Gran Turismo 24h på ringen?

Det gröna helvetet 24h TIPS!!!!!!!!

Om ni inte orkar köra i 24 h kan man pitta, välja B-spec, trycka R1 (få fram kartbild + statistik på alla bilar under B-spec rejsmode). Tryck sedan in L1 + 3 ggr höger för att "snabbspola". Dvs tiden går i 3x. Då kan ni avverka ett 24h-lopp på drygt 8 timmar om ni upprepar detta zo fort ze car kommer ut ur depån.

Zee skrev:
Om ni inte orkar köra i 24 h kan man pitta, välja B-spec, trycka R1 (få fram kartbild + statistik på alla bilar under B-spec rejsmode). Tryck sedan in L1 + 3 ggr höger för att "snabbspola". Dvs tiden går i 3x. Då kan ni avverka ett 24h-lopp på drygt 8 timmar om ni upprepar detta zo fort ze car kommer ut ur depån.

Tackar för tipset men B-spec är ju inte lika kul, frågan är dock hur länge jag orkar köra skiten själv :rolleyes:

EDIT: Är det B-spec du kör när du inte får däcken att räcka till på F1 turneringen?

Pinky skrev:
Tackar för tipset men B-spec är ju inte lika kul, frågan är dock hur länge jag orkar köra skiten själv :rolleyes:

EDIT: Är det B-spec du kör när du inte får däcken att räcka till på F1 turneringen?

Nej det är inte lika kul med b-spec men orka köra i 2 4 t i m m a r...
Du vet att du får välja mellan a-spec och b-spec varje gång du pittar va? Dvs du behöver inte köra ett helt rejs i enbart a/b spec.

F1 cupen kör jag a-spec men får inte till ngn bra inst på bilen. Den käkar för mycket gummi. Endå har jag "fuskat" o provat med lite antispinn men det blir inte riktigt bra endå. Kanske beror på att jag kör med vanlig jolle och inte ratt o pedalen. Gas-doseringen blir mer eller mindre 0% eller 100% och i utgång på kurvor sliter fullgaz mer på däcken.

Ngn som har fler förslag på hur man ska fixa biffen i F1-cupen?

Bifogat

• Untitled-1 copy342324.jpg
    Untitled-1 copy342324.jpg
    99.9 KB · Visningar: 85
Last edited:
Pinky - Jo. Jag kör utan hjälpmedel. Men jag kör B-spec. ^^ Jag orkar bara inte sitta i 24 timmar. Men de sista varven ska jag köra själv.

Edit: Zee - Gasa och bromsa med den högra analoga spaken. Då kan du köra jämnare och slipper få ont i fingrarna.

Last edited:
tigrro skrev:
Pinky - Jo. Jag kör utan hjälpmedel. Men jag kör B-spec. ^^ Jag orkar bara inte sitta i 24 timmar. Men de sista varven ska jag köra själv.

Va faan, då kan ju jag köra lite B-spec utan att skämmas, har ju kört 55 varv själv nu ffs :död

EDIT: Zee, du får la ha lite fingertoppskänsla på gasknappen :tummenupp

Last edited:
tigrro skrev:
Edit: Zee - Gasa och bromsa med den högra analoga spaken. Då kan du köra jämnare och slipper få ont i fingrarna.

Tänks. Gör det redan, men det finns liksom inte tid att vara finkänslig när man kör F1. :) Det går ju rätt friskt undan... :nicka

Pinky skrev:
Va faan, då kan ju jag köra lite B-spec utan att skämmas, har ju kört 55 varv själv nu ffs :död

55 varv i sträck?!?! Ligger varvtiderna under 6:30 hela tiden? 6:20? 6:10?!?! :)

Zee skrev:
Tänks. Gör det redan, men det finns liksom inte tid att vara finkänslig när man kör F1. :) Det går ju rätt friskt undan... :nicka

55 varv i sträck?!?! Ligger varvtiderna under 6:30 hela tiden? 6:20? 6:10?!?! :)

Såklart det går undan i F1, vem har sagt att det ska vara lätt :tungan.

Nej har inte kört 55 varv i sträck, brukar ta en 15-20 åt gången. Tiderna brukar hamna på 6.15 med depåstop (knappt 6 min utan stopp mao). Rekordet är som sagt 5.46 utan stopp :tummenupp.

Just nu kör jag dock B-spec :D

EDIT: Datorn kör ju som en jävla kärring, tur att det är tiden som räknas och inte antal varv.....bah :hihi

Last edited:
finns det inget liknande spel till PC? allså inget renodlat F1 spel eller så.. :)
typ helst som forza motorsport..

Pinky skrev:
Såklart det går undan i F1, vem har sagt att det ska vara lätt :tungan.

Nej har inte kört 55 varv i sträck, brukar ta en 15-20 åt gången. Tiderna brukar hamna på 6.15 med depåstop (knappt 6 min utan stopp mao). Rekordet är som sagt 5.46 utan stopp :tummenupp.

Just nu kör jag dock B-spec :D

EDIT: Datorn kör ju som en jävla kärring, tur att det är tiden som räknas och inte antal varv.....bah :hihi

Jag tycker det är jobbigt att tvinga in bilen i depån vart annat varv. Skulle vara skönt om man kunde ställa in en intervall då bilen sku in i depån för bränsle och däckbyte.

tigrro skrev:
Jag tycker det är jobbigt att tvinga in bilen i depån vart annat varv. Skulle vara skönt om man kunde ställa in en intervall då bilen sku in i depån för bränsle och däckbyte.

Stenhårda däck, se till så "datorn" kör bilen så lugnt som möjligt, min kärra klarar 4 varv innan det är dags att byta :tungan

Pinky skrev:
Stenhårda däck, se till så "datorn" kör bilen så lugnt som möjligt, min kärra klarar 4 varv innan det är dags att byta :tungan

Jag har varit nära att missa depån 2 gånger. :rolleyes:
Nu trappar jag ner på tempot. Har kört i mer än 22 timmar och börjar nästan tröttna. Hur går det för dig Pinky?

tigrro skrev:
Jag har varit nära att missa depån 2 gånger. :rolleyes:
Nu trappar jag ner på tempot. Har kört i mer än 22 timmar och börjar nästan tröttna. Hur går det för dig Pinky?

Min bil går in i depån av sig själv när jag glömmer av det :). Är klar med racet om 10 min, sen ska jag piska skiten ur F1 bilen och visa Zee var skåpet ska stå :tungan

Last edited:
Zee skrev:
:huvet:huvet jeffla :huvet störigt :huvet !!! :huvet

Jag får inte däcken att räcka till i F1-cupen. Måste åit:a för ofta för att ligga först..

Ngn som vet hur göra?

Jadu Zee, nu har jag iofs bara kört Grand Valley med F1 bilen. Lägger ner nu efter 20 varv, jag hade iaf inga probelm att hålla ledningen med ca 30 sec trots att jag gör fler depåstop än kurrenterna, har bara kört 8-9 mil med bilen och känner den knappt mao så det finns ju en hel del att slipa på.

Var det nån speciell bana du tänkte på? Har du testat dom andra? Lite nyfiken på om det är du som är dålig eller jag som är grymt bra på just Grand Valley :D

e ju bara å sätta igång B-spec på 24h på ringen.. köra med vanliga bilden framme å åka å jobba.. den står lite längre i depån, men sen tufar de på :D

märker att de inte bara e jag som har broblem med at mina bilar äter däck :3freak

så har ni bra tips för F1 bilen bland annat så e jag tacksam..

vilka inställningar påverkar däckslitage? å hur funkar de med "LSD" har aldrig lyckats greppa det, ändå har jag ägt GT1 GT2 GT3 å GT4 :gnissla
tror ja behöver info om de flesta inställningarna :D .. brukar mest köra standardinställningen dvs: hårdare dämpare, å hårdare bound/rebound, styvare anti roll bars, 2 - 3 graders camber åsså lite antispin

Pinky skrev:
Jadu Zee, nu har jag iofs bara kört Grand Valley med F1 bilen. Lägger ner nu efter 20 varv, jag hade iaf inga probelm att hålla ledningen med ca 30 sec trots att jag gör fler depåstop än kurrenterna, har bara kört 8-9 mil med bilen och känner den knappt mao så det finns ju en hel del att slipa på.

Var det nån speciell bana du tänkte på? Har du testat dom andra? Lite nyfiken på om det är du som är dålig eller jag som är grymt bra på just Grand Valley :D

Prova Monte Carlo. :)

Tvinga mig inte att sätta på spelet igen (lirar NFS - Most Wanted f.n.) o klara F1-cupen ba för o gör'et. :)

En sak är säker, F1 bilen går som en slipad kula, oljad blixt, smörjd fis, snabb som dåliga nyheter osv. Löjligt gött grepp i den.

Aah! Jag har testat World championship lite nu. Jag vinner inte! :( Har dels kört med F1 bilen och med Toyota Minolta - upptrimmad till över 1000hk. De andra är ändå på någe vis vassare! :huvet :huvet :4skrika

tigrro skrev:
Aah! Jag har testat World championship lite nu. Jag vinner inte! :( Har dels kört med F1 bilen och med Toyota Minolta - upptrimmad till över 1000hk. De andra är ändå på någe vis vassare! :huvet :huvet :4skrika

Mazda 727 och noga förberedelser inför varje race.

Kör träning innan race och ställ in bilen korrekt, annars går det inte.

Jag körde varje race seperat till jag vann, sen skrev jag ner alla inställningarna för framtida bruk när cupen skulle spelas.

Zee skrev:
Mazda 727 och noga förberedelser inför varje race.

Kör träning innan race och ställ in bilen korrekt, annars går det inte.

Jag körde varje race seperat till jag vann, sen skrev jag ner alla inställningarna för framtida bruk när cupen skulle spelas.

damn va seriös du var.. men då kan du ju plita ner dessa inställningarna här tycker jag.. för vårt framtida bruk :D de vore jetta snällt.. så jag också kan köra jetta snabbt

jag ska nog sätta mig å lira lite nu.. ble ju sugen efter allt snack här

heimdal skrev:
damn va seriös du var.. men då kan du ju plita ner dessa inställningarna här tycker jag.. för vårt framtida bruk :D de vore jetta snällt.. så jag också kan köra jetta snabbt

jag ska nog sätta mig å lira lite nu.. ble ju sugen efter allt snack här

Den lappen med inst är ihopknycklad, kastad och antagligen redan återvunnen till nytt papper vid detta laget. :) Men det är värt besväret. Ungefär som den där känslan när man första gången kom under 6:30 i varvtid med Cuscon i det gröna helvetet.

Älskar man racing tar man sin Grand Turismo på allvar. :tummenupp
Finns det ngt goare spel att rulla in på curbsen med och låta sub-basen flämta till så soffan hoppar till o grannens pacemaker lägger av för en sekund.
Me like. A l o t. :)

Zee skrev:
Den lappen med inst är ihopknycklad, kastad och antagligen redan återvunnen till nytt papper vid detta laget. :) Men det är värt besväret. Ungefär som den där känslan när man första gången kom under 6:30 i varvtid med Cuscon i det gröna helvetet.

Älskar man racing tar man sin Grand Turismo på allvar. :tummenupp
Finns det ngt goare spel att rulla in på curbsen med och låta sub-basen flämta till så soffan hoppar till o grannens pacemaker lägger av för en sekund.
Me like. A l o t. :)

jag trodde du va så seriös så du samlade alla sånna lappar i en pärm... å låste in i ett kassaskåp

rulla in på curbsen under "kontrollerade" former kan jag :hihi
nån sub-bas har ja inte dock :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!