Gpz 900r+

Ser ju bra ut, du får rapportera om passformen senare.

Liten uppdatering från mitt håll, mesta av el och bränslesystem klart, spänningssatte styrboxen ikväll. Har kommunikation med både telefonen och datorn. Kopplar in givarna i morgon så det är nog provstart av GPZ1000R-EFI i veckan om allt går som det ska.

Vad kör du med för styrbox?
Jag tänkte själv köra en dyna 2000
 
Nu kör jag Dyna 2000 för tändningen och Microsquirt för insprutningen. Tänkte nog lägga in tändningen i Microsquirten så småningom och ev. bygga om till COP (Coil On Plug).
Ett steg i taget.

Chassiombyggnaderna och turbon får vänta tills jag endera hittar ett jobb med verkstad eller jag köpt in egna maskiner. Blir mycket delar som ska tillverkas.
 
Nu kör jag Dyna 2000 för tändningen och Microsquirt för insprutningen. Tänkte nog lägga in tändningen i Microsquirten så småningom och ev. bygga om till COP (Coil On Plug).
Ett steg i taget.

Chassiombyggnaderna och turbon får vänta tills jag endera hittar ett jobb med verkstad eller jag köpt in egna maskiner. Blir mycket delar som ska tillverkas.

Vill du sälja din Dyna2000 då så är jag intresserad ;)
 
Blir nog inte förrän till vintern som jag lägger in tändningen i Micron, tänkte försöka köra lite med den i sommar och inte bara ställa in saker så :)
Ska ha dig i åtanke när det blir dags om du inte skaffat något.
 
Snart börjar det roliga. :3freak

[YOUTUBE-ID]Azrl4AqwbiY[/YOUTUBE-ID]
 
Fy fan vilket grymt bygge.
Du kan inte tänka dig ta lite mått på din zzr motor.
Tänkte på toppen och cylindern.

Ska eventuellt tvinga ner en sådan motor i min zzr600 till vintern.
Men vill mest se hur mycket ramen måste kapas innan motorn inhandlas :D
 
Hur ser det ut med bygget?

Det står still än så länge, har fått cylindrarna uppborrade, men det är i princip vad som hänt sista halvåret.
Pengar till mer motorjobb finns inte i börsen ännu, så det får väntas lite med :P
Jag forskar efter ett par lämpliga gaffelben då jag mer eller mindre gett upp på R1 benen pga att det är för korta, inte bara korta utan för korta. Just nu lutar det åt KTM's SM gafflar, men de är istället aningens långa och jag har inte fått tag på någon info om vad de har för spec. på insidan.

Det bästa hade varit om man kunde bygga om r1ans gaffelben så de blev längre.
 
Det står still än så länge, har fått cylindrarna uppborrade, men det är i princip vad som hänt sista halvåret.
Pengar till mer motorjobb finns inte i börsen ännu, så det får väntas lite med :P
Jag forskar efter ett par lämpliga gaffelben då jag mer eller mindre gett upp på R1 benen pga att det är för korta, inte bara korta utan för korta. Just nu lutar det åt KTM's SM gafflar, men de är istället aningens långa och jag har inte fått tag på någon info om vad de har för spec. på insidan.

Det bästa hade varit om man kunde bygga om r1ans gaffelben så de blev längre.

Du kan ju också tillverka en krona där gaffelbensfästena är sänkta jämfört med styrhuvudet. stf_paps gjorde nånting sånt på sitt hembygge, hittar inte byggtråden nu dock.
 
Kanske dags för en liten update, planerna har justerats en aning, FCR41 bryggan passade helt enkelt inte, så den är såld. Har istället tänkt gå samma väg som CPMS, fast utan turbo då!
Det blir Insprut istället för förgasare. Visst det kommer bli än mer omfattande ombyggnad, men tror i slutändan att kostnaden för insprut kommer hamna på densamma som en ny flatslide brygga.

Påväg hem i skrivandets stund är en uppsättning throttlebodies komplett med givare och spridare från en ZX6R från 2013 (just 2013 modellen hade fått bättre spridare än föregångarna och har enkla spridare istället för dubbla.)
Och så är det även beställt den nyare modellen bränslepumpen från zx6r (08- framåt) som på något vis ska få plats i GPZ tanken, kommer troligen krävas lite moddning då det är med ungefärliga mätningar kommer bli jädrigt tajt att få in den på höjden.

Tanken är att sen låta en Microsquirt 3 få agera hjärna i hela maskineriet. Har bara en lös plan än så länge så alla delar/lösningar är bara temporära, har ännu inte forskat i vare sig tändplatta, tändspolar etc etc.


Håller även på att leta företag som är villiga att tillverka nya nedre gaffelben till R1 gafflarna som ska vara ca 7cm längre än R1 original. Har mailat både TNK och ABE som tillverkar ersättnings ben till alla sorters gafflar. Men det är dåligt med svar från dom.
Någon som vet om svenska företag (förutom öhlins då) som tillverkar ersättnings ben/rör till MC gafflar?
 
Back
Top