GP Silly Season 2008.

Den 29 januari flyger mekanikerna i Stop & Go/Thai PTT SAG till Japan för att under 9 dagar vara med HRC's tekniker när dom bygger deras 2st RS250RW '08:orna som Ratthapark Wilairot kommer att köra på i år. 31 jan - 8 feb är dom på HRC för att få sin inskolning på hur dom ska sköta om dom nya hojarna.
 
Kawasaki blev ett Monster. :)

Yoshio Kawamura Managing Director, Kawasaki Motors Racing B.V.
"The partnership with Monster Energy is another important indicator that Kawasaki are now regarded as a real contender in the MotoGP World Championship, and not just in the racing paddock. The fact that we've been able to attract a leading, non-industry consumer brand to the team, and that Monster Energy will use their association with Kawasaki to spearhead their move into the European market, shows just how much progress we've made as a manufacturer since returning to the premier class in 2002. Monster Energy have had an incredibly successful partnership with Kawasaki in the United States, and we are looking forward to equal success as we take the same collaboration onto the world stage over the next two years."

Michael Bartholemy Competition Manager, Kawasaki Motors Racing B.V.
"If we've learnt one thing about Monster Energy since we started talking to them about this partnership it is that they share the same passion for racing that is endemic in Kawasaki. And, of course, they have the same affinity for lime green; I guess you could say it's a perfect match. This is a major departure for the Kawasaki Racing Team, as the partnership with Monster Energy over the next two seasons will mean for the first time Kawasaki will feature an outside industry sponsor on the side of our Ninja ZX-RR machines. We have made big steps forward over the past 12 months, which is what attracted Monster Energy to Kawasaki in the first place, and I hope that if we can continue this forward momentum through the 2008 season then we will be able to persuade them to make the step up to title sponsor for 2009."

John Lee Director of Sports Marketing, Monster Beverage Company
“Monster Energy enjoyed its first foray into the world of MotoGP this past season with John Hopkins and we were very pleased with the feedback we received – especially on an international basis. We view MotoGP as the two-wheel equivalent to Formula One and Monster Energy’s action sports marketing philosophy was built on a motorcycle racing foundation, particularly in American motocross and Monster Energy AMA Supercross. As we move forward with our international marketing efforts, involvement with MotoGP was a logical decision for us and we’re looking forward to following Hopper’s spectacular rides aboard the Monster Energy branded Kawasaki Ninja ZX-RR machines.”

Scott Sepkovic Monster Beverage Company
“Monster Energy views MotoGP as the pinnacle of two-wheel motorsports. That said, it’s a highly important platform for building the Monster Energy brand. Monster Energy is poised to take on the global energy drink market and what better way to place ourselves than with the Kawasaki Racing Team in MotoGP.”
 
Det där med Monster lär vara en av de sämst bevarade hemligheterna i depån väl?

Hoppas nytt lackjobb är på G nu.... :tummenupp
Med tanke på hur de hojarna ser ut i USA så ska man inte vara säker på att det blir bättre...
 
Last edited:
Med tanke på hur de hojarna ser ut i USA så ska man inte vara säker på att det blir bättre...
Det kunde ju vara värre.

141190_haydenhacking.jpg
 
Jag gillade den gröna metallicfärgen Kawasaki hade på MotoGP-hojen tidigare, klart snyggare än den på Haydens ovan.
[ot]Då kommer du att gilla Freddy Papunens hojar. Sjukt najsa dekaler på dom, för övrigt. =P

Finns för beskådan i Göteborg i helgen.[/ot]
 
Vad är det med offseasontester och solida kolfiberskivor. Vid alla pressvisningar och på många bilder från försäsongstesterna har cyklarna dessa skivor men man ser det aldrig under säsongen.
Något jag har förbisett?
 
Vad är det med offseasontester och solida kolfiberskivor. Vid alla pressvisningar och på många bilder från försäsongstesterna har cyklarna dessa skivor men man ser det aldrig under säsongen.
Något jag har förbisett?

Ja de där skivorna har jag noterat tidigare, tror dock att de dyker upp under säsongen också..
ska leta efter min gamla tråd
( edit: nej den gick ju självklart inte att söka upp )
 
Last edited:
Vad är det med offseasontester och solida kolfiberskivor. Vid alla pressvisningar och på många bilder från försäsongstesterna har cyklarna dessa skivor men man ser det aldrig under säsongen.
Något jag har förbisett?
Fast den syns ibland under säsongen också. Vet att Edwards körde med sådana på Donington Park 2006 bla.

Måste säga att jag gillar Kawasakins utseende :tummenupp
Hojen ser hård ut med designen på lack och dekaler lämnar en hel del att önska. Plottrigt och utspritt känns det som.
Monster Energy kan ju inte pytsat in så jäkla mycket deg med tanke på den fjuttiga loggan. Trodde det var värsta fetingdealen.
 
Last edited:
Monster Energy kan ju inte pytsat in så jäkla mycket deg med tanke på den fjuttiga loggan. Trodde det var värsta fetingdealen.

Dom blev inte huvudsponsor i år.. utan det blev inte förräns tills nästa
säsong som dom ska vara huvudsponsor.. Då lär det kanske se lite annorlunda
ut..
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top