GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Webspy skrev:
2598715 Förmodligen alla utom Rossi o Criville....

Kenny Roberts jnr körde Spanska 250 innan han började köra i 250GP-VM. Sen kom han till 500GP. Tror inte han kört i nån högre serie alls i USA?

och inte Wayne Gardner heller var i AMA så vitt jag vet

gthyni skrev:
2598754 och inte Wayne Gardner heller var i AMA så vitt jag vet
Sen igen!

Busaberg skrev:
2598726 Doohan och Gardner har nog inte heller kört där.
Gardner, Doohan, Roberts Jr, Criville och Rossi har inte kört AMA. Det gjorde däremot Lawson, Rainey, Schwantz och Hayden. Men bara Hayden behövde inte lära om från fyrtakt till tvåtakt.

Info från Setes presskonferens på engelska: http://today.reuters.co.uk/news/art...CTURE.XML&WTmodLoc=Motor+Sports-C1-Headline-1

Hade varit roligare att se honom på Kawaski än OJ.

Nyteknik skrev:
Det gjorde däremot Lawson, Rainey, Schwantz och Hayden. Men bara Hayden behövde inte lära om från fyrtakt till tvåtakt.
Om jag tolkar ditt inlägg rätt så skulle det innebära att Lawson, Rainey och Schwantz klarade omställningen från fyrtakt till tvåtakt rätt bra.
(Risken att du svara är väl lite eftersom jag är med på din ignorelista....)

Last edited:
Tycker faktiskt det är skittrist att Sete åker ut... har förståelse dock för hans beslut. Hoppas han återvänder nån vacker dag.

sandstream skrev:
2598785 Info från Setes presskonferens på engelska: http://today.reuters.co.uk/news/art...CTURE.XML&WTmodLoc=Motor+Sports-C1-Headline-1

Hade varit roligare att se honom på Kawaski än OJ.

Om jag tolkar ditt inlägg rätt så skulle det innebära att Lawson, Rainey och Schwantz klarade omställningen från fyrtakt till tvåtakt rätt bra.
(Risken att du svara är väl lite eftersom jag är med på din ignorelista....)

Nu minns jag inte exakt vilka alla körde i för klasser i AMA, har för mig alla körde SBK iaf. Men man hade ju även tvåtaktsklasser i AMA, och jag har för mig åtminstone rainey körde/vann 250 AMA.

Glömde visst bort Doohan.... Trodde dock att Roberts JR hade kört där... men men, ibland (ofta) har man fel.

en lite kul bild på nått sätt... kan man stå längre ifrån varandra?

Bifogat

• dfasdfasd.jpg
    dfasdfasd.jpg
    54.6 KB · Visningar: 139
Swedie skrev:
2598794 Tycker faktiskt det är skittrist att Sete åker ut... har förståelse dock för hans beslut. Hoppas han återvänder nån vacker dag.

Det gör han säkert.

Kanske inte som förare, men som teamchef eller som personlig coach.

oFFkeFF skrev:
2598796 Nu minns jag inte exakt vilka alla körde i för klasser i AMA, har för mig alla körde SBK iaf. Men man hade ju även tvåtaktsklasser i AMA, och jag har för mig åtminstone rainey körde/vann 250 AMA.
Okej, jag trodde de kom från Superbike klassen allihop och de där körde enbart fyrtakt.

sandstream skrev:
2598807 Okej, jag trodde de kom från Superbike klassen allihop och de där körde enbart fyrtakt.

det gör dom oxå, men Rainey kanske körde 250 innan han började i SBK

Swedie skrev:
2598802 en lite kul bild på nått sätt... kan man stå längre ifrån varandra?

Rossi ser pårökt ut:tungan

Edit:

"In 1984, Wayne Rainey accepted an offer to ride for the newly formed Kenny Roberts Yamaha squad in the 250cc class of the Grand Prix World Championship. A less than successful season saw him returning home to join the American Honda Superbike team from 1985 to 1987. It was during the 1987 Superbike National Championship that his intense rivalry began with Kevin Schwantz as the two battled it out for the title. Rainey won the Championship but, the fierce rivalry between the two competitors was just beginning. So intense was their rivalry that they continued their battle during the 1987 Trans-Atlantic Match Races in which they were supposedly team-mates competing against a team of British riders."

http://en.wikipedia.org/wiki/Wayne_Rainey

Last edited:
sandstream skrev:
2598785Om jag tolkar ditt inlägg rätt så skulle det innebära att Lawson, Rainey och Schwantz klarade omställningen från fyrtakt till tvåtakt rätt bra.
För att få svar på det behöver väl mitt inlägg inte tolkas. Svaret finns i resultatlistorna.

Jag tror inte att många av dagens MotoGP-förare skulle vara beredda att gå genom en liknande läroperiod och highsida så mycket som 80-talets 500-förare gjorde. Speciellt inte med tanke på hur dåtiden banor var beskaffade. Det var bättre förr? Nej, men värre.

Webspy skrev:
2598809 det gör dom oxå, men Rainey kanske körde 250 innan han började i SBK
Okej, då kan talibanerna säga att han är skolad på tvåtakt ;)
Nyteknik skrev:
Jag tror inte att många av dagens MotoGP-förare skulle vara beredda att gå genom en liknande läroperiod och highsida så mycket som 80-talets 500-förare gjorde. Speciellt inte med tanke på hur dåtiden banor var beskaffade. Det var bättre förr? Nej, men värre.
Där tror jag du har fel. Stoner, Butter, Vermeulen mfl skulle nog ha hävdat sig bra även för 10 eller 20 år sedan. Däremot kanske de inte skulle ha lyckats lika "bra" första säsongen och slagit sig värre.

Nyteknik skrev:
2598818 För att få svar på det behöver väl mitt inlägg inte tolkas. Svaret finns i resultatlistorna.

dessutom dubblerade dom och körde 250 åxå....puh

har nån bild nån stans på händerna på sito pons (lr vem det nu var) efter mål gång var dom blodiga av skav sår

Marco tvingas till operation...Är än så länge nöjd med Bridgestone :tummenupp

"I started to notice the problem after the race at Laguna Seca, when my left arm would stiffen up on me," explained the rider on his website. "Despite treatment, the situation got worse and worse with every race."

Melandri may also go under the knife for a foot injury in the near future. "I hurt my foot in a crash with Valentino Rossi back at Motegi in 2005, and since then I haven't been able to train normally, including throughout the entire 2006 season. At the tracks where one goes round in a clockwise direction I have needed infiltrations, and I've been extremely fatigued.
"

"After the operation I'll take a fortnight off, before getting on the 800cc bike in Jerez. Changing tyres to Bridgestone will be a challenge, but I'm satisfied with my first experience with them on the 990cc."

Bifogat

• marco_melandri_small_con_forza_e_ossigeno.jpg
    marco_melandri_small_con_forza_e_ossigeno.jpg
    14.3 KB · Visningar: 227
Nyteknik skrev:
2602452 Vadan dina återkommande positiva kommentarer om det japanska däckfabrikatet?

:va
Hur står det till med läsförståelsen? Kommentaren är ju Melandris, fast översatt till svenska.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back