Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Det var främst fordonen som helhet jag ville jämföra, så för mig är nog det "viktigaste" att se acceleration, respektive var man ska växla.
Men du har rätt i att det nog visas för mycket samtidigt, skulle kunna dela upp det bättre eller låta användaren välja vad som ska synas?
Det var faktiskt med sådana tankar som det här projektet började. Att haka på en utväxling till en typisk bromskurvegraf, så att alla motorer man testar ska nå, säg 10.000rpm efter en utväxling och på så sätt få mer jämförbara kurvor. För det var så du tänkte eller?
Skulle kunna sätta ihop det ikväll i så fall.
Åter igen, grundtankarna som fick mig att göra detta, men då för bilar. Hade hört ordet "dieselhästar" lite för många gånger.![]()
Nja, jag tänkte närmast att jag skulle vilja justera så att bägge motorerna har vridmomenttoppen vid samma hastighet, eller möjligen effekttoppen. På så sätt skulle man kunna se tydligare hur bredden på kurvan faktiskt ser ut på bakhjulet.
Precis, det var det där med dieselhästar, fyrtaktshästar, vtwin-hästar, tvåtaktshästar som jag också skulle vilja rita upp på ett rättvist sätt.