"GPS Accuracy
The accuracy of a position determined with GPS depends on the type of receiver. Most hand-held GPS units have about 10-20 meter accuracy. Other types of receivers use a method called Differential GPS (DGPS) to obtain much higher accuracy. DGPS requires an additional receiver fixed at a known location nearby. Observations made by the stationary receiver are used to correct positions recorded by the roving units, producing an accuracy greater than 1 meter."
Lägg därtill att man har en viss fördröjning på signaler och processtid. Så, över tid så mäter GPS:en troligvis helt exakt, men ON THE FLY, alltså på sekunden, så tror jag inte GPS som hastighetsmätare är mer exakt än ögonmåttet och ett stoppur. Såvida ingen tänker slå i mig att en GPS från dustin-home a 1000 pix mäter med en exakthet på mer än en meter, halvmeter, eller centimeter.
El Garto efterfrågade trots allt något som verkligen visade EXAKT hastighet till skillnad från originalinstrumenteringen, och då hävdar jag fortfarande att GPS inte låter som den bästa tekniken...