Grannar!!!

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Nu måste jag bara skriva av mig...

Bor i dagsläget i ett radhusområde med ett litet förråd på 12 m2 beläget på baksidan. Perfekt att ha hojen i, med andra ord.
Bakom tomten är det grönytor och ca 60 meter från oss ligger ett liknande radhus med deras trädgård mot våran baksida. Problemet är att så fort jag startar hojen så far det ut en fet man (och NEJ, det är INTE GSXR1100R) och busvisslar. Hittills har jag tänkt att han ger sig nog.....Men ack nej!
Idag startade man hojen för att se att allt stod rätt till inför bankörningen i morgon...1500 varv och 45 sekunder tog det innan gubbj-veln for ut och började vissla och hytta med näven.

Jag börja tröttna!!
Turligt nog skall man flytta om ett tag så det är väl bara att bita ihop den sista tiden, tänkte jag men sen kom jag på att vad fasen...skall nog åka bort med hojen och börja "testa" den framför hans framsida (dock ej på några 1500 rpm).
Vad tycker ni?
Kom med fler festilga idéer.

Last edited:
Kurvmakaren skrev:
Ingen pga klagomål... *asg*

tack för tipset.... :tummenupp

Le..Le och vinka glatt tillbaka...Le igen.

Fungerar inte detta borde du gå dit och fråga vad som är fel....

Han kommer säkert att svära ve och förbannelser över ditt oväsen...
Le..igen.....Le.... be honom att komma och hjälpa dig så går det fortare att lösa problemet som du har.......ett perfekt botemedel mot sjukdommen som han lider av.....AVUNDSJUKA........han får nog inte ha någon hoj för sin kvinna.

Kurvmakaren skrev:
(och NEJ, det är INTE GSXR1100R) och busvisslar. Hittills har jag tänkt att han ger sig nog.....Men ack nej!
Idag startade man hojen för att se att allt stod rätt till inför bankörningen i morgon...1500 varv och 45 sekunder tog det innan gubbj-veln for ut

Muhahahaha är du säker på de då :hihi

Prillan73 skrev:
Meh....det du kallade din hoj var ju en leksakshoj eller hur !! DET räknas inte !!! :fatta!

Jupp & där kom klagomålet... :lol :lol :lol

Sluta bråka om min "hoj" & återgå till ämnet! :fatta!

Njut av ditt problem! Tanten under mig har fört bok över när jag är hemma, när jag stiger upp o s v. Hon har även kommit upp och tämligen högljutt framfört synpunkter på min musiksmak med mera... och klagat på att grannarnas ungar borstar tänderna för högljutt! :rofl

Hade hissen varit större hade jag nog petat ut avgasröret genom balkongdörren och varvat i vardagsrummet ett tag. :finger Lyckligtvis flyttar jag om ett par veckor...

Kurvmakaren skrev:
Problemet är att så fort jag startar hojen så far det ut en fet man (och NEJ, det är INTE GSXR1100R) och busvisslar. Hittills har jag tänkt att han ger sig nog.....Men ack nej!

Han är ju kär idig :fatta!

Vinka tillbaka samtidigt som du gasar ännu mer, och du måste ha ett brett :D på läpparna sen avslutar du med en :tummenupp Detta borde reta gallfeber på'n

Gasa och peka mot öronen :p

Annars kan du gör som jag gjorde när grannarna klagade på fester.

Hängde helt sonika ett paket med öronproppar i trappen redan kvällen innan det var fest *S*

Så gå bort och lägg några pluggar i hans brevlåda (OBS inte Buttplugs)

Det finns bara en sak att göra kalla på han och fråga vad han vill så hade jag gjort iaf.

Håll en jä*la låda med hojen strax innan du ska flytta :hihi .
Vi kanske skulle starta med att ha hojsamlingen hemma hos dej inför onsdagsgaset istället för S-oil?,vad sägs om det? 30-40 hojar på gatan o så får vi se vad han har o säga.Är han snutig i käften så är vi ett helt gäng Hells sport bikers som kavlar upp ärmarna :rofl .

R1 racer skrev:
Håll en jä*la låda med hojen strax innan du ska flytta :hihi .
Vi kanske skulle starta med att ha hojsamlingen hemma hos dej inför onsdagsgaset istället för S-oil?,vad sägs om det? 30-40 hojar på gatan o så får vi se vad han har o säga.Är han snutig i käften så är vi ett helt gäng Hells sport bikers som kavlar upp ärmarna :rofl .

Få ja va me, få ja va me, :banana :3freak :rofl

Har grannen någonsin sagt något till dig eller går han bara ut och visslar och hotar med näven??

Han har iaf inte lärt sig bästa sättet att kommunicera med en människa iaf :)

Fråga vad han vill.. och sen om han säger något så e det bara att "säga" varför du ska vara trevlig och uppfylla hans önskemål när han är så otrevlig mot dig?

Fråga om han vill följa med ut på en åktur :tummenupp :D :rolleyes:

Fan Kurvis du ska ju ändå flytta snart, av med ljuddämparen och fyllvarva :fyllisar

Kan ju samla ihop ett 20 tal hojar o köra o ställa oss utanför hans hus. Tror du han vågar sig ut då??? Nån kan ta med termos o så så kan vi stå där rätt länge...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard