Gran Premi Aperol de Catalunya

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Oki Inte illa pinkat:) Engelsktalande livestreamingen jag följde ute i stugan larmade om "Hundred thousand of the spectators cheering the spanish armada" :tummenupp Blir ruggigt taggad när man läser reserapporter likt din, så visst skall man ta sig i kragen en dag och bidraga med sin närvaro hehe
Gör det. Assen är ju kommande helg, nära och fantastisk bana. :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5831407 skrev:
Tycker nästan lite synd om Lorenzo, Pedrosa och Marquez. Det spelar ingen roll vad de presterar eller hur överlägsna de är, de flesta har kommit för att titta på The GOAT.

Det är ju inte riktigt så att majoriteten kommer för att titta enbart på Rossi men visst är han remarkabelt större än de andra förarna.
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Jag var också där!! Satt vid starten och depåboxarna med en hejdundrade vy. Sjukt imponerad av den enorma arenan och arrangemanget kring det hela!

Galet att de på rakan höll 106dB i förbifart på åttonde raden (ca 20m från bankant)!

motogp lineup.jpgcatalunya.jpg
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Det som dessutom var rätt fascinerande var starten, man såg vilka som hade mest pengar till dyr elektronik, Cal hade inte en chans i starten...
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Launch control är inte tillåtet i MotoGP sen några år tillbaka....
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jo, det kan jag absolut hålla med dig om, men att det var synbart snabbare , är omöjligt att se. Men givetvis var dom snabbare då luckan blev större. Du kan inte med blotta ögat se en sådan liten tempo skillnad.

Zilversurfer, vänligen stå upp medan domen avkunnas!

Ni har ertappats på bar gärning och fällts för Ordmärkeri. Ni döms härmed till lagens strängaste straff: En månad på pölsa och rödbetssallad! :zpy
:krama
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Launch control är inte tillåtet i MotoGP sen några år tillbaka....

Någon hade i alla fall full koll på både gas och koppling, en lång sekvens från starten visade ett framhjul som stadigt hängde optimala 4 tum över asfalten, mycket vackert om det var handarbete!
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Det innebär i så fall att du tror att din uppfattning även är andras uppfattning, vilket är ett självcentrerat perspektiv som man brukar växa ifrån i 9-årsåldern. De som hellre tittar på fotboll eller golf än motorsport gör förstås det därför att de tycker att det är mer intressant.

De skulle (om de betraktade dig ur samma egocentriska perspektiv) kunna beskylla dig för att vara för primitiv och träskallig för att förstå tjusningen med deras favoritsporter.

Det här är egentligen grunden i all främlingsfientlighet: vi som är har rätt och de som har fel. Deppigt!
Det är också grunden i svensk demokrati. Det är många som bär med sig ett självcentrerat perspektiv längre än 9-årsåldern. Jag är glad att du valde just detta inlägg om att fotboll är ointressant på ett hojforum för att påpeka det. Om du blev stött av min otroliga främlingsfientlighet gentemot alla i hela världen som råkar uppskatta Golf och Fotboll ber jag om ursäkt. Jag ska inte starta ett krig, jag lovar :krama Mitt påstående kvarstår dock.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag skrev inte att du hade fel ;)

Jag menade mer att i det läget hade jag kunnat skriva att "alla som kraschade hade gasen på höger sida" eller nåt sånt och få det att låta som att det var något viktigt... ;)

Nja, han kör väl med 2013 års chassie och motor men just ändringen av tanken har bara fabrikarna. Vet inte exakt när de fick den nya placeringen av tanken. Hur som helst ger det Cal större problem än vad Lorenzo och Rossi har.

EDIT: Rättar mig själv!

Cal Crutchlow also spent some time on the newest version of the 2013 chassis, the frame which had been tested and rejected by Valentino Rossi and Jorge Lorenzo, though Lorenzo raced the frame at Qatar. Crutchlow's comments on the frame were the same as the factory riders, he told reporters. The chassis was better in braking stability, but less good everywhere else. Once back on his chassis - the one used by Lorenzo from Aragon onwards in 2012 - he was much more comfortable, Crutchlow said.

Intressant. Undrar hur han hade stått sig mot Rossi (främst, eftersom de två verkar vara ganska jämna när det kommer till race) om de satt på exakt samma material. Den gamla ramen kanske hade passat Rossi bättre eller den som Rossi/Lorenzo kör på nu (första 2013-utgåvan?) hade passat Cal bättre. Det känns som att såna spekulationer kommer man aldrig få svar på om de inte kör i samma team... :(
 

Sucka

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM rc8 och en knippe smått
Vi var också där i dagar o svettades. En riktigt kul upplevelse och inte så dyrt heller v bet ca 5000.-/ pers för flyg, hotell i fem nätter och inträde i tre dagar.Det kan rekomenderas. Framförallt tycker jag att ljudet är det maffigaste av allt,det är ståpäls vaje gång de passerar och moto3racet är riktigt kul att se trots lite fattigare ljud men det kompenseras av en klunga på 30hojar.
/ Peter
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top