Gran Turismo 24h på ringen?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Är det nån här som har kört ett helt sånt 24h race på den legendariska ringen?
Jag har ju ganska gott om fritid nu och tänkte testa det här..höll ut i 48 minuter sen ville jag slänga spelet åt helvete :gnissla .

Funderar på att göra ett nytt försök nån dag nu i veckan (kan ju spela nåra timmar och sen göra nåt annat). Men det skulle vara lite kul att veta om nån här inne lyckats sitta framför dumburken i 24h? Om inte så har jag ju alltid nåt att satsa på, är ju alltid kul att bli idiotförklarad om jag nu blir först med detta :)

vilken bil kör du med? Jag vill själv testa att köra men har ingen aning om vilken bil som är bra nog.. Berätta gärna mer här om du gör framsteg.

Och lycka till! :tummenupp

tigrro skrev:
vilken bil kör du med? Jag vill själv testa att köra men har ingen aning om vilken bil som är bra nog.. Berätta gärna mer här om du gör framsteg.

Och lycka till! :tummenupp

Bilen jag körde med idag var en Subaru Impreza Cusco version (samma bil som användes i tävlingen hör på SH i våras) den räcker gott och väl för att vinna.
Funderar dock på att köra med Mazda 787b eller va den heter, testade litegrann men den är lite för mycket racing för ringen, studsar och har sig.

Återkommer om jag får tummen ur att köra nåt lopp :tummenupp

jag använde en "nissan 350 concept LM racecar" (lagom trimmad :D) lite sugigt å bara komma ca 5 - 6 varv på ett par däck :D

efter ca 10 timmars spelande så insåg jag att ja va tvungen å använda mig av B-spec mode :(

men de kommer man ju inte kunna göra på circuit delasarthes 24h lopp.. de e ju en bugg på långa rakan :(

nån som gett sig på dendär cupen med bara F1 bilar?

Jag måste verkligen ha tillbaka detta spel... Lånade ju ut det bara någon vecka efter jag fått det och fortfarande inte fått tillbaka det ;(

heimdal skrev:
jag använde en "nissan 350 concept LM racecar" (lagom trimmad :D) lite sugigt å bara komma ca 5 - 6 varv på ett par däck :D

efter ca 10 timmars spelande så insåg jag att ja va tvungen å använda mig av B-spec mode :(

men de kommer man ju inte kunna göra på circuit delasarthes 24h lopp.. de e ju en bugg på långa rakan :(

nån som gett sig på dendär cupen med bara F1 bilar?

Jag kom 3 varv på ett par stenhårda racedäck till min subaru..hur lugnt kör du egentligen för att palla 5-6 varv?
F1 bilen vinner du när du kör 24h på ringen :mattias.

Vad menar du med att du kom på att du måste köra B-spec på ringen? För att det var så segt att köra själv eller vad :) ?

EDIT: lite tips på vilka bilar man kan vinna http://www.gamefaqs.com/console/ps2/code/561066.html

Last edited:
blev lite sugen på å köra de igår när ja kollat på en dokumentär om grupp B rallybilar.. synd att de inte finns med nåra av audis grupp B bilar.. utan "bara" RS200, 205 T16, S4 osv :gnissla

vilka AS till bilar :wank

heimdal skrev:
blev lite sugen på å köra de igår när ja kollat på en dokumentär om grupp B rallybilar.. synd att de inte finns med nåra av audis grupp B bilar.. utan "bara" RS200, 205 T16, S4 osv :gnissla

vilka AS till bilar :wank

Svara på min fråga nu :)

Vad menar du med att du kom på att du måste köra B-spec på ringen? För att det var så segt att köra själv eller vad?

B-spec är ju lite fusk. Jag har inga B-spec points så jag kan inte släppa loss den själv. Några tips på taktik eller speciella banor/race där man lätt tjänar ihop B-spec points?

