GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Harald Eckl hoppar av Kawasakis MotoGP-team. Ev. kommer han att fortsätta sin MotoGP-karriär med Ilmor-Suter. Ichiro Yoda väntas ta över Eckls jobb.
http://www.crash.net/news_view~t~Kawasaki--Eckl-split-~cid~6~id~140473.htm

Intressant presentation över YZR-M1:ans utveckling under de fem åren med 990cc. 25 kW effektökning och 3000 rpm högre maxvarv för 2006 års modell jämfört med 2002. 2006 års M1 hade också 38 kW högre effekt än Yamahas 2t 500cc 2001
Del 1: http://www.crash.net/news_view~t~Evolution-of-the-YZR-M1---part-one-~cid~6~id~140453.htm
Del 2: http://www.crash.net/news_view~t~Evolution-of-the-YZR-M1---part-two-~cid~6~id~140454.htm
 
Ryktet tidigt i höstas ang ett två manna i Team KR Honda blev väl aldrig mer än ett vagt rykte ?

Hofmann said: "I'm happy to have the opportunity, as I hoped, to take part in a good season -07 with a great “package” of bike and tyres".
Tror jag säker, men frågan är vad ser dAntin hos Hofmann som man missat ?
 
Last edited:
#space skrev:
2621010Hofmann said: "I'm happy to have the opportunity, as I hoped, to take part in a good season -07 with a great “package” of bike and tyres".
Tror jag säker, men frågan är vad ser dAntin hos Hofmann som man missat ?

Pengar från Dorna och tyska sponsorer?
 
xyx skrev:
2621067 Pengar från Dorna och tyska sponsorer?
Ahh fan dom igen ! Hade glömt dom för en stund :)

Att försöka få till sig Barros kan jag förstå, det är en kanon värvning av dAntin :tummenupp
 

Bifogat

  • 319095-1540723-317-238.jpg
    319095-1540723-317-238.jpg
    8.1 KB · Visningar: 53
Last edited:
@Gustav: Även repiga skivor kan vara sköna att lyssna på ibland :D ;)
 
Blir slideking utan styrning ?

--------------------------------------------------------------------------
As was exclusively revealed in MCN earlier this month, McWilliams emerged as a leading contender for the ride after he rode alongside Garry McCoy and Andrew Pitt in a test session immediately after the final round of the season in Valencia.
Aussie Pitt is understood to be the team’s second rider, leaving McCoy out in the cold even though he raced the bike twice in Estoril and Valencia.
 
Cliff Barnes skrev:
2623743 Blir slideking utan styrning ?
"leaving McCoy out in the cold even though he raced the bike twice in Estoril and Valencia".

Har någon mer än McCoy kört cykeln på test o så?
 
Suzuki på rätt spår inför 2007?

"By dropping displacement 190cc, and utilizing less power, Suzuki went roughly 1 second quicker in testing this week at Malaysia than it had ever gone with its 990cc bike! Basically, Suzuki, with riders John Hopkins and Chris Vermuelen, had the rest of the field covered during the Malaysian test by a considerable margin. Although Valentino Rossi skipped this test, several top riders, including newly-crowned MotoGP champ Nicky Hayden, participated. Hayden was the quickest Honda, but he was nearly 2 seconds off the pace set by Hopkins on his Suzuki."

www.motorcycledaily.com
 
Nyteknik skrev:
2624329 Suzuki på rätt spår inför 2007?

...

Hayden was the quickest Honda, but he was nearly 2 seconds off the pace set by Hopkins on his Suzuki."[/I]

www.motorcycledaily.com
Jäklar vad kul att Suzuki har fått sån fart på sina maskiner! Vilken triumf det skulle vara för dem om de kunde vinna med en cykel som kubikmässigt ligger så nära den "gatklass" de är ensamma i - 750 cc alltså. Får nog ta och börja heja lite på dem :)
 
en annan tolkningen är att Sukas traditionella gångjärnschassin inte pallade
effekten i 990-spisarna :hihi
 
gthyni skrev:
2624399 en annan tolkningen är att Sukas traditionella gångjärnschassin inte pallade
effekten i 990-spisarna :hihi

Kan nog stämma då man tydligen bara bytt motorn. Hopkins passar nu på att vara lite kaxig mot Honda.. ;)

John Hopkins
“I think Suzuki has taken the right approach to the whole 800 situation because they have used the 990 as the basis of the 800 and not made it smaller. I hear that the Honda is really struggling in the faster corners and this happens when you have a shorter bike.

The Suzuki is a bit longer and this is a big improvement in the faster stuff. When the bike is short it makes it struggle, real snappy to ride, whereas our bike is loose and more forgiving and you can ride it harder.”
 
Last edited:
Bingo skrev:
2624389 Jäklar vad kul att Suzuki har fått sån fart på sina maskiner! Vilken triumf det skulle vara för dem om de kunde vinna med en cykel som kubikmässigt ligger så nära den "gatklass" de är ensamma i - 750 cc alltså. Får nog ta och börja heja lite på dem :)
VFR800 har nog minst lika mycket gemensamt med MotoGP-hojarna som GSXR750... Prototyp-racing är det ju.

Axxexs skrev:
2624449 Kan nog stämma då man tydligen bara bytt motorn. Hopkins passar nu på att vara lite kaxig mot Honda.. ;)

John Hopkins
“I think Suzuki has taken the right approach to the whole 800 situation because they have used the 990 as the basis of the 800 and not made it smaller. I hear that the Honda is really struggling in the faster corners and this happens when you have a shorter bike.”

Honda har satsat på elektronik och mini-jockeys, då passar det med en pocket-bike.
 
Last edited:
xyx skrev:
2623858 Svaret står i inlägget du nyss citerade.
Ah jo det var luddigt skrivet av mig! Det jag undrar var om det finns/fanns någon annan som testat åt Ilmor tidigare under året sommar o under tidig höst före Estoril o Valencia eller om McCoy var deras första gubbe tidigt så att säga. Har mer tid o kolla själv nu efter jobbet :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top