Gran Premio Motul de la República Argentina

Jag tror Rossi klarar det hårda däcket bäst om de måste köra på det. Men nu låter det som regndäck kommer bli aktuellt.

Jag tror Rossi klarar det hårda däcket bäst om de måste köra på det. Men nu låter det som regndäck kommer bli aktuellt.

YR säger regn hela dagen. Spännande för inte har dom testat Michelins regndäck än? Känns som att vem som helst kan vinna i så fall.

Michelin tagit beslutet om att ta bort båda tillgängliga bakdäcken för att leverera ett nytt däck med stabilare däckstomme medium compound enbart! som ingen kört på tidigare.

Verkar som michelin svålarna inte tål Ducati och tunga förare?

Nu verkar det bli wetrace? kommer nog bli en del överraskningar oavsett.

Michelin tagit beslutet om att ta bort båda tillgängliga bakdäcken för att leverera ett nytt däck med stabilare däckstomme medium compound enbart! som ingen kört på tidigare.

Verkar som michelin svålarna inte tål Ducati och tunga förare?

Nu verkar det bli wetrace? kommer nog bli en del överraskningar oavsett.

Ja, växlar banan mellan blött/upptorkat och det ska in och bytas hojar.
Är ju lite lotteri över vem som hamnar på pallen.

Hur mår MM idag tror ni :crash Han såg tagen ut efter kraschen som inte såg jättebekväm ut..

Är det verkligen okej att banan är i typ sämre skick än Arlanda test track? Varför går man inte ut och rengör banan? Om det ändå kostar X antal livstidslöner att hålla racet så borde det väl finnas pengar för att hålla en viss standard på banan? Så många krascher det har varit i kurva 1 så är det ju pinsamt att inget görs.

Är det verkligen okej att banan är i typ sämre skick än Arlanda test track? Varför går man inte ut och rengör banan? Om det ändå kostar X antal livstidslöner att hålla racet så borde det väl finnas pengar för att hålla en viss standard på banan? Så många krascher det har varit i kurva 1 så är det ju pinsamt att inget görs.

Ja, skicka ut alla fans på banan dagen innan race-helt med varsin batteridriven dammsugare? Eller sopborste, för den delen... Den är skamligt skitig.

Jag har för mig att jag sett en bild på en asfläskig dammsugare på Losail.

Racet i Texas blev fördröjt pga att vatten läckte från en bro över banan. Då körde de in en fet blower på en pickup om jag inte minns fel. Kan det vara den du tänkte på? Den blåser och värmer dock.

Har för mig att det var nåt liknande den här:
1211_gen2_01.jpg

Enligt crash.net var Lorre inte glad, han "was visibly unhappy with his front rear tyre" Det är INTE kul att ha problem med sitt främre bakhjul!!!!

Read more at http://www.crash.net/motogp/news/22...-charge-lorenzo-14th.html#dYB4VooKdlMCMcbk.99

Och nu drar Michelin tillbaka BÅDA bakdäcken!!! Så uppenbarligen är BÅDE det främre och bakre bakdäcket dåliga!!!! SKÄRPNING Michelin!!!
http://www.crash.net/motogp/news/229030/1/michelin-withdraws-both-rear-tyres.html

Har väl behandlats hundratals gånger, men vilka alternativ finns att se motogp? Pynta över 300 spänn för viasats sportpaket tänker jag inte göra. Betala för massa NHL och fotbollsskit känns ju rätt meningslöst

Borde väl inte vara speciellt stora kostnader och ta in städpersonal som sopar rent banan i ett land som argentina.

Och nu drar Michelin tillbaka BÅDA bakdäcken!!! Så uppenbarligen är BÅDE det främre och bakre bakdäcket dåliga!!!! SKÄRPNING Michelin!!!
http://www.crash.net/motogp/news/229030/1/michelin-withdraws-both-rear-tyres.html

ja, det lär ju vara jävligt otäckt att råka ut för ett exploderande bakdäck när man laddar på för fullt i 250. Skulle vara intressant att få veta vad problemen med däcken är egentligen... Förarna kan nog börja bli lite negativt inställda om ett däck smäller en tredje gång...

Har inte satt mig in 100% i däckdebacklet .. Men regnet verkar väl för tillfället rädda Michelin. Eller hur gör de om det torkar upp nu när de tagit tillbaka en del däck?

Vet någon hur vädret är där just nu?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...