grafikproblem, CS, Ti4200, xp

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
när jag spelar counterstrike så funkar det fint i ca5min, sen blir skärmen svart, sista ljudet loppar i några sekunder och sen startar datorn om.
AMD1000, geforce4 ti4200 128mb, hårdvaran är clean install på moderkort med senate bios, senaste grafik drivisarna från nvidia + coolbits, senaste direct x.. ny hårddsik, all windows update utom service pack 2..

laddade ner halflife 2 demon , startar jag den så krashar datorn direkt i starten.
I beskrivningen till biosen stog det att det va en fix för geforceti4xxx serien.
moderkort: Abit K7
CS är ny installerat också...
lite hjälp med detta tack....

Är det ett KT7 du har?

Börja med att kryssa av automatisk omstart (antar att du kör XP) så ser du om du får BSOD.

Testa sedan med öppet chassi för att upptäcka enklare överhettningsproblem.

Blir det inte bättre av detta är det bara att börja testa, jag rekkommenderar torturetest i Prime95 en natt för att sedan gå över till memtest86, också detta en natt.

ok, det där första fixar jag, men den andra är grekiska för mig...

Jag hade precis samma problem, samma grafikkort,det vad den lilla skitfläkten på grafikkortet som hade säckat ihop, pillade dit en gammal processorfläns med tillhörande fläkt, klockar hyffsat nu.

//J

min fläkt går fint..
installerade Call of duty nyss..
samma sak där, precis när det börjar ladda en "bana" så hänger det sig, och startar sen om..
xp's felrapport säger att det är grafikkortet som är orsaken.
ska man köra en äldre drivrutin kanske?

R2 skrev:
min fläkt går fint..
installerade Call of duty nyss..
samma sak där, precis när det börjar ladda en "bana" så hänger det sig, och startar sen om..
xp's felrapport säger att det är grafikkortet som är orsaken.
ska man köra en äldre drivrutin kanske?

Överhettad hårddisk ger precis samma symtom, se till att den får ordentligt med luft. Börja där för det låter som ett värmeproblem

laddade nya via chipset drivisar till moder kortet nu, ingen skillnad
efter det hänger sig så står det No signal input på skärmen.

satan

såg idag att jag har ett 250w nätagg, och ett 300 i gamla burken, kastar över den och ser om det gör skillnad...

Min slår av seg om jag kjør kravande spel...min data guru sager min strøm forsyning ar for liten (200w,T-bird1400,512mb ram,Gf 4400 ti) så jag ska prova en 300w och se om det gjør nogon skillnad.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D