Gråa hår.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Efter att jag hade klippt mig igår tyckte jag att jag nåt obehagligt i hårtussarna på golvet, nämligen gråa hårstrån! Frågade frisörskan om det var en illusion eller om det verkligen var det som jag var rädd för. Och det var det. :huvet
Är ju för fasen bara 28, det kan ju inte vara möjligt att omvandlas till silverräv redan nu. Finns det nåt sätt att reversera detta på naturlig väg, eller är det färgning som gäller framöver? Hårfästet håller sig relativt konstant i alla fall, får väl vara glad för det lilla kanske. :gnissla

Ääääsch, lugna kroppen :pannkyss Såg en grabb nyligen som hade "silver inslag" :brynad i håret och det var riktigt snyggt :) så oroa dig inte.

Last edited by a moderator:
Thermal skrev:
Efter att jag hade klippt mig igår tyckte jag att jag nåt obehagligt i hårtussarna på golvet, nämligen gråa hårstrån! Frågade frisörskan om det var en illusion eller om det verkligen var det som jag var rädd för. Och det var det. :huvet
Är ju för fasen bara 28, det kan ju inte vara möjligt att omvandlas till silverräv redan nu. Finns det nåt sätt att reversera detta på naturlig väg, eller är det färgning som gäller framöver? Hårfästet håller sig relativt konstant i alla fall, får väl vara glad för det lilla kanske. :gnissla
Äh, jag har haft gråa hår på ett ställe vid "luggen" sen typ 23-årsåldern... men har ju knappt märkt det då jag alltid är rakad. Har dock inte spridit sig speciellt mycket.

Hellre det än håravfall anser jag.
Så tat lugnt, och ta fram trimmern om du inte gillar det.
(Fast jag var rakad innan, så det var inte fåfänga som valde min frilla. :hihi )

Socrates skrev:
Silverräv är manligt :yoparty
Får väl intala mig det, hon sa att det fick mig att se distingerad (stavning?) ut. Men det tror jag vad jag vill på.

Färga det poppigt är inget alternativ för det får jag inte. Inte kommer jag att raka av det heller, det har jag testat och det ser garanterat ännu värre ut än vad lite grått gör. Är inte det minsta fåfäng i vanliga fall, men det här tog hårt. Är det början på 30 års krisen som kommer redan nu? Hemska tanke. :3freak

Silver :yoparty tona är grymt fjolligt

Thermal skrev:

Ja jag fyller 26 snart och jag har haft gråa inlägg sen jag var 22.
Och det blir bara värre :gnissla

:D 39 bast, inte ett grått nånstans :D

robbandalal skrev:
du ska va glad att dom blir gråa, mina ramlar av :va

Det mesta har redan ramlat av :mad: Det som inte har ramlat av pendlar mellan grått och vitt :huvet

Som bonus så börjar det växa hår där det inte gjort förut, typ i öronen och näsan :va

Jag var 16 år när jag hittade mitt första gråa hårstrå. :tomten

Men de förökar sig i alla fall inte så särskilt snabbt. De är fortfarande svåra för andra att upptäcka. Man måste försiktigt smyga sig nära dem och överraska dem när de som minst anar det.

Muhaha..måste bara säga detta. Du klagade på gråa hår..
Jag satt på sh puben igår kväll och lutade mig mot en bardisk som gick bredvid bordet..såg inte ett stearinljus..mitt hår flammade upp :3freak Men Dr Bike släckte det...inte någon större skada förutom mina nerver :brinnerup
Så klaga inte på gråa hår :P

Nursey skrev:
Muhaha..måste bara säga detta. Du klagade på gråa hår..
Jag satt på sh puben igår kväll och lutade mig mot en bardisk som gick bredvid bordet..såg inte ett stearinljus..mitt hår flammade upp :3freak Men Dr Bike släckte det...inte någon större skada förutom mina nerver :brinnerup
Så klaga inte på gråa hår :P
Oj då, måste du verkligen sätta eld på dig själv för att få uppmärksamhet från grabbarna?

:rofl :hihi :rofl :hihi :rofl

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...