Gröndal SuperMoto Park

Jag är väldigt sugen att komma och testa. :tummenupp
Vilka är minimikraven på hojen, tänkte på najning och uppsamling, för att få testa en träning?
Är lite osäker på om jag ska behålla nuvarande hoj eller köpa rejsmotard, så jag vill helst inte göra allt för stora ingrepp ännu.[/QUOTE köp min hoj så slipper du tänka på sånt, bara att köra

Vad är så jobbigt? Borra ett par små hål i några bultar och strappa fast en colaflaska med några slangar i.

Njaa, det är inte det att det är jobbigt. :tungan
Tänkte mer på att försöka undvika såna ingrepp om jag ska sälja den som enduro hoj sen. Tänkte behålla motardprylarna till kommande hoj.

Såå, är det okej att komma och köra en träning utan att naja allt?
Uppsamlingskärl är ju lätt som en plätt att fixa till utan att göra åverkan på prylarna.

Jag är väldigt sugen att komma och testa. :tummenupp
Vilka är minimikraven på hojen, tänkte på najning och uppsamling, för att få testa en träning?
Är lite osäker på om jag ska behålla nuvarande hoj eller köpa rejsmotard, så jag vill helst inte göra allt för stora ingrepp ännu.
köp min hoj så slipper du tänka på sånt, bara att köra

Ja, bra idé! :tummenupp
Lika bra att slå till direkt. :tungan

Last edited:
Ja, det är helt ok att träna utan att naja! Bra med uppsamlingskärl dock.
Kanske kommer att bli strul med träning på söndag. Vi har blivit polisanmälda för att ha nyttjat banan utan att besiktiga den. Vissa delar av smederna (lr. före detta) har uppenbara problem med att det bedrivs andra motorsporter på gröndal utöver speedway. Men vi kämpar på!!!

Kanske kommer att bli strul med träning på söndag. Vi har blivit polisanmälda för att ha nyttjat banan utan att besiktiga den. Vissa delar av smederna (lr. före detta) har uppenbara problem med att det bedrivs andra motorsporter på gröndal utöver speedway. Men vi kämpar på!!!

Amen shit!

Sätter dom sig emot mx banan o.sv också? Vilka muppar!

Men hur blir det på lördan????

va fan.. tänk att de finns folk som blir så jävla avundsjuka när de går bättre för andra... lycka till iaf.... :)

Härligt!
Då slänger jag dit något uppsamlingskärl och kommer och gasar lite. :yoparty
Ska bli spännande att se hur det går med gatdäck och endurofjädring. :)

Hoppas det löser sig med det där strulet då.
Tråkigt att det alltid ska vara någon eller några som vill sabba för andra. :död
Men det löser sig säkert.
Ni får bjuda ner de missnöjda före detta smederna på en "testa på motard"-kväll så blir det säkert andra tongångar sen.
Vem kan ens ogilla supermoto? :tummenupp

Amen shit!

Sätter dom sig emot mx banan o.sv också? Vilka muppar!

Men hur blir det på lördan????

På lördag ska vi ha våran familjedag precis som det är planerat.
Finns garanterat de som har invändningar mot det oxå, men nån måtta får det vara...
Kommer ju dock inte vara någon träning den dagen, bara lite inoficiell uppvisningsåkning;)

Välkomna dit för att kolla läget. Ju fler som tittar förbi desto större uppmärksamhet kommer vi få, och det är just vad vi behöver nu! POSITIV UPPMÄRKSAMHET ALLTSÅ:)

Viktigast skulle jag säga är att inte ha glykol i kylsystemet.
Kommer glykol på asfalten blir det halt som is och det är i princip omöjligt att sanera bort.

Det är fan så man skäms...jävla nötter, det är till att vara småaktig tamigfan, den svenska avundsjukan når nya bottenrekord, att polisanmäla er för att ha kört på banan är bra lågt...

Kommer nog dit på lördag och kikar en sväng, skall försöka få med lite fler lakritsremsor med. :)

Något nytt angående söndagens träning på banan?
Skall ta en sväng över till Gröndal i morgon, lördag, och kika lite tänkte jag.
Kanske finns mer info då. :tummenupp

//Åksugen

Dom är bara bittra över att det inte kommer bli någon mer elitspeedway på arenan. Var där och kollade på banan och garvade för mig själv när jag såg hur stor del av parkeringen som tagits upp av banan. Blir ju skitbra att marken används till motorsport som det är tänkt.
Vore ballt att få igång lite juniorverksamhet med roadracing också. Tyvärr är den nog lite för liten för större cyklar. Men från metracit upp till 125 jr skulle det funka kanon!
Vore fint om Gröndal kunde bli mälardalens motorcentrum! :yoparty

Hur går det? Ser att det finns planer för en tävling 17/10 också. :)

Dirttrack på Smedstadion

Tänkte slänga in en "blänkare" angående Dirttrack race i Eskilstuna i morgon kväll 17.00 på Smedstadion:banana

Race för quadar :hojsmilie och två hjulingar :hojraket på speedway banan :va kan nog bli frääänt.
kom o kolla "vetja" , Fredrik Lindgren Speedway esset kommer tydligen och kör dock ej på sin ordinarie moppe.

Tänkte slänga in en "blänkare" angående Dirttrack race i Eskilstuna i morgon kväll 17.00 på Smedstadion:banana

Race för quadar :hojsmilie och två hjulingar :hojraket på speedway banan :va kan nog bli frääänt.
kom o kolla "vetja" , Fredrik Lindgren Speedway esset kommer tydligen och kör dock ej på sin ordinarie moppe.

Vad för slags solo hojar e det som ska köra? Är det bara inbjudna som får vara med? Skitkass info...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT