Grabbar fan kan inte köra lungt med min båge ?

Jag brukar åka i intervall, dvs först en uppvärmning lugnt på ca.10min, sedan gasar jag på en liten stund och efter det kör jag lugnt igen osv… Denna intervall-åkning minskar risken att bli tagen av polisen med 50%, det är vetenskapligt bevisat jag lovar :hihi .

Lukas skrev:
2180760 Jag brukar åka i intervall, dvs först en uppvärmning lugnt på ca.10min, sedan gasar jag på en liten stund och efter det kör jag lugnt igen osv… Denna intervall-åkning minskar risken att bli tagen av polisen med 50%, det är vetenskapligt bevisat jag lovar :hihi .
aw fast om du går ut me 100% å sen ökar .. så ökar du chanserna exponentiellt från att ungå risken att bli stoppad

:pannkyss

Välkommen :tuttar

Jag e lite samma jag med......innan man sätter sig på hojen så tänker man att de ska gå lugnt till på vägarna...men så fort man börja gasa så vill man bara ha mer o mer!!!! :)

Men o andra sidan är la inte sporthojar direkt byggda för att max köras i 110?? :banana

bmwjohan skrev:
2180580 bara massa moralgnäll från dig som vanligt. alla som har passion för fart är moppefuckon osv.

känner du aldrig "the need for speed"?

du verkar inte förstå att en del av oss blir smått beroende av att köra fort. för mig är det nästan som en drog. det går inte att stå emot.

Uhm, jag tycker mest det är löjligt att skriva om det på forumet.

"kolla, jag kör för fort! :wohooo"

Jag kör också för fort, varje dag, med massa olika fordon. Jag är också häftig, men jag håller det för mig själv.

lois skrev:
2179950 Grabbar fan kan inte köra lungt med min båge ?

innan jag börja åka , tänker jag på att ta det någolunda lungt.
men när dåcken börja bli skönna så går det undan ???

med andra ord lagen lyder jag inte

har ni råd

obs oftas brukar jag åka själv tror jag behöver bräna adrelin eller något

:va :va :va :va :va :va

Och... var ligger problemet :va

Jag håller med om att det är svårt att köra lugnt. Jag har dock lyckats med att köra relativt lugt på vägen 250 mil hittils i år. Lösningen för mig är att köra mycket bana, nu när jag börjar få upp tempot på bana, så är är det den ultimata hojåkningen för mig. Ju mer rutin och kunskap jag får på banåkning, desto mer inser jag att det är en mycket liten del av denna kunskap som går att använda sig av på vägen, om jag vill bli äldre. En annan faktor som gör att jag tar lugnare är att jag har en liten son på 16 månader. Jag vill att han ska växa upp med båda sina föräldrar.
När jag tänker tillbaks på hur jag har kört blir jag rädd..

Men även jag får återfall någon enstaka gång.

Haha, vem fan kan det? Jag förstår inte problemet? "Hej dagboken" kanske vore en lämpligare rubrik.

Själv kan jag inte köra fort. Så fort det över 130 känns det som att jag ska flyga åt helvete, fast det är kul & gasa till den hastigheten iaf.

:4skrika

Gustav1 skrev:
2182114 Uhm, jag tycker mest det är löjligt att skriva om det på forumet.

"kolla, jag kör för fort! :wohooo"

Jag kör också för fort, varje dag, med massa olika fordon. Jag är också häftig, men jag håller det för mig själv.

Inte för att vara sån men jag tror inte direkt du är en häftig person...

Henken skrev:
2182194 Själv kan jag inte köra fort. Så fort det över 130 känns det som att jag ska flyga åt helvete, fast det är kul & gasa till den hastigheten iaf.

:4skrika

är det inte då man lägger i tvåan :7peta

lois skrev:
2179993 kan motard vara något eller
Skulle precis föreslå det. :tummenupp På en sporthoj så är allt under 100 obehagligt, man ligger ju för tusan gör armhävningar på styret. På en motard så leker du bakhjul inne i stan istället, leker av dig som stryk och det krävs inga höga hastigheter för att få adrenalin. En tom parkering kan räcka och risken för att du kör ihjäl dig på en motard är betydligt mindre. Prova i varje fall en, busa lite och se om du kan tycka att det är nåt. Själv älskar jag motard, mycket roligare än sporthoj inne i stan men inte ute på landsvägen.

SKANDAL!!! Inte undra på att det är så höga försäkringar, när sånna som ni framför era motorcyklar så på allmän väg :mad:

Japp och sen när du är man nog så sadlar du om till crolledäcken och ger dig ut i geggan.

Citerar från SOE

"Körglädjen i 200 på motorvägen är lika med 70 på Kartkjellvägen, 50 på Manges väg och 30 i Kistaspåret."

#acke# skrev:
2182237 Inte för att vara sån men jag tror inte direkt du är en häftig person...
Nu va du ju "sån".

Överlag är det så att den som måste berätta att den är häftig... sällan är det.

Last edited:
philsson skrev:
2182281 Skulle precis föreslå det. :tummenupp På en sporthoj så är allt under 100 obehagligt, man ligger ju för tusan gör armhävningar på styret. På en motard så leker du bakhjul inne i stan istället, leker av dig som stryk och det krävs inga höga hastigheter för att få adrenalin. En tom parkering kan räcka och risken för att du kör ihjäl dig på en motard är betydligt mindre. Prova i varje fall en, busa lite och se om du kan tycka att det är nåt. Själv älskar jag motard, mycket roligare än sporthoj inne i stan men inte ute på landsvägen.

word :tummenupp

#acke# skrev:
2182237 Inte för att vara sån men jag tror inte direkt du är en häftig person...

Helvete också, har du några tips på hur jag ska göra för att bli häftig?

Jag hoppades ju att motorcykelkörning kom med den fördelen att man blir automatiskt häftig. :(

köp något gammalt min rd känns som 250km/h när man kör i 100... vågar knappt maxa den

Rammstein skrev:
2182287 SKANDAL!!! Inte undra på att det är så höga försäkringar, när sånna som ni framför era motorcyklar så på allmän väg :mad:

Som du verkar köra om de nu är du på bilden?? så verka du jue inte direkt köra som man ska heller???

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!