Grand Prix de Aragon Spain

Pedrosa+Honda är snabba idag, axar ifrån alla, blir nog svårslagen.

Och min favorit Hayden tappar positioner som vanligt...

Last edited:
Underbar fight mellan Dovi och Spies på slutet (synd att Dovi vurpade), även fighten mellan Hayden och Lorenzo trevlig. Snygga och rena omkörningar och tätt race. Klart roligaste racet i år.

I Moto2 blev det inte riktigt lika roligt men Ianonne är min nya favorit!

Hayden bättre än jag någonsin tidigare sett, riktigt hårig omkörning på Lorenzo på sista varvet, väl värd tredje plats.

Spies är en hårding! Höll emot Dovis attacker utan prut tills Dovi tar i för mycket och kraschar. Blir spännande att se i fortsättningen

Kan bara hålla med, jättekul race, riktigt spännande. Grym omkörning av Hayden. Senast två Duccar var på pallen måste ha varit Valencia 2006.
Jag tycker Pedrosa är lite tråkig som försöker åka ikapp i fem varv, men när han inte lyckas slår han av. Det blir ju aldrig dom fajterna som var mellan Rossi och Gibernau för 5 år sen.

Last edited:
Resultat MGP Race

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 42m 16.53s
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 42m 21.678s
3. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 42m 26.026s
4. Jorge Lorenzo ESP Fiat Yamaha Team 42m 26.11s
5. Ben Spies USA Monster Yamaha Tech 3 42m 30.301s
6. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 42m 43.86s
7. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 42m 45.041s
8. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 42m 51.784s
9. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini 42m 51.923s
10. Aleix Espargaro ESP Pramac Racing 42m 51.997s
11. Hector Barbera ESP Paginas Amarillas Aspar 42m 52.052s
12. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 43m 1.89s
13. Hiroshi Aoyama JPN Interwetten Honda MotoGP 43m 4.849s
14. Mika Kallio FIN Pramac Racing 43m 14.577s

DNF:
Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team
Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP

Härligt race och äntligen fick man se Hayden på pallen.

Hade Pedrosa kört som han brukar i starten tror jag dock Stoner hade varit chanslös.

Härligt race och äntligen fick man se Hayden på pallen.

Hade Pedrosa kört som han brukar i starten tror jag dock Stoner hade varit chanslös.

Själv tyckte jag att Stoner svarade när han behövde. Men visst... hade Pedrosa tagit starten så... om kanske????

Annars tycker ju jag som är Stoner fan, att det var riktigt kul. Inte minst för att ge Rossi svar på tal. Minns ni piken från Rossi som som sa "att Stoner inte jobbade tillräckligt hårt". Stoner svarade klockrent "Rossi borde kanske vara tyst då han för tillfället får stryk av sin team kollega". Sedan toppar Stoner det med att vinna nästa race :banana Kanske var det droppen som fick bägaren att rinna över för Stoner :D

Vidare tycker jag att Stoner under presskonferansen tog på sig mycket av ansvaret för det dåliga resultatet hittills denna säsong. Något som kritikerna hackat på att han inte gjort tidigare.

:tummenupp För Stoner

Hatten av för Hayden, det där var ett riktigt "vinnarmove". Do or die.

Äntligen verkar Ducati och Stoner fått rätt på hela paketet, tänk så lite positionen på hojen efter operationen kan göra. Det är små marginaler där i toppen.

Hatten av för Hayden, det där var ett riktigt "vinnarmove". Do or die.

Äntligen verkar Ducati och Stoner fått rätt på hela paketet, tänk så lite positionen på hojen efter operationen kan göra. Det är små marginaler där i toppen.

lite ändring:va.... dom hade förlängt hojen 50mm

Ganska grymt race! Synd att Pedrosa inte kom fram till Stoner, hade kunnat bli ett kanon race då! Men HAYDEN!! ( :yoparty ) Störtskön omkörning sista varvet asså! Pallplatsen är han mer än väl värd! :)

Jag skrattar alltid åt Pedrosa i intervjuerna när han säger att han är "very happy" men ser ut som en bitter jävel! Han får ju inga charmpoäng direkt....:D

Kan bara hålla med, jättekul race, riktigt spännande. Grym omkörning av Hayden. Senast två Duccar var på pallen måste ha varit Valencia 2006.
Jag tycker Pedrosa är lite tråkig som försöker åka ikapp i fem varv, men när han inte lyckas slår han av. Det blir ju aldrig dom fajterna som var mellan Rossi och Gibernau för 5 år sen.

Lite tråkig?! Förutom hans talanger som förare är han ju den mest personlighetsbefriade figuren i hela cirkusen. Ett leende har aldrig dödat en enda människa:rolleyes:
Äntligen satte Stoner ner foten!:tummenupp

Spies bromsningar efter långrakan var sjukt håriga. Jag skulle vilja våga/kunna bromsa på det viset. Sjukt imponerande.

Har du räknat ut det själv eller har du någon källa till det påståendet?

40mm längre bak är garanterat felaktigt då det bara var en lek med siffror och troligen en för stor förändring. men då hojen inte har någon ram så blir hojen längre då jag inte hört att dom bytt sving:).... hmm efter tittat på bilder så sitter nog hjulet rejält längre fram i svingen så hojen blir nog inte så mycket längre :confused: om inte någon här har mätt hojen före och efter ändringarna så är mitt usla antagande antagligen lika fel så som att dom skulle enbart flytta motorn 50mm då det gör en löjligt stor ändring på viktfördelningen. så det hela var mest löst prat från mina sida :D

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...