Grannsämja, eller osämja :(

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Hoppsan doppsan

ja, man ska man säga... jag har bara ett par grannar som jag tycker om (verkar bra) och dom har jag nu lyckats facka med nu.
Jag har haft lite svårt att komma i kontakt grannar o sånt skit, men har iaf efter ett års boende lyckats få nån slags hej hejsan kontakt med dom nu.

MEN idag så bestämde jag mig för att dricka lite wirre och poppa lite musik så där lagom högt ( i min döv-värld).
efter några minuters poppande med ganska bra volym och lagom bas så hör jag hårt bankande och frenetiskkst plingande på dörren. har ju helt glömt bort grannarna och att dom har små barn.Tänkte att det var ALKISIDIOTERNA under mig först men icke så. Det här inlägget gäller ENDAST dom som bor mittemot mig, resten av porten skiter jag totalt i, dom e pack hela bunten och idiuter och förtjänar värre.

När jag väl sänkt musiken och öppnat dörren så står där en lagom irriterad och kampsugen killen med stooora ögon och hetsigt (helt förståeligt) uttryck och hans tjej med en liten gråtfärdig kille i famnen i bakgrunden.Gissa om jag fick dåligt samvete....
Killen förklara på amerikansk engelska att hela deras rum skakar och att lillkillen vaknat och gråtit av hela situatuionen..... DUM som i helvete känner jag mig men är ju inte direkt verbalt begåvad varken på engelska eller svenska pga mitt wisky-intag för kvällen.
Så jag ber om ursäkt (knappt förståeligt enligt vad jag kan se av deras ansiktsuttryck) och vi skiljs åt men jag ser att herrn i hushållet fortfarande är märkbart irriterad.

Jag vet sedan tidigare att han ett hetsigt temperament (minst lika mycket som jag själv har).
Nu till frågan, självklart tänker jag plinga på i morgon och säga hej jag ber om ursäkt för igår, det finns ingen bra förklaring till varför jag poppade som jag gjorde eftersom jag egentligen vet att dom har småknodds och sånt.

MEN, blommor, leksak till kidsen eller öronproppar ;) till hela familjen eller hur gör jag??

Nå bra tips eller ska jag bara snacka lite skit och smöra lite??

Jag tycker ju dom verkar rätt chill dom där två och skulle gärna se ett grannsammarbete där man tex kan lämna extranycklar in case of shit happens, osv....

Dom verkar verkligen som ett par bra grannar som man skulle kunna lämna nyckeln till utan att ha mer krav på än så.

Pliis give som vettiga tips??

Du kan ju säga som det är

Jag är ung och tänker inte alltid så långt,när jag dricker blir jag dessutom dum,Förlåt.
Ska inte hända igen!

Har han något som helst minne av sitt liv innan unge fattar han annars är det kört iaf.

Raka puckar funkar på oss äldre som levt lite själva,de som är uppfödda i kuvös är det värre med men där hjälper inte mycket annat än (o)frivillig flytt av ena parten.

Henrik

tror inte du behöver köpa något, att be om ursäkt betyder mer.

Alltid bra med en ursäkt och se givetvis till att det inte händer igen (utan förvarning).

En chokladask och en ursäkt så kommer du antagligen ha en bättre relation till dem än tidigare.

Det verkar ju vara lillkillen som led mest, vilket gör föräldrar extra sura, och han som skulle bli gladast av en påse godis/chokladkaka, vilket i sin tur gör föräldrarna glada :) Så köp lite godis till honom, håll tummarna att han inte är diabetiker och be om ursäkt till dom vuxna :)

Den lille killen har förmodligen upplevt något obehagligt i situationen med dig och hans föräldrar. En mycket fin brandbil/grävmaskin till honom ger ju ett budskap till honom direkt att du bryr dig. Så oavsett vad du vill säga till föräldrarna så ska du nog försöka i första hand att säga förlåt till lillkillen. Beroende på hans ålder kan du prata direkt till han. Han kan förmodligen även prata svenska lillkillen, går han på dagis har det tagit han 2 dagar att lära sig ordet "förlåt". Gör du det smälter föräldrarna gissar jag, för deras huvudintresse är grabben, inte sig själva.

En snygg kopia som leksak av din hoj är ju oxå en variant.

Be om ursäkt du och be dom komma och säga till i tid nästa gång, så ni kan ta hänsyn till varrandra.

tänk om fler tänkte som du, jag har en ny granne som det snart blir handgemäng med, techno dygnet runt, katt som leker med bollar på nätterna, fest varje helg, mm , mm.
har ringt på och försökt medla men han skickar ut storväxt polare att föra hans talan.

Jag bor på landet det är skönt, finns några surgrannar(i min ålder) sedan finns det lite skönare granngubbar(cirka 60).

De i min ålder umgås jag inte med direkt, gubbarna är skönare, den ena gubben har en trumpet han tutar i då det knäcks en bärs eller blandas grogg, den andra har en tuba. På såvis vet man alltid då man kan komma över och ljuga lite... :yoparty

Min tuta har gått sönder :( men ska fixa ny..

Vaknade kl 0500 igår morse av att paret ovanför hade det väldigt trevligt (hon i alla fall), händer ganska ofta... i början tyckte både jag o min sambo att det var lite spännande men nu är det bara störande! varför kan inte en del tjejer bara hålla käften när de får smaka på lite balk? vad ska jag säga till dem?

Update med happy ending!!

Jag knatade över med en inslagen barnbok idag och pratade lite och bad om ursäkt, pratade även lite med lillkillen och sa förlåt. Han tyckte det var helt ok :)

Dom tyckte det var en skitsak, men blev lite upprörda över att barnen blev rädda och att väggarna skakade. Men allt är frid o fröjd, dom har tydligen nån granne på andra sidan som brukar banka på väggarna när deras barn skriker och gråter. Men barn är barn och då tycker jag inte man kan klaga egentligen.

Förberedde dom även på att det kan bli lite stökigt på nyår, och sa att dom alltid är välkommna att knacka på om det blir för högljutt.

Skönt som fan eftersom dom är de enda grannarna som jag som sagt tycker verkar vara bra människor.

Slutet gott allting gott :banana

Draco: Du kan ju alltid bränna på lite musik när hon ylar som mest ;)

Last edited:
Update med happy ending!!

Jag knatade över med en inslagen barnbok idag och pratade lite och bad om ursäkt, pratade även lite med lillkillen och sa förlåt. Han tyckte det var helt ok :)

Se där, genom att du pratade med lillkillen och dessutom gav han en bok så har du just nu upphöjts till hjältestatus av honom.

Det uppskattar även mamman!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...