GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Undrar hur månag race vi behöver vänta innan Bridgestone testar med 16" framdäck med tanke på Michelins framgångar på senaste testet? Speciellt Michelins kvaldäck verkar ha funkat kanon.
 
Last edited:
Honda verkar ha en svag motor, Hayden klagade på effekten på första testet och nu är det Checa.

"We must find a solution for the engine because I need more power especially on fast tracks such as Qatar, Istanbul and Shanghai," said the Spanish veteran, who finished tenth during Sunday's 'qualifying' session. "Honestly, we did a great job during the winter to adapt to this new machine but I could go faster and hope that HRC can help me somehow."
 
Undrar hur månag race vi behöver vänta innan Bridgestone testar med 16" framdäck med tanke på Michelins framgångar på senaste testet? Speciellt Michelins kvaldäck verkar ha funkat kanon.
Frågan är om det bara har med storleken på däcken att göra, banans beläggning brukar väl passa däcksfabrikaten olika bra.
Honda verkar ha en svag motor, Hayden klagade på effekten på första testet och nu är det Checa.
Butter verkar ju kunna köra fort på sin Honda men mer effekt vill de väl alltid ha.
 
Butter verkar ju kunna köra fort på sin Honda men mer effekt vill de väl alltid ha.
Jag hoppas att uttalandet är baserat på en analys på var de tappar emot konkurrenterna. Butter kan ju mycket väl också haft klent med toppeffekt men kompenserat bättre än de andra. Honda har gått om resurser men det är väl också team:et som ändrat mest tills i år. Inte omöjligt om de inte är ikapp riktigt ännu, men det kommer. De verkar ha oändligt med resurser och i fjor slog de äntligen Burgess (som inte alls verkar bitter).
 
Frågan är om det bara har med storleken på däcken att göra, banans beläggning brukar väl passa däcksfabrikaten olika bra.
Exakt!
Capirex avd: Bridgestone på bland annat Jerez...
"we need to continue working with Bridgestone in this area to be fully competitive, because at the moment we suffer a lot at tracks without a lot of grip."
 
Jag hoppas att uttalandet är baserat på en analys på var de tappar emot konkurrenterna. Butter kan ju mycket väl också haft klent med toppeffekt men kompenserat bättre än de andra. Honda har gått om resurser men det är väl också team:et som ändrat mest tills i år. Inte omöjligt om de inte är ikapp riktigt ännu, men det kommer. De verkar ha oändligt med resurser och i fjor slog de äntligen Burgess (som inte alls verkar bitter).
Läste en intressant artikel om Yamaha och deras "chefstekniker". Han sa att det inte är några problem att få fram mer effekt i en 990 eller 800 men med den minskade tankvolymen från och med i år så måste de hela tiden väga den eventuellt ökade effekten som en förändring kan ge mot hur mycket bensin det kommer att "kosta".
Honda kanske behöver minska/ändra något i motorn för att få ur ett par hästar till så att Hayden mfl blir nöjda.
 
Frågan är om det bara har med storleken på däcken att göra, banans beläggning brukar väl passa däcksfabrikaten olika bra.
Förvisso men jag tror ändå att Bridgestone tittar närmare på 16" däck än vad de säger. den största fördelen är att de nya däcken blir lite lättare och det förbättrar vissa egenskaper som man vill ha nu med den högre kurvhastigheten

Butter verkar ju kunna köra fort på sin Honda men mer effekt vill de väl alltid ha.
Repsol teamet ska ha fått uppdateringar som satellitteamen inte har tillgång till ännu.

2791560 Jag hoppas att uttalandet är baserat på en analys på var de tappar emot konkurrenterna. Butter kan ju mycket väl också haft klent med toppeffekt men kompenserat bättre än de andra. Honda har gått om resurser men det är väl också team:et som ändrat mest tills i år. Inte omöjligt om de inte är ikapp riktigt ännu, men det kommer. De verkar ha oändligt med resurser och i fjor slog de äntligen Burgess (som inte alls verkar bitter).
Som sagt har HRC Repsol fått uppdateringar på motorsidan som inte LCR har. Självklart är det en analys av var de tappar. Butters fria snabba varva kanske blir svåra att omsätta till snabba racevarv när du har fullt med folk omrking dig.

