Sniglom
Gudomlig sporthojare
Jag lägger på 85kg förare i beräkningen, även om du gör egna fordon, så det borde stämma bra som du gjorde. Däremot har fordonen inte samma luftmotstånd, så det vill du nog sätta som samma för att jämföra när de kommer upp i fart.Jag gjorde nåt liknande i ditt program och ändrade vikten på Miatan till 226 kg som Kawan, fast eg bör man väl lägga på en förare också.
Ah, då var det olika saker vi tittade efter. Tänker man förmågan att dra släp på en given växel eller hur ofta man måste växla är det du grafade mycket mer intressant. Allt beror på vad man är ute efterDet är växlingarna som gör skillnaden, du växlar och använder bara en bråkdel av effektregistret. Jag använder en växel och därmed hela registret.

Låter som att det är ett mycket smalare band av hög effekt på 125an då?Jag nämnde 2t125 vs 4t250 ovan eftersom dessa har ungefär samma toppeffekt men är fruktansvärt olika att köra eftersom 125an hela tiden måste ha rätt växel medans 250n är som att köra automat och går att köra hyffsat snabbt med även på fel växlar.
Last edited: