Grävling+hoj=anus

Ser inte om han är på den eller om han ställer sig på hejdaren!?

Själv höll jag på klippa en FET sork på E18 utanför Täby Galopp i onsdags kväll... Kanske inte lika läskigt men ändå! :näsblod
 
Är inte en grävling.

Är en groundhog eller murmeldjur som det så vackert heter på svenska :)
Hittade filmen på ett amerikansk forum postat av han som filmade.

Tror dock det gör lika jävla ont vad han än kör på :)
 
verkar inte gå fortare än att han kanske skulle ha hunnit gira,bromslyset tänds ju men kanske låste han blicken på faran istället för att styra?säger inte att jag skulle gjort annorlunda troligen hade man klotat med :D förhoppningsvis blev det lindriga skador :yoparty
 
PÅ tal om grävlingar höll jag på att köra rakt på en död STOR grävling på E20 mitt i natten i 150 km/h med bil, bara ren jävla tur att jag missade aset.....
 
den enda grävling som är "bra" att köra på är en som mognat en vecka eller så så dom är mjuka o fina :tummenupp
Brorsan körde på en sån vid nåt vajjerräcke med långtradare hela innehållet sprutade ut på andra sidan på en bil i andra riktningen kan inte ha luktat gott :huvet
 
Oj då det där vill man nog helst slippa.
 
Vad säger försäkringen om viltolyckor?? Måste man ha ett extra tillägg för sånt??
 
grävling = badger
news_badger.jpg
 
höll på trycka ett rådjur ida, då hade man hjärtat i hallsgropen. :S
 
Grävlingar är coola tycker jag, inte alls så långsamma och klumpiga som de beskrivs som i böckerna. De ger sig ju utan att tveka på huggormar som föda.
http://www.youtube.com/watch?v=mVzfcpu9RM0&feature=related

Här är en bombad hundägare som plågar ihjäl en grävling. Men jag tycker att den reder sig jäkligt bra och länge mot de många hundarna. En tuffing!
http://www.youtube.com/watch?v=sYXrk6-jEao&feature=related

Fast jag skulle inte vilja köra på en grävling med hojen eller bilen förstås. Har gjort det en gång med bil på 70-väg. En djävulsk smäll. När jag stannat såg jag grävlingen ligga på vägbanan i backspegeln. Jag gick ur bilen och hämtade domkraften för att slå ihjäl den stackarn. När jag hade stängt bagageluckan var grävlingen borta. Otroligt.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top