bara av SAS förra version. Som sagt, det enda som är bra med Amex är poängsystemet.

Markus skrev:
Som sagt, det enda som är bra med Amex är poängsystemet.
Jag har ett företagskort, så jag får inga poäng :( Så där försvann den fördelen :D

Iofs så hade jag Diners tidigare och de hade ju ännu sämre täckning än AMEX.

sgtpepper skrev:
Jag har ett företagskort, så jag får inga poäng :( Så där försvann den fördelen :D

Iofs så hade jag Diners tidigare och de hade ju ännu sämre täckning än AMEX.

Jag har också företagskort, men ingen tvingar mig att använda det. Däremot så har företagskortet betydligt bättre kredittid så det använder jag när jag inte handlar till mig själv. Annars så försöker jag numera använda Amex till alla inköp, ska se om jag kan få ihop en flygbiljett till.

En fördel till med Amex guld är att man har tillträde till vissa lounger på flygplatser.

Markus skrev:
Jag har också företagskort, men ingen tvingar mig att använda det. Däremot så har företagskortet betydligt bättre kredittid så det använder jag när jag inte handlar till mig själv.
En annan fördel med företagskortet är att AMEX är mycket snällare mot en om man råkar glömma att betala in i tid, de ringer bara upp och frågar snällt om man glömt bort räkningen, "uhm, nä, jag ska betala i veckan", "jättebra!" säger de då :). Antagligen beroende på att de vet att företaget står som säkerhet om den anställde skulle skita i räkningen.

En fördel till med Amex guld är att man har tillträde till vissa lounger på flygplatser.
Kostar inte Amex guld massa pengar i årsavgift? Jag lyckades få ihop tillräckligt med flygmil för ett Eurobonus-guldkort så jag kan dricka whisky på Star Alliance-loungerna tillsammans med slipsgubbarna :).

sgtpepper skrev:
Kostar inte Amex guld massa pengar i årsavgift? Jag lyckades få ihop tillräckligt med flygmil för ett Eurobonus-guldkort så jag kan dricka whisky på Star Alliance-loungerna tillsammans med slipsgubbarna :).

Jo, 1500 kostar det :3freak . Men de verkar ha en drive sedan förra hösten á 0:- för första året.

t-rex skrev:
Såg det. Mig ville de pracka på ett guld, kostar tydligen pengar. När jag frågade vad poängen var mumlade de något om nån helpdesk? Vad vet jag, för folk som inte klarar av att beställa sitt hotellrum själva kanske det kan vara något. Annars vettefan...

Jag fick erbjudande om Guld eller Blue (Blue är väll deras standard kort...)

Jag frågade också om skillnader.. Den personen pratade om att "Ett guldkort är ju ett guldkort".

Så jag tog det blåa. Fördel eftersom man tydligen kunde få ett amex kortnummer som bara fungerar för en transaktion.. Alltså är det ganska säkert att det inte kommer extraräkningar om man kör via internet. Även bedrägeriskydd ingick.

amullo skrev:
Jag frågade också om skillnader.. Den personen pratade om att "Ett guldkort är ju ett guldkort".

Guldkorten är väl inte värda ett smack längre, men om man är jet-set kille (eller tjej) kan man ha viss nytta av platina kortet. Bl.a. så har man stående bord på en del "heta" krogar, oavsett om de har andra bokningar så tömmer de ett bord för dig och ditt sällskap. Kul för en del kanske. Det kostar 4200/år tror jag.

Markus skrev:
Guldkorten är väl inte värda ett smack längre, men om man är jet-set kille (eller tjej) kan man ha viss nytta av platina kortet. Bl.a. så har man stående bord på en del "heta" krogar, oavsett om de har andra bokningar så tömmer de ett bord för dig och ditt sällskap. Kul för en del kanske. Det kostar 4200/år tror jag.

Jävlar! Ett sånt ska jag beställa!

Markus skrev:

Jag har Platinum kortet och jag har då ta mig fan ingen nytta av det heller :rolleyes: Fast det där med krogen gillar jag dock :tungan alltid skönt och få plats inne på krogen.... Hade Guld innan och blev "erbjuden" ett platinum så jag tänkte ok, vi testar. Nu har jag testat och tycker faktiskt inte att den är värd sina 4200:- Men och nergradera sig till guld igen går inte....lr jo det går men mina poäng följer inte med.... och inte vill jag dumpa över 1 mille med poäng.... Så nu ska jag använda upp dom och sen säga upp kortet och ta ett vanligt AMEX kort istället... för som någon tidigare sa poängsystemet är för jävlig skönt.

Rocco skrev:
Hade Guld innan och blev "erbjuden" ett platinum så jag tänkte ok, vi testar.

Fick du Platinum gratis då? Jag vet en som handlat ganska friskt under ett år och blev erbjuden Platinum, men de vägrade ge honom gratis. Om du dragit in en miljon poäng så har väl du handlat mer än friskt visserligen.

Markus skrev:
Fick du Platinum gratis då? Jag vet en som handlat ganska friskt under ett år och blev erbjuden Platinum, men de vägrade ge honom gratis. Om du dragit in en miljon poäng så har väl du handlat mer än friskt visserligen.

Nope, fick inte gratis något... men det bryr jag mig inte så mycket om faktiskt.... Det som är så jävla surt är att jag trodde man skulle få jävligt fina erbjudanden...vissst, jag får erbjudande om att sitta på lyxyacht och titta på formel1 i monaco för "bara" 145000:- :va

Men jag har inget intresse och sitta och titta när folk med stöd hjul åker om kring från en båt.... annat hade det vart om att få stå i depån med Rossi och boysen, då hade det vart ett erbjudande jag tagit :yoparty

Har ett Yamaha Power Card på Handelsbanken Finans, har inte använt det så ofta, men jag tror själva kortet är gratis och betalar man nyttjad kredit i tid så tillkommer vare sig avgifter eller ränta.

Rocco skrev:
annat hade det vart om att få stå i depån med Rossi och boysen, då hade det vart ett erbjudande jag tagit :yoparty

Ja, det hade ju varit värt 145 lappar...not. :hihi
Men vadå, är Platinum sämre än Guld då? Det behövs inga miljoner poäng för att få två flygbiljetter till Paris t.ex. På guld alltså.

Jag har ett VISA-kort (kredit) som kostar 0 kr/år dvs i-n-g-e-n-t-i-n-g.

Nuförtiden står det Tele2 på det men jag har fått det från "Banque Invik" som är nån sorts finansiär/bank som har med hela Kinnevikkoncernen att göra. Har haft det i över 10 år. Då jag skaffade det var kritierna att vara över 21 år, fast inkomst och det vanliga. Om man kan stå ut med deras numera fula Tele 2 logotype :3freak så är det ett bra val med tanke på att det inte kostar något. Kortet var klart snyggare innan, fast jag använder det knappt längre, ligger någonstans hemma. Man får en faktura 1 gång/månad och köpgränsen låg först på 10k/mån men gick att justera efter sin årsinkomst, nån viss procent eller så. Dra ett PM om du vill veta mer eller hör av dig till Banque Invik/Tele 2 själv.

Har ett Amexcorporate och ett guldkort också :rolleyes: fast mest använder man väl sitt vanlia hederliga VISA. Dock är ju Amex grymt på just reseförsäkringar och sånt.

*/ ?>
Back