Gran Premio Valencia 2008

3e Plats är ingen topp-placering :)

Iaf inte om man ska tro Rossi, han förvarnade innan racet
att det inte skulle bli någon topp-placering idag. :)

Antar att topp-placering i hans hjärna är högst upp ? :yoparty

Antal krascher under hela detta året. Räknat på racehelgerna.

1 Randy DePuniet 22st
2 Alex De Angelis 20st
3 James Toseland 13st
4 Casey Stoner 10st
5 John Hopkins 9st
6 Jorge Lorenzo 8st
= Marco Melandri 8st
8 Sylvain Guintoli 7st
= Shinya Nakano 7st
10 Anthony West 6st
= Loris Capirossi 6st
= Daniel Pedrosa 6st
= Toni Elías 6st
14 Andrea Dovizioso 4st
= Valentino Rossi 4st
=Nicky Hayden 4st
17 Colin Edwards 3st
= Kousuke Akiyoshi 3st
19 Chris Vermeulen 2st
20 Jamie Hacking 1st
= Tadayuki Okada 1st
= Ben Spies 1st

Last edited:
En bit kvar till Hagas 28 på Aprilia Cuben. :)

"I want an analog bike - not a digital one"

Antal krascher under hela detta året. Räknat på racehelgerna.

1 Randy DePuniet 22st
2 Alex De Angelis 20st
3 James Toseland 13st
4 Casey Stoner 10st
5 John Hopkins 9st
6 Jorge Lorenzo 8st
= Marco Melandri 8st
8 Sylvain Guintoli 7st
= Shinya Nakano 7st
10 Anthony West 6st
= Loris Capirossi 6st
= Daniel Pedrosa 6st
= Toni Elías 6st
14 Andrea Dovizioso 4st
= Valentino Rossi 4st
=Nicky Hayden 4st
17 Colin Edwards 3st
= Kousuke Akiyoshi 3st
19 Chris Vermeulen 2st
20 Jamie Hacking 1st
= Tadayuki Okada 1st
= Ben Spies 1st

Randy dominerar som vanligt i den statistiken....
22 krasher på 18 helger... :rolleyes:

5-6 vurpor på en säsong måste väl anses som ganska lite.... dessa herrar förväntas ju ligga och pressa gränserna var dag....

5-6 vurpor på en säsong måste väl anses som ganska lite.... dessa herrar förväntas ju ligga och pressa gränserna var dag....
Det är inte IoM TT de kör heller, att passera gränsen för dessa herrar måste inte betyda en mulad hoj heller. Förhoppningsvis reder de ut de flesta "gränspassager".

Tycker att RdP mest brukar halka omkring på skinnstället när han kör omkull, dvs lowsiders, man slår sig ju inte så mycket då. :huvet

Mitt nyckelben håller inte med dig:kryckor

Det är du som är vek och mesig och fegar ut att köra veckan efter ett nyckelbenbrott. Brutna revben räknas inte ens de är ju ändå inte bra till något. Några brutna fingrar har väl aldrig hindrat en man från att bromsa sist?

Det är du som är vek och mesig och fegar ut att köra veckan efter ett nyckelbenbrott. Brutna revben räknas inte ens de är ju ändå inte bra till något. Några brutna fingrar har väl aldrig hindrat en man från att bromsa sist?

Konstigt nog var det botsbenet (heter det så?)i högerhanden som satte det längsta stoppet!

Konstigt nog var det botsbenet (heter det så?)i högerhanden som satte det längsta stoppet!

Båtben skulle jag gissa att du refererar till, jobbigt att gripa runt hantaget med brott där. Fast med en villig kirurg och lite smärtstillande så går det mesta.....

Men fy fan vad man måste vara slut i kroppen efter 20+ krascher under ett drygt halvår...

Men fy fan vad man måste vara slut i kroppen efter 20+ krascher under ett drygt halvår...

Jag har gjort 2 "riktiga" vurpor på en helg.... då haltade man och ojjade sig som 3-bent gammal get..... att göra det var o varannan helg är jag inte så sugen på.

Båtsben var det ja.

Ha ha, jag tänker på Hulken när jag ser den här bilden! Av tradition så hejar jag GIVETVIS på de längsta förarna! Go Simoncelli!

(Bifogar även en bild på mig själv och två parvlar från anno dazumal...:D )

Bifogat

• pallen0405302.jpg
    pallen0405302.jpg
    77.8 KB · Visningar: 115
  • supersic.jpg
    supersic.jpg
    104.8 KB · Visningar: 122
Kan det finnas en anledning och ett budskap bakom att Simoncelli valt en t-tröja från en bana där dom ställde in deras race på? Är ju ett krav på denna prisutdelningen att man ska vara finklädd annars,,

Kan det finnas en anledning och ett budskap bakom att Simoncelli valt en t-tröja från en bana där dom ställde in deras race på? Är ju ett krav på denna prisutdelningen att man ska vara finklädd annars,,
Blåst på race:t och allt han fick var en t-shirt?

När Kallio passerade oss jagande Simoncelli på sista varvet så reser jag mig upp och vrålar Gasa, Perkele osså vurpar han mitt framför våra ögon.... mitt fel? :va

En tv-kanal som satt ihop lite klipp från hela 2008 som en samanfattning av säsongen.

[YOUTUBE-ID]v_LomE72miw[/YOUTUBE-ID]

Inledningen i artiklen kan säkert alla fast slutstycket ang klistermärket som HRC bad Nicky plocka bort inför kvalet var nytt för mig, vilket visar att Nicky inte enbart är en av dom snabbaste i ligan utan oxå är begåvad med stor portion humor.. :tummenupp

Puig called Nicky a hypocrite and claimed that Hayden does not know how to set a bike up and would copy all his settings from Pedrosa (despite Hayden having outscored Pedrosa in five of the seven races previous to Sepang, when the statement was made).

Hayden laughed it off with typical good grace and humour, and on Saturday morning he ran a new sticker on his bike that read: '69, N. Hypocrite'. :hihi

HRC were not impressed and asked him to remove it before qualifying, which he reluctantly did like a schoolboy asked to remove his cap in class.

HRC would have been less amused if he had not decided against using the other sticker that had been prepared from him. That one read: 'PRC', which, as if you cannot guess, stood for 'Puig Racing Corporation'
.

Har förgävels försökt hitta en bild på just märket på hojen som upprörde HRC

( #69 N. Hypocrite )

Är någon annan mer lyckosam så lägg gärna in den här då :)

20082510haydenhipo_G.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...