Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Harrys Laptimer funkar kalas, kostar 70kr har jag för mig men klart värt den summan.
Finns en Lite version att ladda ner gratis och kolla den men för att få bra funktioner bör man nog lägga dom stackars tiorna det kostar.
fanns en Lite i vintras men kanske tagit bort. Den funkar dock kanon tycker jag med flera alternativ för varvtider, toppfarter, G-krafter och intermidate tider. Jag har pro, vet inte hur mycket som ingår i std.
Jag kör en app som heter Track Day, funkar kanon, 95 spänn... Har även en funktion för att mäta effekten på bakhjulet som enligt en tidningtest jag läste var ganska nära en dynojetbänk...![]()
helt ointresserad av teknik,jag köper en telefon efter storleken,vill jag surfa tar jag datorn,vill jag fotografera tar jag kameran,tror att varje grej gör sin egen sak bäst så att säga men måste fråga.
ska man tejpa fast den där svindyra ömtåliga telefonen på tanken då och binda något skit vid bankanten med ett äpple på så får man varvtiderna?
eller ska man lägga den i depån och sätta dit prylen på hojen?
Hur mäter den effekten?
Jo det låter dyrt att vurpa med den.
Hur mäter den effekten?
Jo det låter dyrt att vurpa med den.
Nej man binder inget skit vid bankanten med ett äpple på. Man använder telefonens inbyggda GPS (är GPS ett okännt begrepp för dig så ta datorn och googla)igelhammar skrev:helt ointresserad av teknik,jag köper en telefon efter storleken,vill jag surfa tar jag datorn,vill jag fotografera tar jag kameran,tror att varje grej gör sin egen sak bäst så att säga men måste fråga.
ska man tejpa fast den där svindyra ömtåliga telefonen på tanken då och binda något skit vid bankanten med ett äpple på så får man varvtiderna?
eller ska man lägga den i depån och sätta dit prylen på hojen?
jag har gps faktiskt,dock så hittar jag bättre än den överallt oavsett inställningar.har även det i min telefon men då kan man inte snacka skit med kompisarna när man ska någonstans,som sagt,var pryl borde göra sitt eget jobb bäst.Nej man binder inget skit vid bankanten med ett äpple på. Man använder telefonens inbyggda GPS (är GPS ett okännt begrepp för dig så ta datorn och googla)
.
Jag köpte ett fäste från R A M som passar iphonen, det funkar kanon när det inte regnar.
Det finns en app till Nokiatelefoner som är den bästa laptimer jag har sett för mobiler som heter Racechrono. Utvecklaren av den hävdar att alla inbyggda GPSer (och framför allt iphone) är för dåliga för att använda som laptimers.
Men det duger kanske för oss vanliga dödliga. Han vägrar utveckla Racechrono till iphone tills man kan ha en extern bluetooth-GPS.
Jag är tveksam till att den inbyggda gpsen duger med tanke på hur konstigt den kan rita när jag springer med runkeeper.
[/URL]
Kruxet med iPhone är väl(?) att GPSen uppdateras 1 gång/sekund (rätta mig gärna).
Vilket är lite lång tid mellan uppdateringarna.
Men om Apptillverkaren använder den inbyggda accelerometern i iPhone för att hålla reda på framfarten mellan GPS uppdateringarna
så borde det väl gå förbättra noggrannheten 10 gånger, dvs komma ner till "0,1 sekund" vilket i 90km/h motsvarar
ca 2,5 meter. I 180km/h ca 5meter och i 270km/h ca 7,5meter.
Vilket jag tycker är helt OK.
Och om man kraschar, ja då är det nog inte kostnaden för iPhone som svider.
Jag skulle ju tejpa den nånstans på tanken eller bakom sadeln.
Och blir iPhonen kvaddad, monterad på tankens ovansida eller bakom sadeln, så är nog iPhonen en liten del av kraschkostnaden.
Reservation för om ena styret bryts av vid en lowsider och smackar till tankens ovansida hängande i sladdar och wire.
Känner samma sak, Iphonen blir inte det dyra om den sitter monterad fram uppepå tanken. Någon erfarenhet av extern gps sensor?
Vet flera här på forumet som kört med iphone och bluetoothpuck, och det har funkat riktigt bra!
Se till att köpa en 10hz-puck bara, annars blir det lite oexakt.
Dock så behöver du jailbreaka iphonen för att kunna para den med de bra puckarna.
Ett tips är: http://www.qstarz.com/Products/GPS Products/BT-Q818XT-F.htm
Finns att få tag på billigt på ebay.
jag har gps faktiskt,dock så hittar jag bättre än den överallt oavsett inställningar.har även det i min telefon men då kan man inte snacka skit med kompisarna när man ska någonstans,som sagt,var pryl borde göra sitt eget jobb bäst.
jaha,så nästa start så har hela fältet i tjocky tusen iphone på sina hojar då för de köper allt som kostar
kan redan höra ursäkten:
jag körde en 45 tid men sedan ringde min mat och sov app. och efter det var jag tvungen att mata min tamaguchi Göran och så åkte jag av i den nya chikanen för den var inte rätt doserad i min banapp
racecrono har jag något skit som heter i min telefon i listan där,då vet jag vad det var.skönt nu kan jag sova igen
runke per,gissar att han är ungkarl![]()
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |