Vi har en gräsklippare enligt bild. Den köptes för ca 5 år sedan. Den har väl klippt hyfsat, men knivarna var slitna och pga det lite korta så den lämnade en sträng i mitten. Hittade till slut knivar i lagom längd (tror det var 2022) och efter det var strängen ett minne blott. Men i år har den börjat jävlas på ett ny sätt. Högra kniven klipper inget bra, den sliter mer av gräset som blir liggande i en sträng bakom. Jag har haft loss den och slipat då jag trodde att det var att den var slö, men ingen skillnad. Någon som har ett vettigt förslag på vad problemet kan vara?

OBS: Inte seriöst menat och absolut inte för att dumförklara dig, men jag har personlig erfarenhet av folk som på fullt allvar skrutit med att "knivarna är nyslipade" och vid granskning så visar det sig att de har slipat baksidan...
Litar på att detta inte är ditt problem, ville mest bara dela med mig av en smårolig anekdot
Jag gissar också på att du har fel modell av rem, byt till en tjockare så att du får ordentlig drivkraft på samtliga remhjul så borde saken vara biff