Gran Turismo 24h på ringen?

heimdal skrev:
jag trodde du va så seriös så du samlade alla sånna lappar i en pärm... å låste in i ett kassaskåp

Låt oss hålla oss på vansinnets rand. Inte bortom. :D

Nämen ett hett tips är att hålla växellådan så kort som möjligt. Bästa inställningen är inte alltid att ha så pass lång låda så att man kan maxa på målrakan utan snarar snabbt acc ut ur varje kurva. Det går ju alltid o slipstreama lite på rakorna dessutom. Som sagt, man får prova sig fram.

Det sura är när man skrapat ihop 5 mille o sen bränner dom på en dyr superduperbil som endå inte är konkuranskraftig. Glöm t.ex. Peugot, Opel, BMW, jänkarbilarna.

Nissan RC92 är hyfsad (kan trimmas till 1200 bhp tror jag).
Mazda 727B är en klassiker med bra toppfart och bra grepp. Funkar kanon på superovaler.

Vilka mer..? :va

Jag kör med F1 bilen. Inte den ultimata i alla race men hyffsat bra över hela registret. Har 4 race kvar nu. Trååkigt!

Zee skrev:
Låt oss hålla oss på vansinnets rand. Inte bortom. :D

Nämen ett hett tips är att hålla växellådan så kort som möjligt. Bästa inställningen är inte alltid att ha så pass lång låda så att man kan maxa på målrakan utan snarar snabbt acc ut ur varje kurva. Det går ju alltid o slipstreama lite på rakorna dessutom. Som sagt, man får prova sig fram.

Det sura är när man skrapat ihop 5 mille o sen bränner dom på en dyr superduperbil som endå inte är konkuranskraftig. Glöm t.ex. Peugot, Opel, BMW, jänkarbilarna.

Nissan RC92 är hyfsad (kan trimmas till 1200 bhp tror jag).
Mazda 727B är en klassiker med bra toppfart och bra grepp. Funkar kanon på superovaler.

Vilka mer..? :va

provade en CLK GTR racecar med 1100 kameler.. var som å köra på såpa :död
mclaren F1 GTR va inte mkt bättre..
(kanske borde sälja de båda :va då får ja 1½ mille iaf)

antingen suger ja duktigt.. eller så är de nått annat som e fel :(
vars får man tag i RC92an?

heimdal skrev:
provade en CLK GTR racecar med 1100 kameler.. var som å köra på såpa :död
mclaren F1 GTR va inte mkt bättre..
(kanske borde sälja de båda :va då får ja 1½ mille iaf)

antingen suger ja duktigt.. eller så är de nått annat som e fel :(
vars får man tag i RC92an?

Köp Mazdan nu och sluta söla :D , jag klarade den turneringen utan träning. Bara att köra på :tummenupp

Pinky skrev:
Köp Mazdan nu och sluta söla :D , jag klarade den turneringen utan träning. Bara att köra på :tummenupp

men .. shutup.. låt mig vela ifred :hihi

jag är ju ekonomisk ffs!!

men jag kommer ihåg att 787 rulade i GT3 iaf

Zee skrev:
Prova Monte Carlo. :)

Tvinga mig inte att sätta på spelet igen (lirar NFS - Most Wanted f.n.) o klara F1-cupen ba för o gör'et. :)

En sak är säker, F1 bilen går som en slipad kula, oljad blixt, smörjd fis, snabb som dåliga nyheter osv. Löjligt gött grepp i den.

Kört 25 varv på Monte Carlo nu, leder med 25-50 sec (beroende på depåstop m.m) drar ifrån mer och mer iaf. Enda tipset jag kan ge er grabbar är väl att träna lite mer :D. Jag kör bilen med ganska lång utväxling (hög toppfart). Aldrig fullgas innan jag lagt i fyran, den åker i vid 120 km/h+...då kan man hålla fullt utan hjulspinn :tummenupp

Iväg och träna med dig nu Zee :hihi

EDIT: Går in i depån nästan dubbelt så ofta som konkurrenterna så jag får inte heller mina däck att hålla :3freak. Dock kör jag ju som en kung så det löser sig ju ändå :fakta :lol

Last edited:
Pinky skrev:
Kört 25 varv på Monte Carlo nu, leder med 25-50 sec (beroende på depåstop m.m) drar ifrån mer och mer iaf. Enda tipset jag kan ge er grabbar är väl att träna lite mer :D. Jag kör bilen med ganska lång utväxling (hög toppfart). Aldrig fullgas innan jag lagt i fyran, den åker i vid 120 km/h+...då kan man hålla fullt utan hjulspinn :tummenupp

Iväg och träna med dig nu Zee :hihi

inställningar?!!!!!

heimdal skrev:
inställningar?!!!!!

Nu pratar vi F1 turnering men jag antar att du är med på det.

Har inte ändrat bilen nånting, förutom den totala utväxlingen (nåt steg åt höger blir det väl så den får lite högre toppfart, tror dock inte detta är nödvändigt eftersom detta är inställningar från när jag körde Grand Valley igår).Full downforce fram och bak :tummenupp

Mazdan körde jag även den orginal, fixade till utväxlingen så jag fick lite högre toppfart dock, full downforce fram och bak.

EDIT: Mazdan var såklart maxtrimmad men alla inställningar var orginal :)

Pinky skrev:
Nu pratar vi F1 turnering men jag antar att du är med på det.

Har inte ändrat bilen nånting, förutom den totala utväxlingen (nåt steg åt höger blir det väl så den får lite högre toppfart, tror dock inte detta är nödvändigt eftersom detta är inställningar från när jag körde Grand Valley igår).Full downforce fram och bak :tummenupp

Mazdan körde jag även den orginal, fixade till utväxlingen så jag fick lite högre toppfart dock, full downforce fram och bak.

e det F1 eller mazda du kör i F1 turneringen? :va

mina bilar äter av nån underlig anledning bakdäck :hihi

heimdal skrev:
e det F1 eller mazda du kör i F1 turneringen? :va

mina bilar äter av nån underlig anledning bakdäck :hihi

Du får inte köra nån annan bil än F1 i F1 turneringen :mattias

Jag klarade World championship precis. Av nån anledning så gick det bättre i B-spec mode än när jag körde själv. :va :rolleyes:

Hittade en volvo 240 till så nu har jag tre i mitt garage. ^^

Edit: Vad är er ursäkt för att kunna sitta hemma och spela? Jag är arbetssökande. :)

Last edited:
heimdal skrev:
F1 tävlingen: GT world champions" eler va den hette? ligger under "extreme events"?

Japp det stämmer, jag har dock testat lite nu och du behöver inte ha en F1 bil för att få köra där. Dock fick inte jag vara med när jag testade en annan gång när jag inte hade F1 bil. Testade med Mazdan nu och den fick jag iaf vara med, kan nog bli lite väl svårt att vinna me den dock :va

EDIT: Jag med Tigrro :banana

Det verkar som att jag har hittat en bugg i spelet.

Gå in på Supercar Festival med en trimmad bil, låt säga en maxad Supra. Jag kan nästan garantera att Tommy Kaira ZZII är med i startfältet.
Den är så pass grym att jag inte kan bli bättre än tvåa mot den bilen.

Nåja, tänkte jag, och köpte just en ZZII. Dock så visar det sig att jag inte kan köra just den tävlingen, då bilen tydligen är "Modified".

Hur fan ska det hänga ihop?

Och slutligen, har ni någon bil att rekommendera att köra just den tävlingen med?

Anthrax skrev:
Det verkar som att jag har hittat en bugg i spelet.

Gå in på Supercar Festival med en trimmad bil, låt säga en maxad Supra. Jag kan nästan garantera att Tommy Kaira ZZII är med i startfältet.
Den är så pass grym att jag inte kan bli bättre än tvåa mot den bilen.

Nåja, tänkte jag, och köpte just en ZZII. Dock så visar det sig att jag inte kan köra just den tävlingen, då bilen tydligen är "Modified".

Hur fan ska det hänga ihop?

Och slutligen, har ni någon bil att rekommendera att köra just den tävlingen med?

Samma sak hände mig...hade redan en ZZII i garaget men den var ju redan trimmad. Blev förbannad och sparade ihop till en ny "orginal". Funkade som sagt inte och blev ännu mer förbannad. Sen vann jag skiten med min GT40 :)

EDIT: Nu sölade jag till det, tävlingen jag pratar om är bara orginalbilar tillåtna, förlorade just mot en ZZII och gjorde då som jag beskrev ovan. Jävligt irriterande att motståndarna får köra bilar som inte jag får köra, skitspel :mad:

Pinky skrev:
Samma sak hände mig...hade redan en ZZII i garaget men den var ju redan trimmad. Blev förbannad och sparade ihop till en ny "orginal". Funkade som sagt inte och blev ännu mer förbannad. Sen vann jag skiten med min GT40 :)

EDIT: Nu sölade jag till det, tävlingen jag pratar om är bara orginalbilar tillåtna, förlorade just mot en ZZII och gjorde då som jag beskrev ovan. Jävligt irriterande att motståndarna får köra bilar som inte jag får köra, skitspel :mad:

Håller med. Jävla mög är vad det är.. :)

Vilken verson av gt40:n menar du? Var det den nya Gt:n?

Anthrax skrev:
Håller med. Jävla mög är vad det är.. :)

Vilken verson av gt40:n menar du? Var det den nya Gt:n?

Ja den nya, helt orginal på den tävlingen jag körde...köpte andra däck dock.

Pinky skrev:
Ja den nya, helt orginal på den tävlingen jag körde...köpte andra däck dock.

Då får jag väl inhandla en sån då, med en liten bön om ett inte alltför snabbt motstånd. :gnissla

Kan tillägga att det här är mitt andra försök på spelet.
Det första tog slut i och med att speldatan blev korrupt. Troligtvis lyckades jag stänga av den mitt i ett autosave-tillfälle. Har för mig att jag låg på runt 65% i spelet då.. :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg