Ja, nu när man blivit av med garage och allt var det dags att köpa lås, då... På min hoj passar ju inte speciellt många sorter förutom bygellås men satan vad de är dyra... Ett vanligt Granit Victory skulle passat om bulten varit aningens lite längre.
Så min fråga är; Hur lång är bulten på ett Granit Victory XXL? Jag har surfat runt lite varstans, men inte ens på ABUS hemsida står det något om det vad jag kan hitta.
Om man nu ska ha en så himla lång bult vill man ju att det faktiskt ska gå igenom båda skivorna....
Sedan kanske någon som kan en del om lås kan svara på om man kan tillverka/fixa fram en nyckel till ett styrlås?
Hoppas någon kan svara på mina frågor!
Tack på förhand!
//Syss
Så min fråga är; Hur lång är bulten på ett Granit Victory XXL? Jag har surfat runt lite varstans, men inte ens på ABUS hemsida står det något om det vad jag kan hitta.

Om man nu ska ha en så himla lång bult vill man ju att det faktiskt ska gå igenom båda skivorna....

Sedan kanske någon som kan en del om lås kan svara på om man kan tillverka/fixa fram en nyckel till ett styrlås?
Hoppas någon kan svara på mina frågor!
Tack på förhand!
//Syss