Har någon här klarat av 'GranTurismo World championship'? Vilken bil är att föredra där? Jag körde med en 'Toyota Minolta' men fick pisk av en annan 'Toyota Minolta' som deltar.. :(

tigrro skrev:
Har någon här klarat av 'GranTurismo World championship'? Vilken bil är att föredra där? Jag körde med en 'Toyota Minolta' men fick pisk av en annan 'Toyota Minolta' som deltar.. :(

Japp, köp dig en Mazda 787b Race car för 3.5 mille eller en Audi R8 för 4.5 :).
Jag vann "Gran Turismo World.." efter mycket om och men med min mazda iaf, tips på att tjäna pengar är att köra Special Conditions (andra banan uppifrån, kommer inte ihåg va den heter). Dom 2 racen där tar totalt 8 min, du vinner en bil som är värd 265 000. Sälj skiten och kör om banorna på nytt :tummenupp.

Jag har för övrigt startat om mitt 24h på ringen nu, kör min Mazda 787b. Såhär efter 40 min så känns det fortfarande ganska kul, leder med drygt ett varv och bästa varvtid hittils är 5.55 :tummenupp.

Återkommer väl om nåra timmar igen, undra om jag tycker det är lika kul då :3freak

Liten update innan sängen då:
Har inte vart hemma på typ hela kvällen men lyckades klämma in knappt 2 timmar körandes nu inatt. Leder med nästan 3 varv, har ont i fingrarna och är allmänt less på spelet.

Längtar tills i morrn då jag får köra igen :banana .............NOT :död

Last edited:
Pinky skrev:
Liten update innan sängen då:
Har inte vart hemma på typ hela kvällen men lyckades klämma in knappt 2 timmar körandes nu inatt. Leder med nästan 3 varv, har ont i fingrarna och är allmänt less på spelet.

Längtar tills i morrn då jag får köra igen :banana .............NOT :död

Tack för tipsen. Och kul att det går bra för dig! :tummenupp Detdär med andra banan på special konditions visste jag redan. Idag ska jag kolla igenom de olika bilarna. Vill köra ringen 24h. :drool
Har du ordnat någon extra kylning till ditt ps2? Har du den gamla eller nya, tunnare, modellen? Jag är orolig för att konsollen inte ska klara att stå igång så länge. :va Det blir ändå en bra bit över 24 timmar i sträck..

Edit: Jag har kollat igenom bilarna nu och har kommit fram till sex stycken som kan vara aktuella att köra ringen och/eller World Championship med.. Vad är det man ska kolla mest på? Hästar, vrid, vikt? De sex bilarna jag tittat på är alla mer eller mindre Race bilar. 'Gillet Vertigo Race Car' verkar vara den grymmaste hittills. Den är från Frankrike (tror jag). Den har 897 bhp/8950 rpm och vrider 78.00 kg f.m/6300 rpm

Last edited:
tigrro skrev:
Tack för tipsen. Och kul att det går bra för dig! :tummenupp Detdär med andra banan på special konditions visste jag redan. Idag ska jag kolla igenom de olika bilarna. Vill köra ringen 24h. :drool
Har du ordnat någon extra kylning till ditt ps2? Har du den gamla eller nya, tunnare, modellen? Jag är orolig för att konsollen inte ska klara att stå igång så länge. :va Det blir ändå en bra bit över 24 timmar i sträck..

Edit: Jag har kollat igenom bilarna nu och har kommit fram till sex stycken som kan vara aktuella att köra ringen och/eller World Championship med.. Vad är det man ska kolla mest på? Hästar, vrid, vikt? De sex bilarna jag tittat på är alla mer eller mindre Race bilar. 'Gillet Vertigo Race Car' verkar vara den grymmaste hittills. Den är från Frankrike (tror jag). Den har 897 bhp/8950 rpm och vrider 78.00 kg f.m/6300 rpm

Jag köpte mitt PS2 samma dag som Gran Turismo 3 släpptes (är väl 2.5 år sen nu), stora gamla modellen mao. Det har stått igång i snart ett dygn och det är inte det minsta varmt än så länge iaf.

