GPX - kopia av KTM?

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Stora motorcykel-ön
Hoj
Små raska hojar och en bamse
Nån som hört nåt om dessa hojar? Ser väldigt mycket ut som KTMs lite äldre modeller.


Ser ut som att delarna är typ bolt-on. Plasterna fram är lite annorlunda bara.

GPX.jpg
 
Vid stadskörning kan man ladda lite extra i .gpx-filen...

Amerikansk Fiddyimportör (möjligen mormoner?) som inte gjorde en Birka och blåste alla sina köpare, utan fortsatte odla kontakterna i Kina och dessutom vårda sina kunder. Hojarna blev bättre och större - men däremot inte så billiga längre.


Verkar som man försöker positionera sig som ett Thailändskt märke nu, men jag är skeptisk.
Jag ser dem fortfarande som en kinahoj. 250-fyrtaktaren är Loncinmotorer, så effekten stannar väl kring 20-22 hästar. Finns tvåtaktare också.


Inget för mig.
 
Last edited:
Nån som hört nåt om dessa hojar? Ser väldigt mycket ut som KTMs lite äldre modeller.


Ser ut som att delarna är typ bolt-on. Plasterna fram är lite annorlunda bara.

View attachment 512288
Ram, sving, hjul, drev och plast ser definitivt ut som KTM iallafall.
 
Det finns provkörningar på youtube och jag har sett det skrivas lite om dom på nåt forum eller om det var facebook. Det är länge sedan jag såg det så jag har glömt var.
 
Finns som 300 tvåtakt också.Var en provkörning i Dirtbike för något nummer sedan.
 
Kanske pga. av det som nämns i videon, en kopia men med sämre material och toleranser?

Personligen så väger även argumentet att inte stötta den här typen av affärsverksamhet tungt för mig.

Ja, som med alla andra kinaprylar.

Jag trodde han syftade på regler med varumärkesintrång och liknande. Alltså ett problem som inte brukar gälla privatpersoner för eget bruk utan importörer som ska sälja varorna vidare.
 
Jag tänkte att chansen att få tag i delar är är så länge lite större chans på KTM/Husqvarna/Gasgas... :)

Vissa modeller lär det väl vara som med Volvo 240/740/940 och MB 124 att det aldrig kommer att bli brist på reservdelar eftersom kritisk massa på fordon passerats för länge sedan. Med kritisk massa menas att det finns många stående och skrotade exemplar för varje rullande; samtidigt som andelen rullande minskar för varje år. Närmast oändlig tillgång på reservdelar…

Och tillräckligt många rullande för att tillverkare av reservdelar skall ha incitament att lagerföra slitagedelar.


Mvh
 
Vissa modeller lär det väl vara som med Volvo 240/740/940 och MB 124 att det aldrig kommer att bli brist på reservdelar eftersom kritisk massa på fordon passerats för länge sedan. Med kritisk massa menas att det finns många stående och skrotade exemplar för varje rullande; samtidigt som andelen rullande minskar för varje år. Närmast oändlig tillgång på reservdelar…

Och tillräckligt många rullande för att tillverkare av reservdelar skall ha incitament att lagerföra slitagedelar.


Mvh
Tänkte mest att det är KTM:s enduromodeller vi pratar om och där är det väldigt många delar som är antingen likadana oavsett årsmodell eller utbytbara mellan årsmodellerna. Det är inte så svårt att hitta alternativ heller.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top