Grönis behöver hjälp!

Djoddis

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2012
Hoj
KTM 530 Sixdays
Tjena, helt ny här på forumet och behöver hjälp!

Håller på att ta MCkortet precis just nu och börjar funta på vilken motard man ska ha. Har kört cross sen ung ålder och därför blir det inget annat än en motard! Tänkte dock kolla med er erfaret folk, vilken motard ni tycker är bäst till busköra och glida runt med i sommarens varma dagar? Tycker KTM 525, SXV och Husaberg är riktigt snygga hojjar men grejjerna ska ju hålla och vill inte lägga "större" energi på att mecka.

Alla tips uppskattas! :)

KTM 525 är ju tidskrävande i garaget kan jag tänka, själv har jag bara testat sportisar men en ktm 690 smc r skulle ju inte vara fel..... (önskedrömmande)

Är forumets sökfunktion trasig nu igen? Frågan har ställts och svaren ältats här på sporthoj.com sedan hjulet uppfanns!
Ja, forumet fanns redan då!

625/640/660 eller en 690.

Racemotarderna är det för mycket skruva på om de skall nyttjas på gata. :) Och Aprilian tar man inte i med tång i ens, även om man har för mycket tid över och ÄLSKAR att skruva med motorer stup i ett... :hihi

Tack för alla tips! Ska kika på KTM.
Finns det någon som vet hur Husabergarna är, mycket skruv och fix haha?

Tack för alla tips! Ska kika på KTM.
Finns det någon som vet hur Husabergarna är, mycket skruv och fix haha?

Får väl bli samma svar från mej som de brukar bli ang Husa... Min 650 -08 har skött sej exemplariskt, nästan... På 190h har ja hunnit me en stor genomgång (ca 11k) vid 140h... De som gått sönder e bromsljuskontakten vid bromspumpen fram... Orginalbatteriet har gått åt oxå, kör Shorai nu...

Kör man racemotard så blir de givetvis skruva, men skojfaktorn väger tyngre än täta oljebyten som ändå e ungefär lika svårt som å koka snabbmakaroner... Ventiljustering gör ja på 30-40 min utan å svära...

Fick köra polarens FS 570 lite på Gotland under Lelle å chassit på den känns klart vassare, men ja som uteslutande kör gata å bus saknar de råa bottenmoset som 650in har... Funderar ändå på å byta te en sån dock...

Sneglar du på Husa så gäller väl -04 å frammåt, för å va extra safe -05 å frammåt... -04an ligger på 644cc medans resten(?) ligger på 628cc vilket ger mindre materialslitage... -05 te -08 ligger iaf på 628cc iaf å så vitt ja vet så e de samma cykel me lite olika färger bara...

Den enda nackdelen ja ser e att de e i princip bara Aprillia kvar om man inte vill byta ner sej i effekt...

Husa efter 05, ktm 525, 530 och 690 röstar jag på. Aprilian har tveksam kvalitet och ktm 625, 640 är gamla hojar.

Husa efter 05, ktm 525, 530 och 690 röstar jag på. Aprilian har tveksam kvalitet och ktm 625, 640 är gamla hojar.

Hur e hållbarheten på 530in gentemot gamla RFS? Har ett svagt minne av att RFS:en håller bättre än nya motorn? Känns lite som att RFS e racemotardernas B20 typ?

Hur e hållbarheten på 530in gentemot gamla RFS? Har ett svagt minne av att RFS:en håller bättre än nya motorn? Känns lite som att RFS e racemotardernas B20 typ?

Jag tycker att RFS höll bra men har inte hört något dåligt om den nya ännu, och den har funnits sedan 07. Så dom är nog säkra köp allihopa, titta hellre efter skick och skötsel.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman