GPZ 750 Eddie Lawson replica

  • Thread starter Thread starter zx
  • Start date Start date
Tack.
Den guldgula står bredvid i garaget. Har även en z400 som är ombyggd till flattrack. Tänkte visa den i en annan tråd
 
Tack för goda råden.

Mitt bygge har Eddie Lawsons hoj som utgångspunkt men jag har gjort egna tolkningar såsom 17" hjul och sexkolvsok, waveskivor m.m. Annan mätare Devil istället för Kerker avgas.

Har hans autograf redan som jag ska se till att få dit på hojen på nåt sätt.
 
Tillverkade en liten skylt också.:)
 

Bifogat

  • 84615101_504728886838063_7080783328722288640_n.jpg
    84615101_504728886838063_7080783328722288640_n.jpg
    292.8 KB · Visningar: 457
Kom ett litet paket på posten. En Pingel bensinkran med adapterplatta. Behövs till Rs förgasarna.
 

Bifogat

  • Bensinkran.jpg
    Bensinkran.jpg
    72.9 KB · Visningar: 93
Jävel!
Finns folk med smak ser jag!


Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 
Pingel är bara dyra ta valfri kran från en cross det är minst 6mm rakt genom kranen som pingel men billigare. Dock inte lika snyggt.
 
Pingel är snygga och funkar bra då får det gärna kosta. Har ändå kostat på den så mycket så då vill jag inte snåla på det här. ????????.. Vet heller inte om det finns nån kran med 44mm mellan skruvhålen.
 
Pingel är bra skit om man vill ha bort äckliga vakuumkranar.
Jag gjorde en annan lösning.
1/4" kulventil.
Är för att köra med AN kopplingar.
Nu har jag dock svetsat in en muff i tanken istället för adapterplattan.
Men alla har olika lösningar
285a2d0f6517c062831f46d24af1dec8.jpg


Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 
Du bygger snygga grejer med känsla, det gillar jag.
Såg också tråden om flattrackern.... :tummenupp
 
Kom ett litet paket på posten. En Pingel bensinkran med adapterplatta. Behövs till Rs förgasarna.


Hej !

Jag passar på att ställa en fråga till dig som just köpt en Pingel-kran?

Hur tätar kranen mot adapterplattan egentligen? Är det konisk gänga eller ska det
på någon tätning (som teflontejp eller tätningsmedel)?


/ Mikael
 
Kanoners! Jag är dock inte så förtjust i Devil-dekalen. Jag hade föredragit röret rent.
 
Det är konisk gänga och tätad med flänstätning som tål bensin.
 
Då det är en retro replika och jag själv körde med Devil system på 80:talet så ville jag ha en sån.
 
Bara dyna och lack kvar nu.
 
Fick tillbaka dynan idag som varit på omklädning. Ny foam också som är utskuren som z1000r modellen.
 

Bifogat

  • Dyna.jpg
    Dyna.jpg
    368.4 KB · Visningar: 93
  • Dynan.jpg
    Dynan.jpg
    443 KB · Visningar: 89
Riktigt trevligt bygge! :tummenupp
Jag gillar att du snarare gör en hommage till originalet än en direkt kopia. Vissa saker, som bromsar, kan man då bättra på lite.
 
Ja jag vill ju efterlikna en EL-replika men i modern tappning ändå ????.
 
Blir svinbra detta. Riktigt fin sadel

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 
Vart lite stiltje i garaget då Elmia blev inställt men nu är det dags att göra klar den.

Framskärm och nummerskylt kom från lacken igår.

Tank dyna och bakdel nermattade och påbörjat med montering av dekaler. Sedan är det bara lite klarlack kvar.
 

Bifogat

  • Framifrån.jpg
    Framifrån.jpg
    69.6 KB · Visningar: 92
  • Från sidan.jpg
    Från sidan.jpg
    438 KB · Visningar: 85
  • Tank med dekal.jpg
    Tank med dekal.jpg
    19.9 KB · Visningar: 74
  • Bakdel med autograf..jpg
    Bakdel med autograf..jpg
    32.2 KB · Visningar: 79
Vart lite stiltje i garaget då Elmia blev inställt men nu är det dags att göra klar den.

Framskärm och nummerskylt kom från lacken igår.

Tank dyna och bakdel nermattade och påbörjat med montering av dekaler. Sedan är det bara lite klarlack kvar.
Fan man blev ju sugen


Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top