gp3 hoj, 125R + 250cross

  • Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
har tyvärr inte mkt info om hojen, men jag fotade denna alphatechnik GP3 hoj på hockeheim nyligen.
en RS125 med crf250 crossmotor, dom startade den men körde inte på banan, lät gött.
 

Bifogat

  • gp3.jpg
    gp3.jpg
    95.3 KB · Visningar: 115
Fräckt projekt!
Jag väntar med spänning på när vi får en 2cyl 4-t 250 som kan leverera lite effekt för att tynga ner en rs125 med en CRF 250 motor är synd. Jag må vara negativ men att hänga i en motor som väger 10kg mer och endast levererar 35 häst när den har en bra dag känns onödigt framförallt då den inte är mycket mindre serviceintensiv än orginalmotorn.
 
Fräckt projekt!
Jag väntar med spänning på när vi får en 2cyl 4-t 250 som kan leverera lite effekt för att tynga ner en rs125 med en CRF 250 motor är synd. Jag må vara negativ men att hänga i en motor som väger 10kg mer och endast levererar 35 häst när den har en bra dag känns onödigt framförallt då den inte är mycket mindre serviceintensiv än orginalmotorn.

Hur mycket mer väger en CRF 450 motor än 250:n? Borde inte skilja så himla mycket i vikt och då får du ju betydligt bättre ork i maskinen. Eller KTM:s 525-motor men den väger nog mer än vad CRF:ens gör. När man ändå håller på tror jag i och för sig inte att Husas största motor väger så mycket mer jämfört med hur mycket mer pulver man får.
 
Hur mycket mer väger en CRF 450 motor än 250:n? Borde inte skilja så himla mycket i vikt och då får du ju betydligt bättre ork i maskinen. Eller KTM:s 525-motor men den väger nog mer än vad CRF:ens gör. När man ändå håller på tror jag i och för sig inte att Husas största motor väger så mycket mer jämfört med hur mycket mer pulver man får.

Detta koncept har man provat inom supermono där man tar en rs125/250 och stoppar i en stor crossmotor. Går ruskigt bra men passar i dagsläget inte in i någon annan klass.

Fast skall man konkurera med en crossmotor i GP125 så är det nog en 450 man måste ha såvida man inte skall trimma till förbannelse. En 45 häst på hjulet (vilket de har orginal+öppet avgas) och lite mer vikt borde göra dem konkurenskraftiga.
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top