Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Några foto till på FIAT-Yamaha.
Det du kallar för "de flesta" är i själva verket en i världen ganska annorlunda minoritet som kallas svenskar eller möjligen nordeuropeer. I resten av europa är Fiat sedan länge ett väletablerat märke vars bilar har vunnit många utmärkelser.Den nya FIAT-loggan må vara snygg men de flesta associerar nog, som tidigare nämnts, FIAT med bilar som knappt går framåt. Är nog bara italienare som kan se något positivt med detta.
Och varför de vinner verkar du inte ha lagt några större funderingar påDet du kallar för "de flesta" är i själva verket en i världen ganska annorlunda minoritet som kallas svenskar eller möjligen nordeuropeer. I resten av europa är Fiat sedan länge ett väletablerat märke vars bilar har vunnit många utmärkelser.
NT har nog inte läst så många biltidningar för att det svärs både lite här och där om vilka som vinner "Årets Bil" har knappast undgått någon med lite bilintresse.Utmärkelserna du talar om, är det "Årets Bil" då? Det är sydeuropeeiska journalisters sammanslutning som gärna röstar fram dem, men några succéer har det sällan blivit. Euro-NCAP, ADAC, Folksam, Bilprovningen m.fl. har aldrig rosat FIAT:arna.
NT har nog inte läst så många biltidningar för att det svärs både lite här och där om vilka som vinner "Årets Bil" har knappast undgått någon med lite bilintresse.
Nu finns det ju en hel del andra länder mellan oss i Sverige och Syd-Europa. Att Fiat och Alfa fått drygt 10 Årets bil utmärkelser måste vara i överkant. Det har fler än Volvo-talibaner identifierat. Utmärkelsen Årets bil var i många år smickrande i klass med årets svensk. Påtagligt många av dem har varit dåliga konstruktioner som rostat bort och väldigt sällan nått kommersiell framgång.att svenska motorjournalister är Volvo-talibaner har inte undgått oss, nej.![]()
Inget av det du skriver motsäger att svenskar är en avvikande minoritet. Varför inte redovisa vad du menar med "de flesta" och hur många dessa är i förhållande till resten?Och varför de vinner verkar du inte ha lagt några större funderingar på
Att vi "nordeuropeer" har lite högre krav på kvalitet än dem i de sydligare delarna verkar också vara en nyhet för dig...
Ta en titt på FIATs försäljning och lönsamhet de senaste åren, fundera sedan på om det beror på att de:Inget av det du skriver motsäger att svenskar är en avvikande minoritet. Varför inte redovisa vad du menar med "de flesta" och hur många dessa är i förhållande till resten?![]()
Du svarar som vanligt inte på de frågor man ställer.Ta en titt på FIATs försäljning och lönsamhet de senaste åren, fundera sedan på om det beror på att de:
A: Gör bra bilar
B: Gör mindre bra bilar
C: Svenskar inte förstår att det är bra bilar
![]()
![]()
![]()
Och när du ändå är igång får du gärna "redovisa" vilka utmärkelser som vilka FIAT-modeller fått som dessutom bevisar deras kvalité![]()
På vilka marknader är du så säker på att Fiat är ett negativt laddat varumärke och att dessa sammantaget utgör "de flesta"? Det är du som lanserar en massa "sanningar" och har bevisbördan, inte jag.Lev du i tron att FIAT är ett positivt laddat varumärke och att utmärkelserna haglar över dem![]()
Nej, jag lanserar inga sanningar angående FIAT och det är uppenbart om du läser om inlägget med "de flesta". Där står "nog".På vilka marknader är du så säker på att Fiat är ett negativt laddat varumärke och att dessa sammantaget utgör "de flesta"? Det är du som lanserar en massa "sanningar" och har bevisbördan, inte jag.
Nämn någon officiell titel som FIAT tagit efter 1980 som har någon substans. De har vattnat ut det varumärket sedan dess. Att knyta an dagens Panda till racing-arvet med Abarth måste vara lite som att knyta an sin Fat Boy till H-Ds VM-titlar i 250.FIATs varumärken är som ett who-is-who inom banracing och rally så utmärkelser finns det gått om om VM-bucklar räknas.
Passa dig, snart dyker NT in och kräver utdrag ur folkbokföringen samt singerade redogörelser om varje persons uppfattning angående FIAT, självklart med dubbla karbon för arkiveringFör de allra flesta i världen....
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |