Gud sicket trött inlägg.sandstream skrev:2588310Nu när Kallio kör något som kan kallas för motorcykel kan ju 250 bli lite mer spännande att titta på.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gud sicket trött inlägg.sandstream skrev:2588310Nu när Kallio kör något som kan kallas för motorcykel kan ju 250 bli lite mer spännande att titta på.
sandstream skrev:2588475Synd bara att han är finne och inte svensk![]()
Han ska köra 125:a för Bautista flyttar upp till 250.gthyni skrev:2588554Talmacsi skulle köra för Aspar Aprilia hörde jag, men var det i 125 lr 250?
DeAngelis skulle behöva lite rejäl konkurrens i boxen så han tuffar till sig lite.
Gustav O skrev:2588572Det var väl 125?
Vi kanske inte har rätt talanger?oFFkeFF skrev:2588542Ser man till att sponsra sina riktiga talanger kan det gå hela vägen. Men vi svenskar har ju vart så nöjda med veided...
Precis sådär känner jag mig när det är dags för 125-klassen....Gustav O skrev:2588498Gud sicket trött inlägg.![]()
sandstream skrev:2588681Vi kanske inte har rätt talanger?
Ska bli kul att se hur det går för Robban Gull.
Precis sådär känner jag mig när det är dags för 125-klassen....
Vet du hur det ser ut från förbundshåll i Finland?oFFkeFF skrev:2588691Hojtalang saknas inte, däremot saknas det en del på jaga-pengar talang.
Gustav O skrev:2588572Han ska köra 125:a för Bautista flyttar upp till 250.
sandstream skrev:2588681
Precis sådär känner jag mig när det är dags för 125-klassen....
sandstream skrev:2588728Vet du hur det ser ut från förbundshåll i Finland?
Får de unga talangerna hjälp på något sätt som de inte får i Sverige?
Det är fritt men du klagar i flera andra trådar om saker du tycker är tjatiga när andra skriver. Lika tjatigt är ditt tjat om att 125sandstream skrev:2588681Precis sådär känner jag mig när det är dags för 125-klassen....
Du glömmer Takahashi i ekvationen. Tror Yuki kommer bli farlig nästa år om Honda kan få fram en hoj som är vassare än årets. Dessutom verkar Luthi köra helt OK på 250:n.gthyni skrev:2588748Bautista och De Angelis mot
Lorenzo och Barbera mot
Dovizioso mot
Kallio och Aoyama
250 kan bli kul 2007
Lite måste man väl få retas, eller?Gustav O skrev:2588809Det är fritt men du klagar i flera andra trådar om saker du tycker är tjatiga när andra skriver. Lika tjatigt är ditt tjat om att 125r inte är riktiga hojar etc etc.
Jag har sett GP live en gång och det enda jag minns var 500.gthyni skrev:du borde fara och se GP live! 125-grabbar kör totalt sanslöst
som att vålda in i en kurva, 3 st i bredd under WarmUP![]()
Jag var mer intresserad av att veta om det får någon hjälp av sitt förbund. Att motorsport är större i Finland vet jag.gthyni skrev:intresset är större för all motorsport i media och bland allmänheten och då finns det företag som är beredda att slanta in mark/euros
för att synas i de sammanhangen.
sandstream skrev:2588728Vet du hur det ser ut från förbundshåll i Finland?
Får de unga talangerna hjälp på något sätt som de inte får i Sverige?
OkejoFFkeFF skrev:2589226Förbundet där är väl inte så mycket mer framme än svemo, d.v.s du kanske kan få en tusenlapp i resebidrag.
Men företagen är betydligt motorsportvänligare där, och det finns äldre folk som hjälper yngre talanger, som mekar/teamchefer.
Banorna är nästan gratis att köra och träna på, och nästan alltid öppna.
Skulle va intressant o veta mer om det där med gratis träning o öppna banor osvoFFkeFF skrev:2589226Förbundet där är väl inte så mycket mer framme än svemo, d.v.s du kanske kan få en tusenlapp i resebidrag.
Men företagen är betydligt motorsportvänligare där, och det finns äldre folk som hjälper yngre talanger, som mekar/teamchefer.
Banorna är nästan gratis att köra och träna på, och nästan alltid öppna.
Vatten på en gås, tänker jag.sandstream skrev:2588938Lite måste man väl få retas, eller?![]()
#space skrev:2589808Skulle va intressant o veta mer om det där med gratis träning o öppna banor osvHur det kan va nästan gratis där när det verkar va schvin dyrt här...
oFFkeFF skrev:2590036Banbolagen har inte haft något STCC som drivit upp hyrpriserna på banorna.
Det verkar som att vi är två då som ska ta en titt i spegelnNyteknik skrev:2589846Vatten på en gås, tänker jag.
Har du verkligen inte märkt att ditt sätt att ”retas” (som du kallar det att upprepa unkna fördomar) inte går hem? Kan du inte försöka förnya dig lite? Vi har en lång vinter framför oss...
Då tolkar jag det som, att innan STCC var förhållandena liknande här hemma som i dagens Finland ? "Sorry mkt OT men blev så nyfiken"oFFkeFF skrev:2590036Banbolagen har inte haft något STCC som drivit upp hyrpriserna på banorna.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |