GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nej, det handlade om vem som är bäst. :)
Att Rossi är den bäste föraren är det nog ingen som ifrågasätter. Däremot lyckades Hayden hålla en högre lägsta nivå än Rossi 2006 (oavsett vad det berode på).
Skulle vara riktigt kul om de skulle blanda sig i toppstriden. Blåvitt passar så fint på högsta pallplatsen. Men med så småningom menar du väl kommande säsonger :va
Nej, jag menade senare under säsongen.
 
ELler så blir det tvärtom. De är bra med i början men de andra hojarna utvecklas mer och då faller Suzukikillarna tillbaka i fältet.
Det är nog inte ett helt otänkbart scenario.

Men om det nu inte är som jag tror, dvs att Suzuki inte satsar lika mycket pengar på MotoGP som tex Honda och Yamaha, så borde ju Suzuki också kunna utveckla sin hoj i samma takt som de andra.
 
Last edited:
2733241 Det är nog inte ett helt otänkbart scenario.

Men om det nu inte är som jag tror, dvs att Suzuki inte satsar lika mycket pengar på MotoGP som tex Honda och Yamaha, så borde ju Suzuki också kunna utveckla sin hoj i samma takt som de andra.
Suzuki har en mindre raceavdlening än Honda och Yamaha men det behöver ju inte betyda så mycket och vi får ju svaret snart. :)
 
...finns andra förare som också vunnit VM som enligt mig inte gjorde särskilt övertygande. Kenny JR är en...
När Roberts blev 500-mästare 2000 hade han:

• 4 segrar
• 4 pole position

Jämför med Hayden 2006 som hade:

• 2 segrar
• 1 pole position

Och somlga tycker att Roberts fegkörde och var en ovärdig mästare...

:rolleyes:
 
När Roberts blev 500-mästare 2000 hade han:

• 4 segrar
• 4 pole position

Jämför med Hayden 2006 som hade:

• 2 segrar
• 1 pole position

Och somlga tycker att Roberts fegkörde och var en ovärdig mästare...

:rolleyes:

Jag tror att -07 kan bli ännu hårdare att stapla segrar på varandra. Inget är konstigt med det tycker jag då MotoGp team kommer närmare o närmare varandra i utveckling av cyklar o att det naturligt för med sig att fler tar segrar o poäng..

Grejen var ju att Roberts var riktigt bra och sedan verkligen fegkörde på slutet. Hayden däremot kunde inte bättre. :D

Nicky startade pole i nått race (kommer inte ihåg direkt var) o efter två böjjar ligger typ 13 plats!! Kan man då inte undra hur frisk cykeln (kopplingen) igentligen är/var :confused: Nä jag tror oxå att han inte kunde bättre :rolleyes:
 
Last edited:
Grejen var ju att Roberts var riktigt bra och sedan verkligen fegkörde på slutet. Hayden däremot kunde inte bättre. :D
Och ändå lyckades han med det som Biaggi aldrig gjorde :D

Hade Rossi kommit upp i 500-klassen ett år tidigare hade inte Roberts haft någon titel, pungt.

Nicky startade pole i nått race (kommer inte ihåg direkt var) o efter två böjjar ligger typ 13 plats!! Kan man då inte undra hur frisk cykeln (kopplingen) igentligen är :confused: Nä jag tror oxå att han inte kunde bättre :rolleyes:
Det var självklart inget fel på kopplingen, allt var Nickys fel.
 
Last edited:
När Roberts blev 500-mästare 2000 hade han:

• 4 segrar
• 4 pole position

Jämför med Hayden 2006 som hade:

• 2 segrar
• 1 pole position

Och somlga tycker att Roberts fegkörde och var en ovärdig mästare...

:rolleyes:

2000 hette klassen 500cc, och konkurrensen var riktigt svag efter Doohans ofrivilliga uttåg.

2006 hette klassen MotoGP, innehöll åtminstone fem förare som aspirerade på VM-titeln och dessutom den genom tiderna bäste föraren.

Att vinna 4 race i en utdöd klass med dödad konkurrens är knappast imponerande.
 
Pablo Nieto har efter testerna med 250 tagit beslutet att han vill gå tillbaka till 125. Anledningarna ska vara att han tror att det kommer bli svårt att ta poäng i 250 i år och att när han tog beslutet om att köra 250 visste han inte om att BQR skulle komma att få aprilior till 125. Han känner att han kan den klassen bättre och väljer att därför stanna kvar där lite till. Han kommer köra för BQR så det blir han och Hugo van der Bergh som kör 125:or för det teamet i VM.

..
Det var självklart inget fel på kopplingen, allt var Nickys fel.

Enligt MotoGP Technology boken så hade Hayden och Pedrosa samma typ av koppling 2006.. :rolleyes:
 
Last edited:
Enligt MotoGP Technology boken så hade Hayden och Pedrosa samma typ av koppling 2006.. :rolleyes:
Kan självklart inte säga emot eftersom jag inte vet men det låter otroligt att en av förarna skulle ha problem vid starterna och in i första kurvan medan den andre inte har det trots att de har exakt samma material.
Något som talar emot att de skulle ha haft samma koppling var väl att Honda bokade ett flygfält där de skulle prova ut en ny koppling tillsammans med Hayden men det ströks pga av tidsbrist.
 
Pablo Nieto har efter testerna med 250 tagit beslutet att han vill gå tillbaka till 125. Anledningarna ska vara att han tror att det kommer bli svårt att ta poäng i 250 i år och att när han tog beslutet om att köra 250 visste han inte om att BQR skulle komma att få aprilior till 125. Han känner att han kan den klassen bättre och väljer att därför stanna kvar där lite till. Han kommer köra för BQR så det blir han och Hugo van der Bergh som kör 125:or för det teamet i VM.



Enligt MotoGP Technology boken så hade Hayden och Pedrosa samma typ av koppling 2006.. :rolleyes:

Fast det utesluter väl egentligen inte att kopplingen krånglar på den ena hojen men inte den andra?
 
Enligt MotoGP Technology boken så hade Hayden och Pedrosa samma typ av koppling 2006.. :rolleyes:
Det är mycket möjligt att det var samma koppling men Haydens RC211V hade en annan motor där kopplingen satt mer inne i motorblocket vilket orsakade överhettningen, de testade tom med små fläktar för att kyla den, så hans hoj hade andra problem med kopplingen. Å andra sidan var hans chassie bättre och motorn hade 3% mer vird/effekt i hela registret samt att det varvade mer än de andra Hondorna....

FIAT Yamaha?

http://www.crash.net/news_view~t~Fiat-close-to-Yamaha-deal-~cid~6~id~142580.htm
 
Last edited:

Bifogat

  • M1_fiat_2007_rossi_andrea.jpg
    M1_fiat_2007_rossi_andrea.jpg
    53.4 KB · Visningar: 61
Last edited:
kan också varit så att Haydens kopplingsproblem satt i huvudet... problemen blev akuta när Rossi började komma när i VM-tabellen.
 
Det vet väl inte du, lika lite som vi?

App,app,app. Det vet han väl :mattias

Det är mycket möjligt att det var samma koppling men Haydens RC211V hade en annan motor där kopplingen satt mer inne i motorblocket vilket orsakade överhettningen, de testade tom med små fläktar för att kyla den, så hans hoj hade andra problem med kopplingen
 
Last edited by a moderator:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top