Om du inte är helt värdelös så spelar det ingen roll vilken bil du kör typ, ta den du gillar bäst, oavsett om den är snabbast eller inte. Med tanke på att jag kört snart 3 timmar och redan leder med 3 varv så är inte motståndet det bästa (då byter jag ändå däck efter varje varv :)).
Jaja, får la mala några timmar till nu :3freak

Pinky skrev:
Jag köpte mitt PS2 samma dag som Gran Turismo 3 släpptes (är väl 2.5 år sen nu), stora gamla modellen mao. Det har stått igång i snart ett dygn och det är inte det minsta varmt än så länge iaf.

Om du inte är helt värdelös så spelar det ingen roll vilken bil du kör typ, ta den du gillar bäst, oavsett om den är snabbast eller inte. Med tanke på att jag kört snart 3 timmar och redan leder med 3 varv så är inte motståndet det bästa (då byter jag ändå däck efter varje varv :)).
Jaja, får la mala några timmar till nu :3freak

Har du trimmat din Mazda lr kör du original? Det är väl 'Mazda 787b Race' du kör med? Ska köpa en sånn då och tuffa igång med ringen sen. :yoparty

tigrro skrev:
Har du trimmat din Mazda lr kör du original? Det är väl 'Mazda 787b Race' du kör med? Ska köpa en sånn då och tuffa igång med ringen sen. :yoparty

Den är trimmad med större turbo, ger väl ca 950hk nu :). Du gör som du vill men det är absolut inte nödvändigt att ha den bilen för att vinna, dock märker jag av att det fortfarande är hyfsat kul att köra trots 4h spelande nu. Tvivlar på att det hade vart lika kul med en lite långsammare bil, lycka till :tummenupp

EDIT: Jag kör på medium racedäck och dom räcker ganska precis 1 varv, kör du på stenhårda däck kommer du 2 varv men själva körningen blir mycket tråkigare.

Last edited:
Pinky skrev:
Den är trimmad med större turbo, ger väl ca 950hk nu :). Du gör som du vill men det är absolut inte nödvändigt att ha den bilen för att vinna, dock märker jag av att det fortfarande är hyfsat kul att köra trots 4h spelande nu. Tvivlar på att det hade vart lika kul med en lite långsammare bil, lycka till :tummenupp

EDIT: Jag kör på medium racedäck och dom räcker ganska precis 1 varv, kör du på stenhårda däck kommer du 2 varv men själva körningen blir mycket tråkigare.

Jag kör för fullt med min Toyota Minolta nu. Underbar bil. Ligger ungefär 4 varv framför alla andra. Trodde faktiskt att motståndet sku vara tuffare. :lol

Edit
- Stavfel
- Ligger visst mellan 6-12 varv före. :banana

Last edited:
heimdal skrev:

:huvet:huvet jeffla :huvet störigt :huvet !!! :huvet

Jag får inte däcken att räcka till i F1-cupen. Måste åit:a för ofta för att ligga först..

Ngn som vet hur göra?

Zee skrev:
:huvet:huvet jeffla :huvet störigt :huvet !!! :huvet

Jag får inte däcken att räcka till i F1-cupen. Måste åit:a för ofta för att ligga först..

Ngn som vet hur göra?

Har du en F1 bil mao :) ? Då måste ju du ha kört det sega 24h på ringen, eller hur fick du tag på din F1? Blir sista halvan av 24h roligare än den första halvan (jag spyr snart på skiten)?

EDIT: Minska downforcen lite så kanske du lyckas hålla liv i däcken ett tag till, om du nu klarar att hålla ledningen vill säga :rolleyes:

Pinky - Hur går det med körandet? Jag är uppe i 9 timmar och 35 minuter nu. Ligger 11 varv före närmsta bil efter. ^^

Edit: Stavfel

Last edited:
tigrro skrev:
Pinky - Hur går det med körandet? Jag är uppe i 9 timmar och 35 minuter nu. Ligger 11 varv före närmsta bil efter. ^^

Edit: Stavfel

Bah, det här tycker jag inte om, har bara kört 6 timmar :mad: . Antar att du kör nonstop? Jag pallar fan inte det :). Satte däremot bästa varvtid nu på 5.46.924. Vad är din bästa tid hittils?

EDIT: Du kör väl utan löjliga hjälpmedel som antispinn m.m :tungan ?

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...