2791585 Läste en intressant artikel om Yamaha och deras "chefstekniker". Han sa att det inte är några problem att få fram mer effekt i en 990 eller 800 men med den minskade tankvolymen från och med i år så måste de hela tiden väga den eventuellt ökade effekten som en förändring kan ge mot hur mycket bensin det kommer att "kosta".
Honda kanske behöver minska/ändra något i motorn för att få ur ett par hästar till så att Hayden mfl blir nöjda.
Yamaha, genom Burgess, har sagt att de inte är oroliga för bränslemängden eftersom de system de har för att hålla koll på det funkar så bra. De kanske inte alltid kommer att klara invarvet efter målflagg men soppatorsk under race så måste ngt gå sönder som för Sete i Brno 2005.
 
Last edited:
Teamcheferna i MotoGP ska ha ett möte den 12 april där man ska diskutera problemen med bristen med sponsorer till sin klass.
 
Teamcheferna i MotoGP ska ha ett möte den 12 april där man ska diskutera problemen med bristen med sponsorer till sin klass.

Dorna lär få ligga i på den fronten skulle jag tro.
Är faktiskt lite konstigt att inte fler sponsorer drar sig till motogp med tanke på den ökade populariteten.
 
Förvisso men jag tror ändå att Bridgestone tittar närmare på 16" däck än vad de säger. den största fördelen är att de nya däcken blir lite lättare och det förbättrar vissa egenskaper som man vill ha nu med den högre kurvhastigheten
Skulle inte förvåna mig om de redan tagit fram ett 16" däck men de borde dra sig in i det längsta för att gå ut och testa det officiellt. Lite pinsamt att "kopiera" konkurrentens koncept.
Repsol teamet ska ha fått uppdateringar som satellitteamen inte har tillgång till ännu.
Okej, trodde Hayden hade "gnällt" efter senaste testen.
Yamaha, genom Burgess, har sagt att de inte är oroliga för bränslemängden eftersom de system de har för att hålla koll på det funkar så bra. De kanske inte alltid kommer att klara invarvet efter målflagg men soppatorsk under race så måste ngt gå sönder som för Sete i Brno 2005.
Hur ska funktionärerna kunna ta prover på soppan om det inte finns något kvar i tanken?
Trodde de var tvugna att ha en viss mängd kvar när de kommer in efter avslutat lopp.
 
..
Trodde de var tvugna att ha en viss mängd kvar när de kommer in efter avslutat lopp.

Tror inte man använder det systemet i GP. Man tar proverna innan på alla bränslen och sen har man märkta fat som visar att det är godkänt att använda.
 
Tror inte man använder det systemet i GP. Man tar proverna innan på alla bränslen och sen har man märkta fat som visar att det är godkänt att använda.
Låter lite smånaivt av tävlingsledningen men det kanske är ärligare i MotoGP än i tex F1.
 
Satt o fick morgonkaffet i vrångstrupen när jag läste följande:

The new team owner, Anna Zykov, is an intelligent and well prepared beautiful young woman who's father owns the Russian oil company, Venture Petroleum. Her arrival boosts the team in the MotoGP standings and Anna and Lance become a hot and glamorous couple within the paddock and out of it. Totally unbeknownst to Anna, her father also happens to be the head of the Russian Mafia....

http://www.imdb.com/title/tt0853012/plotsummary

Innan d gick upp för mig att d var en film om motogp som spelats in under Porugal Spanien o Moskva mm under 2006.. Någon som vet mer om filmen?
 
Idag hade Yamaha sin pressrealese där man visade hur deras hoj ser ut med sin nya huvudsponsor. Ryktena om FIAT stämde.
 

Bifogat

  • m1_1.jpg
    m1_1.jpg
    50.6 KB · Visningar: 70
  • m1_2.jpg
    m1_2.jpg
    49.3 KB · Visningar: 72
  • m1_3.jpg
    m1_3.jpg
    41.2 KB · Visningar: 58
  • M1_rossi1.jpg
    M1_rossi1.jpg
    18.5 KB · Visningar: 34
  • fiat_yamaha.jpg
    fiat_yamaha.jpg
    30.3 KB · Visningar: 29
  • yamaha_07.jpg
    yamaha_07.jpg
    86.1 KB · Visningar: 38
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top