Granit Victory XXL // Lås till en FWS?

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Ja, nu när man blivit av med garage och allt var det dags att köpa lås, då... På min hoj passar ju inte speciellt många sorter förutom bygellås men satan vad de är dyra... Ett vanligt Granit Victory skulle passat om bulten varit aningens lite längre.

Så min fråga är; Hur lång är bulten på ett Granit Victory XXL? Jag har surfat runt lite varstans, men inte ens på ABUS hemsida står det något om det vad jag kan hitta. :va
Om man nu ska ha en så himla lång bult vill man ju att det faktiskt ska gå igenom båda skivorna.... :gnissla

Sedan kanske någon som kan en del om lås kan svara på om man kan tillverka/fixa fram en nyckel till ett styrlås?

Hoppas någon kan svara på mina frågor!
Tack på förhand!
//Syss

Göran skrev:
Kolla med BikerBitch vad hon har för lås. Hon kör ju oxå en FWS

Messade henne igår, bygellås har hon. Det är bara det att de ligger på 1600:- ca och det är ganska mycket mera än 1/4 av vad jag har betalat för hojen... Så himla skoj är det ju inte att punga ut...
:död

Var det du som var med i studentkortegen i fredags? Trevligt att träffas, isf! :)

Granit med kedja?

Längre bult än på det separata låset så att både kedjan och en bromsskiva får plats. Låsklass 3 (SSF), låsklass 15 (ABUS). Ca 1295:- hos din lokala handlare. Har själv ett sånt. Kan ju användas utan kedja åxå... Annars finns det en längre bult att köpa löst...

http://www.mc-boden.se/1999/produkterframes.htm

Flyer skrev:
Längre bult än på det separata låset så att både kedjan och en bromsskiva får plats. Låsklass 3 (SSF), låsklass 15 (ABUS). Ca 1295:- hos din lokala handlare. Har själv ett sånt. Kan ju användas utan kedja åxå... Annars finns det en längre bult att köpa löst...

http://www.mc-boden.se/1999/produkterframes.htm

Som sagt, det blir lite dyrt att lägga så mycket på ett lås... Och det är osmidigt att ta med sig en kedja, enär jag far omkring ganska mycket med hojen och parkerar lite varstans... :3freak
Men tack för länken, där stod det äntligen hur lång bulten på XXL-låset är! :banana Nu måste jag bara ut och mäta på hojen... *ler*

Edit: Fast iofs är ju "förlängningsbulten" + kedja ett alternativ.. Kan ju låna pojkens Granit Victory så länge... *hm*

Syss skrev:
Fast iofs är ju "förlängningsbulten" + kedja ett alternativ.. Kan ju låna pojkens Granit Victory så länge... *hm*

Funkar bra med att låsa fast hojen med i ngt fast föremål. Annars prova med sk d-bult till granitlåset. Det säljs dels med rund och dels med D formad bult samma peng. Jag fick köpa med d-bult för att det skulle passa gamla hojen. Senare kompletterade jag med långbult och kedja.

Anders R skrev:
Funkar bra med att låsa fast hojen med i ngt fast föremål. Annars prova med sk d-bult till granitlåset. Det säljs dels med rund och dels med D formad bult samma peng. Jag fick köpa med d-bult för att det skulle passa gamla hojen. Senare kompletterade jag med långbult och kedja.

Precis. Problemet blir ju dock att kedjan är jobbig att släpa på när man åker iväg... :3freak

Jag har dock mätt upp att ett XXL-lås borde gå. :) Annars får man väl som sagt köpa kompletteringssatsen och strunta i kejdan när man ska iväg några dagar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park