Grabbar fan kan inte köra lungt med min båge ?

AndersJohansson skrev:
2180079 Ja eller fighter, tar ner hastigheten rejält vad jag förstått.
En snubbe som jag träffade på uppkörningen sa att vid 180-200 var det nog! DVs han orkade inte hålla i sig nån längre stund, men han kan ha över drivit eller haft klena nypor...

Lycka till!


Du kan ju alltid at och testa att ställa dig upp på fotpinnarna i 200 så ska du se hur länge du står upp när du får vinden i bröstet....

Lovar det e jobbigt
 
cbxbert skrev:
2184007 tjenare mc kollegor kan inte hålla mig måste bara rita detta " t o m jag har hittat gasen då är det ingen gubbracer längre" men 90 där går min gräns
på 70 väg , ha en bra dag på er köra mc är skönt mvh cbx bert :tummenupp
Efter att själv ha testat en CBX600 med stor Pichlerkåpa så förstår jag dig.
 
cbxbert skrev:
2184007 tjenare mc kollegor kan inte hålla mig måste bara rita detta " t o m jag har hittat gasen då är det ingen gubbracer längre" men 90 där går min gräns
på 70 väg , ha en bra dag på er köra mc är skönt mvh cbx bert :tummenupp

Bra. Då behöver du bara hitta "." på tangentbordet så är allt ok.
 
Min rekomendation är motard på gatan och sporthoj på bana.

Motarden är lika kul fast går hälften så fort. Man väljer mindre vägar och kanske till och med lite grus ibland.
 
bmwjohan skrev:
2180580 bara massa moralgnäll från dig som vanligt. alla som har passion för fart är moppefuckon osv.

känner du aldrig "the need for speed"?

du verkar inte förstå att en del av oss blir smått beroende av att köra fort. för mig är det nästan som en drog. det går inte att stå emot.


:gräsmatta
 
KGK skrev:
2180755 med en sån hoj är det svårt att inte gasa, visst inne stan osv. så går det lätt men på motorväg :fatta!

Robert Collin eller vad han heter har tjatat om att moderna bilar vs. gamla och nuvarande begränsningar då moderna bilar är gjorda för mer än 120, sporthoj är gjord för lite mer än så, dags höja farten på motorvägarna istället för såsa omkring på dom?.

Problemet är att männskor inte är gjorda för dom hastigheterna.

En hoj med upprätt körställning är receptet, för de som inte kan köra lugnt, för då sitter man bekvämt, avslappnat och kan njuta av färden istället.
En annan fördel med en mer upprätt körställning är att skulle man köra på nåt större djur så bryter man inte nacken "direkct"...

Till trådstartaren: Du kanske skulle mogna lite innan du fortsätter att köra, om du har såpass dålig kontroll över dig själv, för dina anhörigas skull...
 
Henken skrev:
2292825 Nu var jag iofs inte superseriös men jag förstår inte din fråga ändå. :confused:

Jag menade bara att "det känns som jag ska flyga åt helvete" låter lite konstigt när du har en r6'a... Är den verkligen helt som den ska? Jag tycker r6'an blir stadigare ju fortare det går. :tungan
 
Sledge B skrev:
2295437 Jag menade bara att "det känns som jag ska flyga åt helvete" låter lite konstigt när du har en r6'a... Är den verkligen helt som den ska? Jag tycker r6'an blir stadigare ju fortare det går. :tungan

Aha, men det är "skit bakom styret"! Hade kört mindre än 50 mil när jag skrev detta & var ovan med fartvindar osv, nu har jag 400 mil bakom mig & lite mer vana.
:)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top