SvenneC
Medlem
Maffan skrev:2661093Låter toppen, PERFEKT svar!!!
Ska kolla upp om man kan ha alla kartor tankade samtidigt eller man måste installera nya kartor vid landbyte..
Den största skillnaden mellan Garmins Quest och Quest II är att på Quest II har dom lyssnat på kritiken och utökat minnet, så den skall kunna svälja i princip hela Europakartan.
Jag valde Quest (Quest II fanns inte då...) på grund av att den är vattentät, har 20 timmars batteritid och att det finns en uppsjö riktigt bra tillbehör till den, bland annat en låsbar och vibrationsdämpad hållare från Touratech.
Det verkar som att valet för oss hojåkare står mellan TomTom Rider och Garmin Quest II. Den största tekniska skillnaden förefaller vara att TomTom har så pass mycket sämre batterikapacitet att du måste ha den inkopplad på elsystemet i den bil eller hoj där du vill använda den.
Resten tror jag är en fråga om tycke och smak. Man får i alla fall räkna med att det kostar mellan 5000:- och 7000:- om man skall ha tag i en riktigt bra gps-navigator.
Jag köpte min billigt från en webshop i spanien eller portugal... www.aspidshop.com tror jag att dom heter.
/S.
Lorge skrev:2661137Garmin zumo är den bästa gpsen att ha på hojjen.
Dom andra modellerna som nämnts i tråden är lite äldre och har hängt med ett tag, det märks såklart även på prislappen.
Är Garmin Zumo vattentät?
Last edited: